My Favourite Hair Products

 photo DSC_0659_zpscf874271.jpg

Het leek me wel interessant om jullie vandaag te tonen welke haarproducten ik de laatste tijd zoal gebruik omdat ik er echt heel enthousiast over ben. Ik heb namelijk eindelijk goede producten gevonden voor mijn haartype.

I thought it would be interesting to show you what products I like to use on my hair because I’ve been really excited about these ones. I really like it that I finally found products that are good for my hair type.

 photo DSC_0656_zps137e2421.jpg

Mijn haar was vroeger zo goed als stijl. Ongeveer vanaf mijn 12 jaar was het wat golvend, maar er zaten nooit echt krullen in. Dit afgelopen jaar is mijn haar echter helemaal veranderd en is het veel meer gaan krullen. In het begin wist ik niet goed wat ik hiermee moest aanvangen, maar ik denk dat ik eindelijk een manier heb gevonden om mijn krullen er verzorgd te laten uitzien. De producten die ik in deze post toon gebruik ik telkens wanneer ik mijn haar was, wat neerkomt op ongeveer 2 à 3 keer per week. Benieuwd? Blijf dan zeker lezen!

My hair used to be pretty much straight when I was little. When I was 12 years old, it started getting more wavy but it never had real curls. This past year my hair changed a lot and it started curling a lot more. In the beginning I didn’t know what to do with it, but I think I’ve finally found a way to make my curls look somewhat polished. I use these products every time I wash my hair, so that makes 2 to 3 times a week. Curious? Keep on reading then!

 photo DSC_0664_zps6e35a379.jpg

Ik gebruik niet veel producten op mijn haar, want door dit te doen kan je haar heel zwaar en droog worden. Het eerste product dat ik gebruik is een shampoo van Zwitsal. Inderdaad, de shampoo voor baby’s! In deze shampoo zit geen zeep en dit is heel gezond voor je haar. Het maakt je haar schoon zonder al die overbodige chemicaliën.

Deze shampoo ruikt overigens ook heel goed (vind ik persoonlijk) en maakt mijn haar niet pluizig. Ik was mijn haar er twee keer mee voor ik uit de douche kom.

I don’t use many products on my hair, because by doing this your hair can become really heavy and dry. The first product I use is a shampoo from Zwitsal. Yes, that’s the shampoo that is used for babies! In this shampoo there isn’t any soap so that’s really healthy for your hair. It cleanses your hair without all of these unnecessary chemicals.

This shampoo also smells really good (well, that’s what I personally think) and it doesn’t make my hair frizzy. I wash my hair twice with it before I get out of the shower.

 photo DSC_0661_zps9025814f.jpg

Ik heb geen vaste conditioner die ik gebruik: het hangt allemaal af van waar ik op dat moment zin in heb. Ik gebruik het ook niet elke wasbeurt, maar ongeveer één keer per week.

Het tweede product dat ik gebruik, doe ik na het douchen in mijn haar. Ik wacht ongeveer een kwartier nadat ik klaar ben met douchen (zodat mijn haar al een klein beetje droger is) en dan doe ik er een pompje van deze mousse in. Het is de Boucles d’Art van Kérastase. Hij zorgt voor mooie krullen die de hele dag in je haar blijven zitten en toch niet hard worden. Het maakt echt een verschil wanneer ik deze gebruik want dan zijn mijn krullen veel meer evenwichtig verdeeld over mijn hoofd. Je kan deze mousse kopen bij de kapper.

I don’t have one conditioner I always use: it depends on what I feel like using that day. I don’t use conditioner every time I wash my hair either, but about once every week.

I apply the second product I use to my hair after I took a shower. I’ll wait about fifteen minutes (so my hair is a bit dryer) and then I add one pump of this mousse. It’s the Boucles d’Art from Kérastase. It gives you nice curls that stay in your hair all day and don’t get crunchy. It really makes a difference whether I use it or not because it makes my curls more even. You can find this mousse at your hairdresser’s.

 photo DSC_0662_zps4ef02a20.jpg

Als laatste heb ik nog een product dat ook al voorbij kwam in een post met favoriete producten van het moment. Het is deze Curly Effect Gel van Effex (Kruidvat). Als mijn haar bijna droog is doe ik er nog een klein beetje van deze gel in om ervoor te zorgen dat de krullen er zeker blijven inzitten. Dit product wordt ook niet hard in je haar, wat ik heel leuk vind!

Last but not least I’ve got a product that I also mentioned in an article about my favourite products of the moment. It’s the Curly Effect Gel from Effex (Kruidvat). If my hair is almost dry I use a bit of this gel to make sure the curls will stay in whatever it takes. This product doesn’t get crunchy in your hair either, which I really like!

 

Zo, dit is hoe ik mijn haar mooi laat krullen. Ik heb voor dit artikel geen foto van mijn haar als ik het net gewassen heb, maar misschien heb je mijn krullen in één van mijn vorige artikels als wel gezien.

That’s that! Now you know how I get my hair to curl nicely. I don’t have a picture of my freshly-washed curls for this article, but you might have already seen them in one of my previous articles.

 

Welke textuur heeft jouw haar?

What’s your hair texture?

 

 

~ Hannelore

4 thoughts on “My Favourite Hair Products

Comment

