Ombre nails

Foto

Ombré is hot deze zomer, je kan er niet omheen!

Je ziet het op haar, kledij en nu zelfs op nagels.
Er zijn verschillende manieren om ombré-nagels te verkrijgen,
maar ik ga jullie mijn favoriet tonen.

Foto

Bij ombré op je nagels kies je gewoon 1 bepaalde basiskleur,
maar wel 5 verschillende tinten (van heel licht naar heel donker).
Zo krijg je een kleurschakering.
Ik koos om voor blauw te gaan, maar je kan evengoed roze kiezen
of zelfs groen.
Ik wou een heel groot kleurverschil en heb daarom wit
als lichtste kleur gekozen en heel donkerblauw als donkerste.
De nagellak die ik gebruikte: 
– Essence studio nails 24/7 nail base (€ 2,29)
– Gewone witte nagellak
– ‘You belong to me’ van Essence (kleur 53)
– Kleur 63 van 2B                               (€ 2,95)
– ‘Electric Blue’ van 2true (shade 2)   (€ 2,49)
– Blue Cara Ciao van Catrice             (€ 2,49)
– Essence gel-look topcoat                 (€ 1,79)
(al mijn nagellak komt van Kruidvat)
En dan nu het eigenlijke lakken:
1. Breng een basislaag aan op je nagels, deze zorgt ervoor dat je nagels niet verkleuren.
2. Kies of je de lichtste kleur aan je duim of aan je pink wil.
3. Nu kan je beginnen met lakken!
Zorg er wel voor dat je de kleuren in de juiste volgorde aanbrengt:
van licht naar donker of omgekeerd.
4. Ik vond het verschil tussen de drie donkerste kleuren niet groot genoeg, dus deed ik er een dunne laag heel doorzichtig wit over.
5. Nu kan je, als je wilt, nog een toplaag aanbrengen op je nagels. Deze beschermt je nagels en geeft ze een mooie glans.

Veel plezier met lakken!
~ Hannelore

Comment

