My book addiction

DSC02152

Vandaag moest ik snel langs de bibliotheek omdat ik nog een boek voor Engels moest lezen, en zoals gewoonlijk kwam ik niet terug met één, maar drie boeken. Ik besefte weer maar eens dat ik zo ongelooflijk veel boeken heb en dat ik er ook nog veel te veel andere wil lezen dat ik besloot hier een post over te schrijven.

Today I had to pay a quick visit to the library to pick up a book for English, and as usual I didn’t return with just one, but three books. I realised once again that I have a crazy amount of books and there are, aside from these, a lot more that I still want to read, so I decided to write a post about this.

DSC02141

Schrikt deze stapel je af? Mij alleszins wel…
Dit zijn alle boeken die ik op mijn kamer heb liggen. Als ik juist heb geteld zijn het er maar liefst 36. Voor sommige mensen is dit misschien niet zo veel – ik had ook niet verwacht dat ik er zó veel had tot ik ze allemaal samen legde – maar ik zal toch stevig moeten verder lezen als ik door deze stapel wil geraken!

Does this pile frighten you? It does for me…
These are all the books I have laying around on my room. If I counted them correctly there are 36 of them. To some people this might not sound like a lot – I didn’t expect this amount either until I put them all together – but I’ll have to read a bit faster if I want to get through this pile!

DSC02147

Uit deze grote stapel heb ik er natuurlijk al wat gelezen, maar het valt toch tegen als je de verhouding nog te lezen – al gelezen naast elkaar ziet.
Op de foto hierboven zie je links de boeken die ik hoop nog te lezen en rechts de boeken die ik al heb uitgelezen. De meeste boeken vallen nog mee qua dikte, behalve de onderste (Wolf Hall van Hilary Mantel) en Een Goede Raad van J.K. Rowling.

Obviously there are some books in this pile I have already read, but if you compare the ones I have yet to read with the ones I did read already, you can definitely see a difference.
On the picture above you can see the books I haven’t read yet on the left and the ones I finished on the right. Most of the books are not too thick, except for the bottom one (Wolf Hall by Hilary Mantel) and A Casual Vacancy by J.K. Rowling.

DSC02155

Welke boeken ik mee moet beginnen weet ik al: voor school moet ik er twee uit deze stapel lezen. Voor het vak Nederlands moet ik De Eenzaamheid van de Priemgetallen van Paolo Giordano lezen en voor Engels moet ik Wuthering Heights van Emily Brontë lezen. Daarnaast zitten er nog twee boeken van de bieb in mijn verzameling (1984 en Animal Farm, beiden van George Orwell), dus deze zou ik deze maand ook nog moeten uitkrijgen.

I know for sure which books I’m starting with: for school I have to read two from this pile. For Dutch I have to read The Solitude of Prime Numbers by Paolo Giordano and for an English assignment I will be reading Wuthering Heights by Emily Brontë. After these two there are also two books I got at the library (1984 and Animal Farm, both written by George Orwell) and as I’ll have to bring them back within a month, I’ll have to read these soon as well.

DSC02143

Deze verzameling is natuurlijk niet op korte tijd samengesteld, sommige boeken heb ik al jaren, anderen kreeg ik cadeau of kocht ik voor een paar cent bij de Kringwinkel (daar kan je hier over lezen). Als je graag enkele (of veel) boeken wil kopen raad ik je dan ook ten zeerste aan om eens bij de Kringwinkel of een andere tweedehandswinkel te gaan kijken. Hier hebben ze veel boeken die andere mensen niet meer nodig hebben, maar vaak zitten er toch nog pareltjes tussen. Ik vond er bijvoorbeeld The Devil wears Prada.

Of course this isn’t a collection I got together in a short period of time, some of these books I got years ago, others were a gift, and some of them are from a thrift store (you can read about them here). If you’d like to buy a few (or a lot) of books I highly recommend going to a thrift store of some sort. They sell a ton of books here that people don’t want anymore, but often there are some beauties in there! I found, for example, The Devil wears Prada there.

Hou jij ook zo van boeken? Of kijk je misschien liever films?
Do you like books as much as I do? Or do you maybe prefer movies?

~ Hannelore

6 thoughts on “My book addiction

Comment

