The Book Thief

Vorige week ging ik voor de eerste keer naar de Ladies Movie Night en de film die op het programma stond was The Book Thief. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het bleek een film te zijn die is gebaseerd op een boek over de tweede Wereldoorlog. Ik was benieuwd!

Last week I went to the Ladies Movie Night for the first time and the movie that was on the schedule was The Book Thief. I had never heard of it before, but I found out that it was a movie based on a book about World War II. I could hardly wait!

Ik had op voorhand de trailer gezien en de film zag er veelbelovend uit. Ik had dan ook grootse verwachtingen wanneer ik naar de film ging.

I had seen the movie traile beforehand and it looked very promising. Therefore I had great expectations when I went to the movies.

The Book Thief speelt zich af in Duitsland (meer bepaald in München) tijdens de tweede Wereldoorlog. Liesel Meminger is een communistisch meisje dat wordt geadopteerd door Hans en Rosa Hubermann. Ze begint boeken te stelen (wat ten tijde van de jodenvervolging ten strengste verboden was) om zo toch te kunnen lezen. Wanneer de familie Hubermann dan een jood onderbrengt, begint het verhaal pas echt.

The Book Thief is set in Germany (more specifically Munich) during World War II. Liesel Meminger is a communist girl that’s being adopted by Hans and Rosa Hubermann. She starts stealing books (what was strictly forbidden during the Nazi persecution) to be able to read them. If the Hubermann family then has to hide a Jew, the story really starts.

Ik kijk niet vaak emotionele films omdat ik het verhaal vaak heel melig vind, maar deze film is allesbehalve cliché. Het verhaal wordt op zo’n echte en harde manier verteld zodat je niet anders kan dan erin meegezogen worden.
Het is een ongelooflijke weenfilm maar het is het echt meer dan waard!

I don’t watch a lot of emotional movies because I often find them to be on the cheesier side, but this movie is anything but cliché. The story is told in such a real and hard way that you are automatically sucked into it.
It’s an incredible tear-jerker but it’s definitely worth it!

De film bleef maar in mijn hoofd zitten en ik was zo enorm benieuwd naar het boek dat ik het enkele dagen later al heb besteld. Ik ben er momenteel in bezig, maar aangezien het redelijk dik is (550 pagina’s) zal het nog wel even duren vooraleer hij uit is. Er komt echter sowieso een artikel over het boek online zo gauw ik het uit heb gelezen!

The movie stayed stuck in my head and I was so curious about the book that I ordered it a few days later. I’m currently reading it, but as it’s quite thick (550 pages) it will take a while before I can finish it. However there will be an article online as soon as I’ve finished it!

Wat ik jullie nu al wel kan zeggen over de vergelijking boek – film is dat de regisseur héél trouw is gebleven aan het verhaal. Hij heeft alles prachtig in beeld gebracht.

What I can say already about the comparison book – movie is that the director stayed very true to the story. He mapped out the storyline beautifully.

Nog een leuk weetje: de muziek voor deze film is gemaakt door John Williams en is genomineerd voor een Oscar!

A fun little trivia: the music for this movie was created by John Williams and is nominated for an Oscar!

 

 

Ik raad iedereen, maar dan ook echt iedereen, aan om deze film te gaan bekijken in de bioscoop. Je gaat er zeker geen spijt van hebben!

I recommend this movie to everyone, and then I mean absolutely everyone. You definitely won’t regret it!

 

~ Hannelore

Comment

