Ombre lips

Picture

Oké, jullie denken nu: dit heb ik al eens gelezen,
Inderdaad we hebben deze zomer al ombré haar en nagels gehad, maar deze winter moet je je lippen ombreren (ik heb echt geen idee of dit woord bestaat, maar het klinkt wel leuk, niet?).

Ik leg jullie graag stap voor stap uit hoe je zelf
de beste ombré lips kan creëeren.
P.s.: Op de foto’s is het kleurverschil misschien niet zo duidelijk,
maar probeer het thuis uit en je zult zien dat het er fantastisch uitziet.

Picture

Voor deze look heb je helemaal niet veel nodig. Bijna iedereen heeft alles, wat je nodig hebt voor de hotste trend van  het moment, in huis.
Het geeft je toffe, felle lippen. Leuk voor op een feestje of gewoon,
omdat je zin hebt om je lippen een fel kleurtje te geven met een speciaal effect. Ik gebruikte:

–  Eucerin: urea 5% hydraterende crème
(De beste zalf  die ik ooit gebruikt heb!.)
Meestal gebruik ik 10% urea, maar 5% is zeker genoeg voor deze tutorial. De zalf ruikt niet geweldig, maar is fantastisch voor mensen met een extreem droge huid. De droge plekjes die ik met geen enkele zalf wegkrijg verdwenen in één nacht, dankzij Eucerin.
– Tinted Moisturizer van Essence (light skin): Deze zullen sommige onder jullie nog wel herkennen van Hannelore’s review hierover.
– Mac foundation (NC15)
Dit is mijn winter foundation, dus hij is redelijk licht.
– Max Factor lipstain nr. 03:
deze kennen jullie zeker nog uit de augustus favourites
– Lipgloss
– Lippenstift: een felroze kleur die ik vond op de markt

Picture

Voordat ik mijn lippenstift aanbreng, wil ik mijn lippen eerst in vorm brengen.
Ik begin steeds in 3 stappen.

1) Ik hydrateer mijn lippen en werk velletjes weg.
Vooral in de winter heb ik hier last van. Als zalf dan niet meteen helpt kan je ook over je lippen wrijven met een nagelborsteltje.
2) Daarna ga ik met mijn tinted moisturizer over heel mijn gezicht, want anders krijg je een kleurverschil met je lippen.
3) Als je rode vlekjes hebt rond je lippen kun je ze wegwerken met concealer of een beetje foundation. Je doet dit wel best niet als je nog velletjes hebt, want de foundation kan je lippen dan een schilferig effect geven.

Picture

Ik ben geen fan van lippotlood, want ik vind dat het je er oud laat uitzien.
Ik gebruik altijd een lipstain om mijn lippen te shapen. Ga gewoon langs je lippen tot zover je ze wilt hebben en kleur ze daarna nog een beetje in.

Picture

Nu breng je gewoon je lippenstift aan. Kies een fel kleurtje. Als je niet te veel naast je lippen wilt smeren, dop dan je lippenstift op je lippen tot ze zo fel zijn als je zelf wilt.

Picture

Voordat je de lipgloss aanbrengt kun je met een wattenstaafje best langs je lippen strijken om gemorste lippenstift op te kuisen en je dept je lippen ook best af op een papiertje om te verkomen dat ze afgaan of uitsmeren.

Picture

Ik gebruik in het midden een glitterende lipgloss om het iets subtieler te huoden. Wil je je ombré lips meer laten opvallen kun je gerust sterk contrasterende lippenstiften gebruiken, maar overdrijf niet.

Picture

Ombré lips zijn dus duidelijk supermakkelijk aan te brengen.
Ik ben er alvast fan van en geloof me in het echt zie je het kleurverschil heel goed. Ik hoop dat jullie hier iets aan gehad hebben. Laat me maar weten wat jullie denken.

~ Lilyth

Comment

