The big eyeliner smackdown

Foto

Er zijn veel meer verschillende soorten eyeliner dan je zou denken:
je hebt verschillende kleuren potloodliner, je hebt stift liner, liquid liner en gel liner. Ik ga jullie vandaag elk van die manieren tonen en uitleggen wanneer ik ze gebruik en welke mijn favorieten zijn!

There are much more different eyeliners than you would think:
You have different colours of pencil liners, you have pen liner, liquid liner and gel liner. Today I’m going to show and explain to you when I use them and which my favourites are!

Potlood liner / Pencil liner

Foto

De eerste manier die ik jullie gaan tonen is een witte potloodliner. Het is waarschijnlijk niet de eerste kleur waar je aan denkt bij het woord “eyeliner”, maar het is zeker en vast een must-have! Ik gebruik wit altijd in mijn onderste wimperrand (waterlijn). Het lijkt zo alsof je goed uitgerust & helemaal wakker bent, maar eigenlijk heb je niet veel aan je look gedaan.

The first one I’m going to show you is a white pencil liner. It’s probably  not the first colour that you thnik of when you think about “eyeliner”, but it’s definitely a must-have! I always use white on my bottom lash line (waterline). It looks like you are wide-awake , but actually you haven’t done a lot about your look.

Kohl pencil van Hema: € 1,75
Kohl pencil by Hema: € 1,75

Foto

De volgende manier is heel “in” deze zomer. Gekleurde eyeliner maakt je ogen minder saai en fleurt je gezicht meteen op. Ik hou het meeste van een lichtblauwe kleur omdat die mooi bij mijn ogen past, maar paars vind ik ook heel leuk!

The next one is very “in” this summer. Coloured eyeliner makes your eyes less boring and perks your face up. I really like a light blue colour, because it goes well with my eyes, but I also like purple!

Gekleurde liner breng ik altijd aan op de buitenste helft van mijn onderste wimperrand,  zo lijken mijn ogen niet té kleurrijk.

I always apply coloured eyeliner on the exterior half of my bottom lash line, so my eyes don’t look too colourful.

Kajal pencil van Essence (Cool Breeze) & (Hola Chica): € 0,99/stuk
Kajal pencil by Essence (Cool Breeze) & (Hola Chica): €0,99/ piece

Foto

Dit is de laatste soort potloodliner die ik voor jullie heb: basic zwart. Zwarte eyeliner vind ik heel leuk als je een meer smokey look wil.

Zwarte potloden moeten voor mij wel zacht genoeg zijn, anders is het geen pretje om ze aan te brengen. Deze van Essence is een hele leuke net omdat die zo zacht en heel makkelijk aan te brengen is.

Black Mania van Essence: deze komt uit de limited edition Black Mania en kun je jammer genoeg dus niet meer in de winkel vinden.

This is the last pencil liner that I have for you: basic black. I really like blach eyeliner when I’m going for a more smokey look.

Black pencils always have to be soft enough for me though, otherwise it’s not a lot of fun to apply them. This one by Essence is very nice, because it’s so soft and very easy to apply.

Black Mania by Essence: This one comes out of a limited edition Black Mania and is unfortunately not for sale anymore.

________________________________________________________________

Pen eyeliner

Foto

Pen eyeliner is een soort pen met aan het uiteinde een zachte tip, zoals je terugvindt bij sommige stiften. Het is heel handig, want je kan er een heel fijn lijntje mee trekken, maar ook evengoed een vollere lijn. Het enige nadeel is dat mijn liner niet superdonker is, dus hij valt ook niet zo op.

Pen eyeliner is kind of a pen with a very soft tip on the end, like you can also see on some real pens. It’s very handy, because you can draw a very small line with it, but it also works perfectly for a thicker line. The only downside is that my liner isn’t very dark, so it doesn’t really stands out either.

Eyeliner Pen in Black (Catrice): € 2,29

________________________________________________________________

Liquid eyeliner

Foto

Er is niet echt veel verschil tussen pen liner en vloeibare liner, behalve dat die laatste bij mij veel donkerder is en dus meer opvalt. Dit is zeker een pluspunt aan deze liner, maar er is ook een minpunt: het kwastje om de liner mee aan te brengen vind ik persoonlijk wat dik.
Het is moeilijk om een fijn lijntje te trekken, maar oefening baart kunst!

There’s not really a lot of difference between pen liner and liquid liner, except that in my case the liquid liner is much darker and then stand out more. This is definitely an advantage about this liner, but there’s also a disadvantage: The brush to apply this liner is a bit to thick for me. It’s difficult to draw a line, but practices makes perfect!

I love style liquid liner (Essence): € 2,79

________________________________________________________________

Gel eyeliner

Foto

Dit is mijn absolute favoriet op het vlak van eyeliner!
Deze gel liner van Essence is superzacht, zodat het makkelijk aan te brengen is en met de eyeliner brush kan je de liner perfect aanbrengen, zoals je zelf wil. Ik breng hem het liefst heel lichtjes aan in mijn binnenste ooghoek en maak hem dan dikker naar het  eind toe.

This is my absolute favourite eyeliner!
This gel liner by Essence is super soft, so that it’s easy to apply and with the eye liner brush you can apply it perfectly as you like. I like to apply it very softly in my inner eye corner and than I will make it thicker near the end.

Gel eyeliner (Essence) Midnight in Paris: € 2,99
Gel eyeliner brush (Essence): € 1,49

Zo, nu weten jullie bijna alles over eyeliner!
Veel plezier!

Now you know almost everything about eyeliner!
Have fun!

~ Hannelore

Comment

