Visiting Natuurhulpcentrum Opglabbeek

DSC00717

Onlangs heb ik het Natuurhulpcentrum in Opglabbeek bezocht. Sommigen onder jullie kennen dit misschien uit “Dieren in Nesten”. Als je een dierenliefhebber bent is dit een echte aanrader.

I’ve recently visited the Natuurhulpcentrum (Nature help center) in Opglabbeek. Some of you may know this from the Belgian program “Dieren in Nesten”. If you love animals than I highly recommend it.

Om eerlijk te zijn keek ik niet erg uit naar dit uitstapje. Meestal vind ik dat rondleidingen te lang of zelfs oninteressant zijn *schaam*. Maar ik was echt verrast hoe leuk ik het vond. In het Natuurhulpcentrum, dat ik voor het gemak NHC ga noemen^^, vangen ze gewonde, zieke of hulpbehoevende dieren op. Ze worden er verzorgd en later probeert men een nieuwe thuis voor hen te vinden.

To be honest I wasn’t really looking forward to this trip. Mostly I find guided tours to long or even uninteresting *shame*. But I was very surprised about how much fun I thought it was. At the Nature help center, which I’m going to call NHC^^, they look after wounded, sick animals or animals in need. They are taken care of and later on they try to find a new home for them.

tijger

Bij aankomst krijg je een film van ongeveer twintig minuten te zien over het ontstaan en de werking van het NHC. Hierna krijg je met je groep een rondleiding. En het is absoluut niet langdradig of saai, zoals ik gevreesd had, maar echt ontzettend leuk. Ook de film verveelde mij geen minuut.

At arrival they show you a movie of around twenty minutes about the beginning and the working of the NHC. After this you are given a tour with your group. It’s absolutely not too long or boring, like I had feared, but actually really fun. I even liked every minute of the movie.

Ik ga jullie verder niet te veel informatie geven. Als jullie interesse hebben kunnen jullie hier op hun website terecht of wanneer je de kans hebt kan je het centrum zelf eens bezoeken. Ze hebben veel sponsors nodig om deze dieren te blijven helpen, want ze maken zelf geen winst. Iedereen kan het NHC dus steunen als ze willen.

I’m not going to give you to much information. If you are interested you can always check out their website here or when you have the chance you can visit the center itself. They need a lot of sponsors to keep helping these animals, because they don’t make any profit theirselves. So everyone can support the NHC if they like.

Ik wil wel nog zeggen dat ik nog nooit een leeuw of een tijger van zo dichtbij had gezien. Al vangen ze er ook kleinere dieren op, zoals slangen en wasberen…

Hier nog enkele van mijn favoriete dierenfoto’s:

 I would like to say that I’ve never had a closer look at a lion or a tiger before. Even though they also look after smaller animals like snakes or raccoons…

Here are some of my favourite animal pictures:

tijger2

wasbeer1

wasbeer2

DSC00712

De wasberen waren zo schatttig!

I just loved how cute the raccoons were!

DSC00714

~ Lilyth

Comment

