DIY: knitted circle scarf

Foto

Deze post werd aangevraagd door mijn beste vriendin :)
Het lijkt een heel speciale en moeilijke sjaal, maar eens je weet hoe het moet is het echt simpel! De winter zit er stilaan aan te komen, dus is het zeker tijd om er mee te beginnen.

LET OP: Ik ben zelf linkshandig, dus ik brei zo ook. Als je rechtshandig bent, kan het dus zijn dat je dit op een net iets andere manier doet!

Foto

Stap 1:
Eerst en vooral moet je een aantal steken opzetten op je breinaald.
Dit is nogal moeilijk uit te leggen in een post, maar als je al een beetje vertrouwd bent met breien, kan dit geen enkel probleem zijn!

Ik heb hier niet zo veel steken opgezet omdat ik maar even snel een tutorial wou maken aangezien ik op voorhand al een lekker warme sjaal heb gemaakt.

Foto

Stap 2:
Brei eerst één steek.

Foto

Stap 3:
Wacht dan even met de volgende steek. Draai eerst je draad rond je priem (zoals op de foto). Deze steek maak je de ene priem bij, en de volgende priem laat je hem gewoon af je priem vallen.
Nadat je de draad rond je priem hebt gedraaid, brei je weer één steek gewoon. Draai dan je draad weer rond je priem enzovoort.

Foto

Stap 4:
Wanneer je een hele priem hebt gedaan zou het er zo uit moeten zien.
Je ziet dat er nu dubbel zoveel steken op staan.

Foto

Stap 5:
Voor de volgende priem brei je weer eerst één steek.
Dan laat je een steek vallen. Deze zou er zo af moeten komen, aangezien dit de lus is die je de vorige priem hebt opgezet.
Brei weer één steek en laat dan weer een lus vallen.
Doe dit een hele priem. Herhaal dan heel het proces vanaf stap 3 weer.

Foto

Nu is je sjaal af!
Om hem rond te maken, naai je de twee uiteinden aan elkaar met de draad die je gebruikt hebt om je sjaal te breien.

Hopelijk was deze tutorial een beetje handig!
~ Hannelore

Advertisements

2 thoughts on “DIY: knitted circle scarf

    • thebeautynary says:

      Dit hangt ervan af hoe breed je je sjaal wil. Je zet er best een paar op, en dan heb je er al een beter zicht op hoe breed je sjaal gaat worden. Ik denk dat ik voor mijn sjaal tussen de 30 en 40 steken heb opgezet.

      ~ Hannelore

Comment