Italian for Dummies

Zaterdag vertrekken Lilyth en ik met school naar Italië. Ik spreek echt geen woord Italiaans, maar ik wil toch graag een paar basiswoorden kennen. Hieronder vind je een lijst met handige zinnen of woorden om jezelf te kunnen behelpen in het Italiaans. Laten we beginnen! Of zoals ze in Italië zeggen: Cominciamo!

On Saturday Lilyth and I are leaving for Italy with school. I don’t speak a single word of Italian, but I’d like to know some basic words. Here you can find a list with a few easy words or sentences to express yourself in Italian. Let’s get started! Or as they say in Italy: Cominciamo!

Laten we beginnen met de basics:
Let’s start with the basics:

Welkom. Welcome.
Benvenuti

Goedemorgen. Good morning.
Buongiorno

Tot ziens! Bye!
Arrivederci!

Hoe gaat het? How are you?
Come sta?

Goed, danku. Good, thanks.
Bene, grazie.

Ik kom uit België. I come from Belgium.
Vengo dal Belgio.

Ik spreek geen Italiaans. I don’t speak Italian.
Non parlo Italiano.

Spreekt u Engels? Do you speak English?
Parla Inglese?

Ik versta u niet. I don’t understand you.
Non la sento.

Nu ken je al wat basiswoorden. Hieronder vind je nog een paar woorden en zinnen die je kan gebruiken wanneer je op zoek bent naar bijvoorbeeld een restaurant om iets lekkers te gaan eten:

Now you know some basic words. Below this you can find some words and sentences for when you’re looking for a restaurant, for example, to have a nice dinner:

Restaurant
Ristorante

Mag ik de rekening, aub? Can I have the bill, please?
Il conto, per favore.

Wat kost het? How much does it cost?
Quanta costa?

Open
Aperto

Gesloten/Closed
Chiuso

(Zo’n goed weer zal het waarschijnlijk wel niet worden in Italië, maar je weet maar nooit!)
(The weather probably won’t be this good in Italy, but you never know!)

Dat was het voor vandaag! Hopelijk kan ik me nu al iets beter uitdrukken in het Italiaans. Gelukkig bestaat er ook nog altijd ‘Engels’ als communicatiemiddel ;)

That’s it for today! Hopefully I’ll be a bit better at expressing myself in Italian now.
Luckily there is also ‘English’ as a way of communicating ;)

~ Hannelore

4 thoughts on “Italian for Dummies

Comment

