Shopping in Antwerp

DSC01126

Ik ben de laatste tijd volop aan het genieten van de vakantie. Ik keek er al weken naar uit en natuurlijk mag een dagje shoppen met Hannelore niet ontbreken. Meestal krijg je me niet zo makkelijk uit mijn bed, maar als we iets leuk gaan doen lukt het al wat beter. De bus liet niet te lang op zich wachten, gelukkig maar want het is nog steeds heel koud. Er blijft maar sneeuw vallen en dat begint zo stilletjes aan wel te vervelen.

I’ve been enjoying these holidays to the fullest. I was looking forward to having a week of for  a while now, and of course we can’t forget about a day filled with shopping. I mostly don’t get out of bed easily, but whenever Hannelore and I have planned something fun, it’s already way easier. Luckily, we didn’t have to wait for the bus to come for too long because it’s still really cold. It just keeps on snowing and that’s starting to bore me.

DSC01188

We gaan altijd wel even een kijkje nemen in het Kruidvat. Meestal blijven we er dan veel te lang hangen, maar met lege handen naar buiten gaan is nog niet vaak gelukt.                Zeker niet als ze superkortingen geven, zoals bij deze Gosh pigments.                                    Ik had al wel eens pigments uitgeprobeerd, maar ze nog niet zelf gekocht. Deze kosten normaal € 7,49 en ik heb ze gevonden voor € 1,00! Dat kon ik dus niet laten liggen.

We always go and have a quick look at Kruidvat. Most of the time we stay there for way too long, but leaving the store empty-handed isn’t something that happens a lot.   Especially not if the store offers enormous sales, like on the Gosh pigments.                           I had already tried out these pigments before, but I never got to actually buying them. They normally cost € 7,49 and I managed to get them for only € 1,00!                           That’s what I call ‘a bargain’.

DSC01193

Er lagen nog heel wat felle kleurtjes, maar ik ben persoonlijk dol op aarde – of metaaltinten. Daarom heb ik deze 2 natuurlijke kleurtjes gekocht: Meringue & Mink.            Ik heb er een hekel aan wanneer ze de kortingsprijs op het potje plakken. Als je de prijs er dan probeert af te prutsen krijg je een plakkerige boel. Ik was dus heel gelukkig toen ik zag dat ze die op het plastiekje rond de pigments hadden geplakt. Ze zien er dus nog heel mooi uit en ik hou van de zwarte, matte dop. Vanbinnen zit er nog een extra dekseltje, zodat je niet te veel zou morsen.

There were quite a few bright colours, but I’m more fond of earth- or metal tones.       That’s why I got these 2 natural colours: Meringue & Mink.                                                        I hate it when they stick the label on which the price stands on the container. Whenever you then try to get the sticker of, the entire packaging becomes sticky. That’s why I was more than happy as soon as I saw that they had put another piece of plastic around the pigment. The container looks absolutely great and I’m loving the matte black lid. On the inside, you find another lid to make sure you don’t spill all the powder.

DSC01182

Eerst goed schudden en toen ik er eindelijk wat pigment uit had gekregen was het tijd om ze te swatchen! Er zit een prachtige shimmer in en de kleuren zijn echt helemaal mijn ding. Ik heb ze vandaag gedragen en ze blijven ook heel goed zitten. Ik draag ze met een basislaagje primer, maar ik wil ook wel eens testen wat voor effect ze geven met water.

I first had to shake the pigment very well and then it was time to swatch! The colours have a really nice shimmer on them and the colours are entirely my cup of tea. I wore them today and they stay on really well. I do put a thin layer of primer beneath the pigment, but I definitely want to try out how they look if you use them with water.

DSC01162

Ik heb ook nog tandpasta gekocht. Normaal gebruik ik Signal White Now Ice Cool Mint. Nu zag ik deze nieuwe tandpasta liggen uit hetzelfde gamma, die je tanden nog witter zou maken. Die wilde ik dus wel eens uittesten. Er is nu zelfs een actie waarbij je je tandpasta 100% krijgt terugbetaald. Alleen was ik het kasticket vergeten en kon ik dat dus wel vergeten.

I also bought some toothpaste. I usually use Signal White Now Ice Cool Mint. I saw that this new toothpaste is meant to make your teeth even more white. That’s something I always want to try out! There was even a coupon to get a full refund from Colgate.        The only downside was that I forgot my receipt at Kruidvat; I guess that I wouldn’t get that refund after all.

DSC01120DSC01121

Maar nu terug naar het shoppen! Als je snel een goedkope snack zoekt dan kun je altijd terecht bij Hema. Ik zou daar nooit gaan shoppen, maar ze hebben er wel lekkere broodjes en donuts ^^. Daar konden we ook rustig bladeren in de Seventeen, die we bij IMS hadden gekocht. Zo jammer dat je enkel daar aan Amerikaanse tijdschriften kunt geraken, want ze staan boordevol leuke ideeën.

Back to the shopping part now! If you’re ever looking for a cheap snack, definitely check out Hema. Personally I wouldn’t really go shopping there, but they have got really tasty sandwiches and donuts there ^^. It also gave use a chance to read through our Seventeen Magazine that we bought at IMS. It’s sad that’s it’s the only store you can get American magazines, because they’re full of amazing ideas.

DSC01124DSC01123

We zijn ook allebei dol op Brandy Melville. Dus nadat we een hele tijd verloren gelopen waren, zijn we ons daar gaan opwarmen. Het is echt een prachtige winkel en hun kleren en accessoires zijn gewoon helemaal mijn stijl.

We both also love Brandy Melville. That’s why we warmed ourselves up a bit there after getting lost in the centre of Antwerp. It’s definitely a gorgeous shop and their clothes and accessories are entirely my style.

DSC01149DSC01152

In The Body shop heb ik ook nog snel een body butter meegenomen. Ik hou van hun textuur en deze keer heb ik gekozen voor een butter met olijven. Hij kostte € 6,00 en de geur is heel neutraal. Ze zijn echt een aanrader, want je hebt ze in nog veel meer heerlijke geuren.

In The Body Shop I quickly picked up a body butter. I love their texture and this time I chose a butter with olives. It cost €6,00 and the smell is very neutral. I highly recommend them, because they sell them in lots of awesome fragrances.

DSC01145DSC01148

Als laatste zijn we ook nog even alle fantastische geuren bij Lush gaan opsnuiven. Ik heb een haarmasker gekocht, dat nieuw was in de collectie. Ik heb ook nog twee bruisballen meegenomen (Dragon Egg en Think Pink) en dan hebben we natuurlijk ook nog twee leuke staaltjes meegekregen.

Last but not least we went into Lush to have a sniff at all those amazing smells. I bought a hair mask, which was new in the collection. I also bought two bath bombs (Dragon Egg and Think Pink) and we received to nice samples.

DSC01136

En een shoppingdagje is niet compleet zonder een bezoekje aan Starbucks. Ik heb voor de eerste keer een Caramel Frappuccino gedronken en ik kan alleen maar zeggen… mmm!       Het is een mengeling van koffie met ijs, veel caramel en een heel veel slagroom. Ik bestel wel altijd een Tall Frappuccino, want het is heel zwaar, maar oh zo lekker!

A shopping day isn’t complete without a visit to Starbucks. I tried out a Caramel Frappuccino for the first time and all I could say was… mmm!                                                              It’s a mixture of coffee and ice, a lot of caramel and even more whipped cream.                     I do always order a Tall Frappuccino, because it’s so heavy, but oh so good!

De dag was echt compleet toen de bus samen met ons op het perron aankwam en we snel warm binnen zaten. Ik heb al zin om nog eens te gaan.

The day was completed when our bus arrived together with us and we could get inside quickly. I’m already feeling like going another time.

Morgen vertrek ik voor twee dagen naar Groningen.
Tomorrow I leave for two days to Groningen.

~ Lilyth

Comment

