Effie Trinket inspired paper eyelashes

Foto

Wie aan Effie Trinket van The Hunger Games denkt, denkt meteen aan super opvallende wimpers. Bij mij is dit alleszins het geval!
Deze wimpers zijn perfect voor een leuke, speciale Halloween-look.

Foto

Wat heb je nodig?
– een zwart blad
(je kan ook een andere kleur gebruiken voor kleurrijke wimpers)
– een snijmes
– een potlood of balpen
– een paar valse wimpers om te meten

Foto

Stap 1:
Vouw je zwart blad dubbel.
Meet dan uit hoe lang je wimpers moeten zijn door je valse wimper op je papier te leggen en deze afstand te markeren met een potlood.

Foto

Stap 2:
Teken je wimper uit. Effie Trinket heeft vlinders aan haar wimpers,
maar hier heb je een heel precies mesje voor nodig.
Aangezien mijn snijmes niet zo goed snijdt, heb ik mijn vormen een beetje simpeler gemaakt.

Foto

Stap 3: 
Snij je vorm uit. Doe dit heel voorzichtig, zodat je ontwerp niet in 2 scheurt! Dit gebeurde bij mij, maar ik kon het gelukkig nog steeds gebruiken.

Foto

Stap 4:
Om ze op te doen, plooi je de onderste rand een heel klein stukje om.
Doe hier dan een beetje wimperlijm op en plak je wimpers op.

Op de foto zie je een ander ontwerp dat ik heb gemaakt. Deze is wel in de vorm van een vlinder en bestaat uit 2 delen.
Met gekleurd papier of glitter kan je ze nog opvallender maken voor een kleurrijkere look!

Veel plezier!
~ Hannelore

Comment

