Dr. Martens

DSC01724

Dr. Martens vind je ofwel prachtig, ofwel oerlelijk. Zelf kan ik haast niet zonder deze schoenen leven. Ik krijg er wel eens opmerkingen over dat ze ‘speciaal’ zijn, maar voor mij is het belangrijkste dat ik ze mooi vind ;)

You either love Dr. Martens or you hate them. Personally I can barely live without these shoes. Sometimes people say tom me that they are ‘special’, but to me the most important thing is that I like them ;)

 DSC01725

Dr. Martens bestaan al lang, maar sinds een tijdje zijn ze weer helemaal aan het terugkomen. Bij de shoots van Brandy Melville bijvoorbeeld dragen de modellen heel vaak deze stoere schoenen. Ook gewoon op straat zie je ze meer en meer verschijnen, bij allerlei verschillende stijlen.

Dit paar heb ik, denk ik, vorige herfst gekocht in een outlet. Ik wou ze toen al langer kopen, maar ik vond ze te duur (ze kosten normaal namelijk meer dan €100). Gelukkig kon ik ze op de kop tikken met meer dan 50% korting :D
Ze zijn redelijk apart en hierdoor ook wat moeilijker te combineren, maar ik vind ze het mooiste onder skinny jeans of een jeansshort.

Dr. Martens have been around for quite some time, but lately they have been making a comeback. At the Brandy Melville shoots, for example, the models often wear these tough shoes. You also see them a lot on the streets with a ton of different styles.

I bought this pair last fall (if I’m remembering it right) at an outlet. I had been wanting to get them for a while, but I thought they were a bit too expensive (they normally cost over €100). Fortunately I managed to get them for more than 50% off.
They are quite different which makes them a bit harder to wear, but I like them best with skinny jeans or jeans shorts.

DSC01723

De kleur verandert met het licht: soms zijn ze paars, soms bruin en af en toe ook wat rood. Eigenlijk zijn ze dus gewoon bordeaux met een paarse ondertoon en subtiele glitter. Ze zijn niet mat zoals veel van de Dr. Martens, maar blinkend.

The colour changes with the light: sometimes they’re purple, sometimes brown and they can even look red. Actually they’re just bordeaux with a purple undertone and subtle shimmer.They’re not matte like a lot of the Dr. Martens, but they’re shiny.

Ik vind dat Jessica Alba haar Dr. Martens telkens perfect weet te combineren. Haar stijl ziet er altijd girly uit met toch een stoer kantje. Mijn favoriete outfit op deze foto is de middelste omdat het er zomers en leuk uitziet, maar toch ook edgy.

I think Jessica Alba always manages to wear her Dr. Martens perfectly. Her style is very girly with a tough side. My favourite outfit on this picture is the one in the middle because it looks summery, yet edgy.

Hier is nog een inspiratie-foto en hierop vind ik de linkse outfit het leukst, al zou ik dit zelf niet direct dragen. Bij kleedjes/rokjes horen voor mij nog net geen Dr. Martens.

Here is another inspiration picture and the outfit I like the most on this one is the left on, but I wouldn’t wear it myself though. For me, Dr. Martens aren’t dress/skirt-proof yet.

Bezit jij een paar Dr. Martens?
Do you own a pair of Dr. Martens?

~ Hannelore

Comment

