Painting Audrey Hepburn

20130730-193634.jpg

Het was weer een tijdje geleden sinds ik nog een schilderij maakte en deze regenachtige dag was de perfecte gelegenheid om de verf en penselen nog eens boven te halen. Ik besloot Audrey Hepburn te schilderen omdat ze mijn favoriete actrice is en ik echt naar haar opkijk :)

It had been a while since I last made a painting and this rainy day was the perfect occasion to take out my paint and paintbrushes again. I decided to paint Audrey Hepburn because she is my all time favourite actress and I really look up to her :)

20130730-193638.jpg

Eerst en vooral wil ik melden dat ik dit schilderij niet op basis van een foto heb gedaan, maar met de hulp van een ander schilderij. Lena Danya maakt YouTube videos waarin ze zichzelf filmt terwijl ze schildert en ik gebruikte één van deze schilderijen als leidraad.

De foto die je hieronder kan zien is haar eindresultaat en dit is ook de foto die ik naast mijn canvas heb gelegd om onder andere te weten welke kleuren ze gebruikte. Mijn versie is niet helemaal perfect, maar aangezien het de eerste keer is dat ik een portret schilder denk ik dat ik mag zeggen dat het er nog best goed uitziet! :D

Normaal doe ik ook altijd een achtergrond bij mijn schilderijen, maar ik vond dat het deze keer niet echt nodig was omdat ik de nadruk wil leggen op Audrey Hepburn zelf.
Ik ga haar zeker nog proberen te schilderen in andere poses (en dan misschien vertrekken van een foto in plaats van een schilderij), maar eerst ga ik nog wat oefenen op portretschilderen. Onder andere de mond kan namelijk nog wat verbetering gebruiken ;)

First of all I want to mention that I didn’t make this painting with a picture next to me, but with the help of a painting. Lena Danya makes YouTube videos where she films herself while makeing a painting and I used one of these paintings as my source of inspiration.

The picture you can see under here is her end result and it’s also the picture I decided to use. My version isn’t quite perfect, but as this was my first time ever painting a portrait I think it still looks quite good! :D

Usually I always do the background on my paintings, but I didn’t think it was necessary this time because I wanted the focus to be on Audrey Hepburn herself.
I’ll definitely try to paint her again in a different pose (and maybe even use a picture instead of a painting), but I’ll first be practicing a bit on my portrait painting. Some things like the mouth kan use some improvement ;)

Ik heb al in enkele posts iets gezegd over Audrey Hepburn en hoe fantastisch ik haar vind en ik ben dan ook enorm blij dat ik eindelijk heb geprobeerd haar na te schilderen. Laat zeker weten wat jullie van dit schilderij vinden en vergeet niet om Lena Danya op te zoeken op YouTube, want ze kan echt ongelooflijk mooi schilderen!

I mentioned Audrey Hepburn and how amazing I think she is in a couple of posts before, so I’m really glad I finally tried to paint her. Make sure to let me know what you guys think of this painting and don’t forget to check out Lena Danya on YouTube because she’s an amazing artist!

 

Bedankt om te lezen!
Thanks for reading!

 

~ Hannelore

One thought on “Painting Audrey Hepburn

Comment

