DIY: shirt restyling #2

Foto

Zoals je vast wel merkt ben ik helemaal into shirt restyling!
Bij dit t-shirt besloot ik vanachter allemaal strikjes te maken!
Het is weer een supermakkelijke manier om een oud of saai t-shirt
te pimpen!

Foto

Wat heb je nodig?
– een t-shirt
– een stofschaar
– een lat
– garen in ongeveer dezelfde kleur als je t-shirt
– een naald

Foto

Stap 1:
De eerste stap hoef je niet te doen, maar mag altijd!
Ik vond de hals van mijn t-shirt niet zo mooi, dus besloot hem bij te knippen. Omdat de hals al redelijk breed is knipte ik gewoon naast de naad.

Foto

Stap 2:
Mijn t-shirt had lange mouwen, dus deze heb ik ook even bijgeknipt tot net boven mijn elleboog. Om de mouwen korter te maken, doe je best even je t-shirt aan en maak je een klein knipje waar je wilt knippen.
Knip dan de rest van je mouw af en leg het afgeknipte stuk op de andere mouw om er zeker van te zijn dat de twee mouwen even lang zijn.

Foto

Stap 3:
Maak knipjes in de achterkant van je t-shirt waar je de strikjes wilt.
Ik heb telkens om de 5,5 centimeter een strikje gemaakt en heb ze allemaal 20 centimeter breed gemaakt.
Je kan er één of twee maken, of gewoon heel de achterkant vol.

Foto

Stap 4:
Knip nu stroken van iets minder dan 10 centimeter lang en ongeveer 2 centimeter breed uit de stukken mouw die je eraf hebt geknipt.
Frons het midden van een strik en doe je reepje stof hierrond.
Naai dit vast met de hand. (Zorg wel dat je naad aan de achterkant zit, dit geeft een mooier resultaat.)

Foto

Stap 5:
Doe dit met alle strikjes en dan is je t-shirt af!
Je kan dit ook op bijvoorbeeld je broek doen voor een super-speciaal effect.

Veel plezier!

~ Hannelore

Comment

