World Education Program

Hoi allemaal!
Na enkele drukke weken ben ik helemaal klaar voor de feestdagen. Één van de redenen dat ik zo druk bezig ben geweest was mijn WEP dossier. Ik ben atijd iemand geweest die er graag opuit trekt. Daarbij ben ik altijd beniewd geweest hoe het zou zijn om ergens anders te leven. Ik heb dan eindelijk een heel belangrijke beslissing genomen.

Hello everyone!
After some very busy weeks I’m completely prepared for the Holidays. One of the reasons that my weeks were so filled was my WEP file. I’ve always been someone who likes to explore. On top of that I’ve also always wanted to know what it would be like to live somewhere else. Finally I made a very important decision.

Twee jaar geleden heb ik de Verenigde Staten bezocht. Ik was daarvoor al erg geïnteresseerd in de VS, maar na onze vakantie was ik echt verliefd. Vooral de typische Amerikaanse High schools maakten me erg nieuwsgierig. Rijden ze echt in gele schoolbussen? En hoe hard lijken ze op de scholen die je ziet in al die Amerikaanse series?

Two years ago I visited the United States. I was very interested in the US already, but after our vacation I was in love. Especially the typical American High schools made me very curious. Do they really have those yellow school buses? And do they resemble the schools you see in all the American series?

Ergens tussen juli en Augustus 2014 vertrek ik dus naar Amerika. Na een Engelse taal test, een psychologische test, dokterbezoeken…is mijn dossier eindelijk rond en kunnen ze op zoek gaan naar een gastgezin. Eerst was ik nogal bang voor een gastgezin, maar achteraf bekeken is dat wel de beste manier om te integreren. Het was een erg moeilijke keuze, omdat mijn Engels al best goed is en ik dus beter mijn Frans zou bijschaven, maar Amerika bleef toch de droom.

So some time between July and August 2014 I’m leaving to go to America. After an English language test, a psychological test, some doctor visits…my file is finally finished and they can start searching a host family.  At first I was pretty scared to choose for a host family, but I realize now that it’s the best way to integrate. It was a difficult choice, because my English is quit good and it seemed better to improve my French, but America has always been the dream.

Ik heb het ongeloofelijke voordeel dat ik al een blog heb en dus al een beetje vertrouwd ben met het bloggen. Zo ga ik jullie dus op de hoogte houden van mijn avontuur (dat nu nog een beetje onwerkelijk lijkt) en hopelijk kan ik jullie binnen enkele maanden dan ook makeup uit de Verenigde Staten tonen. ;)

I have the incredible advantage that I already have a blog so I’m a bit familiar with blogging yet. I hope to keep you posted this way on my adventure (which still seems pretty unreal) and hopefully I can show you some American make-up in a few months. ;)

Het zou geweldig zijn als jullie jullie vragen of ervaringen zouden willen delen met mij.
Zelf interesse? Klik dan hier.

It would be amazing if you could share your questions or experiences with me.
Interested? Click here.

Kisses
~ Lilyth

One thought on “World Education Program

Comment

