1920’s postcards

20130709-185010.jpg

Een tijdje geleden kon je hier al lezen over een vintage poster die ik had gekocht op een rommelmarkt, en toen had ik ook al kort gezegd dat ik deze twee oude postkaarten kocht. Lees zeker verder als jij ook zo’n fan ben van vintage treasures.

A while ago you could read here about a vintage poster I got at a flea market, and then I already mentioned I bought two old postcards. Make sure to keep on reading if you’re also a big fan of vintage treasures.

20130709-185018.jpg

Ik kocht deze twee postkaarten om in de kaderen omdat ze bij de rest van mijn vintage spullen passen. Toen ik de achterkant bekeek vond ik er leuke tekstjes die in de jaren 20 geschreven zijn. Het zijn dus met andere woorden echte postkaarten die in 1921-1923 door iemand op de post gedaan zijn.
Dit vind ik heel leuk want zo heb je toch een klein stukje geschiedenis in handen (als je even rekent zijn de kaarten 90 jaar oud).

I bought these two postcards to put in a picture frame because they suit the rest of my vintage things. WhenI looked at the back I notived these nice texts that were written in the 20s. This means that these cards were posted by someone in 1921-1923.
I really like this because this way you’re holding a piece of history (if you count the years quickly you’ll know that the postcards are 90 years old).

20130709-185038.jpg

De bovenste kaart is in 1923 op de post gedaan om iemand een gelukkig nieuwjaar te wensen (op de voorkant staat er namelijk ‘Gelukkig Nieuwjaar’).
De onderste kaart dateert van 1921 en hier staat een heuse tekst op. De tekst is in het Frans en werd geschreven aan een penvriendin.

Deze mensen hadden waarschijnlijk nooit verwacht dat deze postkaartjes bijna een eeuw later door iemand gelezen zouden worden. Dit vind ik nu net het leukste aan deze vintage kaartjes :)

The first card wast posted in 1923 to wish someone a happy new year (on the front it says ‘Gelukkig Nieuwjaar’ which means ‘Happy New Year’).
The bottom one dates from 1921 and it contains quite a long text. The text is in French and was written to a penfriend.

These people probably never expected that these cards would still be read after almost a century. That’s what I like most about these vintage cards :)

 

Zonnige groetjes!
Sunny greetings!

~ Hannelore

2 thoughts on “1920’s postcards

Comment

