Review: Essence pigments

Foto

Toen ik vandaag in het Kruidvat was, zag ik dat Essence pigments op de markt heeft gebracht! Een pigment is een soort van losse oogschaduw en heeft een heel geconcentreerde kleur.
Je kan deze pigments gebruiken als oogschaduw, lippenstift of zelfs op je nagels. Zeker het proberen waard dus!

Foto

Essence bracht in totaal 11 verschillende pigments op de markt.
Je hebt kleuren zoals grijs, bruin en zwart, maar evengoed groen, oranje en zelfs fuchsia. Ik heb er een gekocht om te proberen:
02 smell the caramel. Het is een mooie bronstint, die ook iets weg heeft van roos goud. Het potje op zich lijkt niet zo groot, maar het zit echt bomvol poeder, dus je komt er wel een tijdje mee toe!

Foto

Hier heb ik het poeder geswatcht op mijn hand.
Ik vind de kleur echt prachtig! Het is een leuke frisse kleur voor de zomer, maar ze gaat evengoed in de winter.
(bruin/brons is namelijk een van de kleuren voor komend seizoen)

Foto

Dit is het resultaat van het pigment op mijn ogen. Je kunt zelf kiezen of je gaat voor een opvallende of een subtiele look. Dit is een heel aardse kleur die bij zowat elke look en outfit past.

Foto

Bij de pigments stonden nog 4 extra’s: een rubberen borsteltje om de poeder beter aan te brengen, een nagel basis, een lippenbasis en een oogschaduw basis. Ik wou deze kleur wel eens proberen op mijn lippen, maar aangezien ik de lippen basis niet heb gekocht, gebruikte ik maar kleurloze lipgloss. Om een gekleurde liptint te krijgen, meng je gewoon een beetje van je pigment onder je lipgloss.
Ik gebruikte hiervoor een tandenstoker, maar je kan ook een wattenstaafje of iets dergelijks gebruiken.
Breng je mengsel aan op je lippen en klaar is kees!
Deze kleur is niet zo geschikt om op je lippen te doen,
maar er was een heel mooie roze kleur die perfect zou gaan.
Om je lipkleur donkerder of lichter te maken, meng je meer of minder pigment onder je lipgloss.

Ik vond deze kleur heel veel weg hebben van een bronzer, dus heb ik het net onder mijn jukbeenderen aangebracht en dit zag er heel leuk uit! Met een groene of blauwe pigment gaat dit er natuurlijk een heel stuk minder leuk uitzien.

Ik hoop dat deze pigments permanent in de Essence collectie blijven, want dan ga ik er zeker meer uitproberen! Jammer genoeg zijn we het gewoon van Essence dat een leuke collectie al snel weer verdwijnt.

De prijs per potje is € 2,49.

Veel plezier!

~ Hannelore

Comment

