Alice Temperley for jbc

Picture

Enkele dagen geleden ben ik naar de lancering van de collectie van Alice Temperley voor jbc geweest. Alice is een britse ontwerpster. Ze heeft een eigen kledinglijn Temperley London en ze kleedde al een eindeloze lijst van celebrities.
(Rihanna, Emma Watson, Pippa Middleton, Kate Hudson…).
Mijn verwachtigen waren dus hoog gespannen en ik had er heel veel zin in,maar ik ben toch een klein beetje teleurgesteld naar huis gegaan.
De collectie draaide rond kant en leder. Op zich zaten er hele mooie stukken bij, maar de kinderlijn was enkel voor de hele kleintjes
en de dameslijn liet me er te oud uitzien.
Ik ging dus maar snel op zoek naar iets jeugdigere mode en die heb ik ook gevonden.

Picture

Het eerste wat mij opviel waren de vele turtlenecks. Normaal gezien ben ik hier niet zon fan van, maar ik heb ze toch uitgeprobeerd en ik was best tevreden. Je ziet ze bij Chanel, Woolrich, maar je vindt ze zeker in andere winkels als esprit, jbc…
Ik draag er wel altijd een trui over en dan nog het liefst in een felle kleur.
Ga zeker wel voor een trui met een ronde hals, want décoltés zijn absoluut uit dit najaar en dat past natuurlijk ook niet bij zo’n hoge hals.

Picture

Wat ook opviel waren de gigantisch posters van modellen die sneakers droegen met een sleehak. Je zag ze vorig jaar al op de catwalks en dit Origineel komen deze schoenen uit de wintercolectie, maar bij ons zag je iedereen er ook in de zomer mee rondlopen.
En weer zijn ze het leukst in een felle kleur, vooral rood
(één van de modekleuren van de herfst) vind ik prachtig.
Bij de meeste zit de hak vanbinnen verwerkt, maar ik vind het veel eleganter en vrouwelijker om een exemplaar te zoeken met een sleehak die langsbuiten ook zichtbaar is.
Ik ben dol op de schoenen bij Sacha en ik heb deze ook daar gehaald.
Ze kostten iets meer dan 100 euro en ze waren het geld helemaal waard. Ik had echt nood aan schoenen in een felle kleur. Gelukkig blijven ze toch met héél veel te combineren.

Ik was dus inderdaad een beetje teleurgesteld over Alice Temperley,
want ik had graag in één van haar creaties rondgelopen, maar ik ben zeker niet met lege handen buiten gegaan ;).

~ Lilyth

Comment

