Painting ‘le Petit Prince’

DSC01521

 

 

Toen mijn lerares Frans me vroeg of ik een schilderij wou maken van de Kleine Prins wist ik niet goed hoe ik hieraan moest beginnen. De tekeningen die bij dit leuk verhaaltje horen zijn heel simpel en een beetje kinds (wat het juist zo leuk maakt), maar ze leken me toch redelijk moeilijk om na te doen.

When my French teacher asked me to make a painting of the Little Prince I didn’t really know how to start. The drawings that you find in the book are really simple and somewhat childish (what makes it really fun), but they did seem quite hard to copy.

DSC01517

Ik besloot de bekendste prent uit het verhaal te schilderen: de prins op de kleine planeet.
Ik had twee doeken en op het linkse heb ik dan het figuurtje zelf geschilderd en op het andere een krater.

I decided to paint the most famous picture of the story: the prince on the small planet.
I had two canvasses, so on the left one I painted the figure and on the right I painted a crater.

DSC01519

Zonder zwarte omlijning lijkt het schilderij vreemd en onaf, maar ik vind dat je toch al begint te zien waar ik naartoe wou met die schilderij. De prins is niet helemaal perfect, maar beter dan dit lukte echt niet ;)

Without the black contouring the painting looks rather strange and unfinished, but I think you can kind of see where I was going with this. The prince isn’t perfect, but this was as close as I could get to the original ;) 

DSC01522

 

Dit is het eindresultaat!
Ik ben er best fier op :)
Dit schilderij hangt nu ergens in een lokaal op school en ik hoop dat anderen het ook leuk vinden.

This is the finished painting!
I’m quite proud of it :)
This painting hangs up on the wall somewhere in my school now and I hope others like it as well.

 

Thanks for reading!

~ Hannelore

One thought on “Painting ‘le Petit Prince’

Comment

