DIY: Bookbinding

DSC03618

Iets wat ik altijd al heb willen proberen is boekbinden. Even geleden ben ik dan ook op zoektocht gegaan door Youtube om een handige tutorial te vinden om zelf een schetsboek te maken en hierboven zien jullie het resultaat.

Something I’ve always wanted to try out is bookbinding. A while ago I went on Youtube to look up a tutorial on how to make my own sketchbook and here you can see the result.

DSC03619

Er staan best wel wat videos over boekbinden op Youtube, maar deze van Sealemon is toch mijn favoriet. Alles wordt er heel duidelijk in uitgelegd waardoor je niet veel fout kan doen ;)

There are quite a few videos on Youtube about bookbinding, but this one from Sealemon is my personal favourite. Everything is explained very clearly which doesn’t allow you to make a lot of mistakes ;)

DSC03621DSC03626

Ik teken heel graag, maar meestal schets ik gewoon wat op losse papieren die ik daarna weggooi. In deze schetsboekjes ga ik hopelijk veel meer schetsen en mezelf uitleven en bovendien blijven al mijn creatieve uitspattingen gebundeld (als ik het strak genoeg heb gebonden…).

Ik ben alleszins heel blij met hoe mijn boekjes eruit zien :)

I really like to draw, but mostly I just sketch on some loose papers that end up being thrown away. In these sketchbooks I hope I’ll be sketching more and another great thing is that all of my creative explosions stay together (if I tied the rope tight enough…).

Anyways, I’m really happy with the way my books look :)

DSC03627

Schets jij veel? Of hou je het gewoon bij teksten schrijven?

Do you sketch a lot? Or do you stay with writing texts?

~ Hannelore

4 thoughts on “DIY: Bookbinding

Comment

