Review: Essence Stay with me longlasting lipgloss

20130810-185031.jpgLilyth praat al heel lang over de Stay with me lipgloss van Essence. Ik ben zelf niet zo’n fan van lipgloss – en al zeker niet als hij plakkerig is! – dus daarom heb ik deze ook nog nooit uitgetest. Afgelopen week was ik echter in het Kruidvat en omdat deze in solden was (hij kostte maar €1), wou ik hem toch graag uitproberen.

Lilyth has been talking about the Stay with me lipgloss by Essence for a very long time. I’m not a big fan of lipgloss because it tends to be sticky sometimes, so because of that I haven’t tested this one out yet. This past week I was at Kruidvat and because this one was on sale (it cost only €1), I decided to give it a go.

20130810-185014.jpg

20130810-185018.jpg

Deze kleur (01 Me and my icecream) gaat samen met een bruine tint uit het assortiment van Essence, maar hierdoor was hij wel de helft goedkoper. Hij kostte dus nog maar €1 in plaats van €1,99.

Ik draag zelf niet zo graag felle kleuren op mijn lippen, dus deze kleur leek me wel bij me passen. Hij is heel lichtroze met fijne glitter erin. Hij geeft niet erg veel kleur af, maar je ziet hem wel. Hij maakt je lippen iets lichter en rozer en dit vind ik persoonlijk heel mooi.

Hij heeft de naam ‘longlasting lipgloss’ en hij blijft best wel lang zitten. Hij is helemaal niet plakkerig en het voelt eerder alsof er een laagje over je lippen zit dan echt een gloss.
Als je iets drinkt of eet gaat hij wel sneller af, maar desalniettemin vind ik dat hij toch enige tijd blijft zitten.
Een ander pluspunt is nog de lekkere geur: hij ruikt een beetje naar snoepjes! :D

This shade (01 Me and my icecream) will be discontinued together with a brown shade, but this made him half as cheap. This means he cost only €1 in stead of €1,99.

I don’t really like bright colours on my lips, so I thought this colour would suit me because it’s lighter. It’s a light pink colour with tiny shimmers in it. It isn’t that pigmented, but you do see it on your lips. It makes your lips a bit lighter and more pink and I personally really like this.

It’s got the name ‘longlasting lipgloss’ and it stays on for a pretty long time. It isn’t sticky at all and it feels more like an extra layer on top of your lips than a real gloss.
When you eat or drink something it rubs off faster, but I still think it stays for a while.
Another positive thing about it is the smell: it smells kind of like candy! :D

20130810-185022.jpg

20130810-185027.jpg

De applicator is echt wel bizar! Hij is zo gemaakt om lipgloss makkelijker aan te brengen, maar ik vind het design toch ook niet alles: het lijkt of het borsteltje niet goed op mijn lippen past en er daardoor wat van het product bijna in mijn mond belandt.
Daarom gebruik ik gewoon de bovenkant van de applicator om de gloss aan te brengen.

Het flesje is best groot en zit boordevol product. Ik weet niet of je de laatste restjes lipgloss goed uit deze verpakking krijgt, maar aangezien er zo veel product inzit denk ik niet dat ik me hier snel zorgen over hoef te maken.

The applicator is slightly bizarre! It’s made especially to apply you lipgloss easier, but I don’t like the design that much: it feels like the brush doesn’t really fit on my lips and that a bit of the product almost ends up inside of my mouth.
That’s why I just use the top of the applicator to apply the gloss.

The bottle is pretty big and is full of product. I don’t know if you’ll be able to get the last bits of gloss out of the packaging easily, but because there is that much procut in there I don’t think I’ll have to worry about this soon.

20130819-190810.jpg

Hier is nog een swatch van de gloss want die was ik vergeten ;)

Here is a swatch from the gloss as I forgot to put it in this article ;)

Ik raad deze lipgloss aan als je voor een lage prijs een leuke lipgloss wil die niet plakt en toch nog lekker ruikt. Er zijn nog andere (fellere) kleuren te verkrijgen, maar deze tint gaat helaas uit het assortiment verdwijnen. Als je hier dus nog een exemplaar van wil bemachtigen, stel ik voor dat je als de bliksem naar Kruidvat gaat!

I recommend this lipgloss if you’re looking for a cheap and fun lipgloss that isn’t sticky and still smells nice. There are other (brighter) colours available, but this shade will disappear from the collection. If you want to get yourself this particular colour I suggest you to take a run to your Kruidvat!

~ Hannelore

7 thoughts on “Review: Essence Stay with me longlasting lipgloss

Comment

