Current favourite songs #5

In augustus heb ik weer heel wat liedjes (her)ontdekt en deze ga ik vandaag dan ook aan jullie ga tonen! Klik op ‘continue reading’ om te weten te komen wat ik zoal graag beluister.

In August I have (re)discovered a lot of songs and I will be showing you these today! Click on ‘continue reading’ to find out what I’ve been listening to.

1. Roar – Katy Perry

Dit liedje is echt een opkikker!
Telkens wanneer ik het ergens op de radio hoor kan ik me niet inhouden en begin ik spontaan mee te zingen. De meeste zinnen rijmen en dit vind ik persoonlijk leuk klinken :)
Deze lyric video vind ik ook heel leuk gedaan: ze gebruikten de emoticons die je op je iPhone kan vinden om de tekst ‘uit te beelden’.

This song gives me energy!
Every time I hear it somewhere on ther radio I can’t control myself and I just start singing. Most of the sentences rhyme and I think that sounds really nice :)
I also really like the way they did the lyric video: they used the emoticons that you can find on an iPhone to make the lyrics.

2. Picture Perfect – Charity Vance

Misschien hebben jullie het liedje Icing van Charity Vance al wel eens gehoord. Dit liedje is minstens even vrolijk! Deze zomer heb ik er nonstop naar zitten luisteren omdat ik hield van het zomerse gevoel dat ik ervan kreeg. Eerst deed het me denken aan Katy Perry omdat het in het begin een beetje hetzelfde gezongen is, dacht iemand anders dit ook?

Maybe you’ve already heard the song ‘Icing’ by Charity Vance. This song is even happier! This summer I’ve been listening to it non-stop because I loved the summery feeling it gave me. At first it reminded me a bit of Katy Perry because it kind of sounds like her at the beginning, did anyone else think this as well?

3. Boulevard of Broken Dreams – Green Day

Dit is zeker geen nieuw liedje, maar ik heb het helemaal herondekt toen mijn broer het leerde spelen op de piano. Nu zit het constant in mijn hoofd! Ik vind Green Day sowieso een goede band, maar dit liedje is mijn favoriet van het moment.

This isn’t a new song at all, but I totally rediscovered it when my brother was learning it on the piano. Now I can’t get it out of my head! I like Green Day anyways, but this song is my favourite one at the moment.

4. After Ever After – Jon Cozart

Ik heb nooit echt veel Disney-films gekeken, maar dit liedje vind ik heel leuk. Het gaat over wat er gebeurt met de Disney-prinsessen na de sprookjes. Als je goed luistert naar de tekst is het echt heel grappig :)

I never really watched a lot of Disney movies, but I do really like this song. It’s about what happens to the Disney princesses after the fairy tales. If you listen carefully, the lyrics are really funny :)

5. Applause – Lady Gaga

Lady Gaga doet het toch weer met dit nieuwe liedje! Ik ben al jaren fan van Gaga en haar muziek en nu heeft ze na een tijdje toch weer een nieuwe hit gemaakt. Toen ik het voor het eerst hoorde wist ik niet goed wat ik ervan moest denken, maar na een paar keer beluisteren vind ik het super! De videoclip is misschien ietwat choquerend, maar dit zijn we al van haar gewoon! Wat ook opvalt is dat sommige outfits die ze in de clip draagt geïnspireerd zijn op outfits die ze in eerdere videos droeg.

Lady Gaga does it again with this new song! I’ve been a fan of her and her music for years, and now she finally made another song after a while. When I heard it for the first time I wasn’t sure what to hink of it, but after a few times I loved it! The videoclip might be a bit shocking, but we’re kind of used to it already! I really like the fact that she wears some outfits that are inspired by ones she wore in her other music videos.

 

Wat is jouw favoriete muziek van het moment?
What’s your favourite music of the moment?

 

~ Hannelore

2 thoughts on “Current favourite songs #5

Comment

