Studying, Studying And Even More Studying

Je hebt misschien al gemerkt dat er de laatste tijd niet zo veel artikels verschijnen op The Beautynary als normaal. Dit komt omdat Lilyth en ik momenteel midden in de examens zitten. Dit jaar studeren we af van het middelbaar en daarom moeten we nu nog één keer alles geven voordat de zomervakantie kan beginnen.

You might have noticed that there haven’t been that many articles up on The Beautynary recently. That’s because Lilyth and I are currently in the middle of our finals. This year we’ll be graduating from high school and we have to go for it one last time before the summer holidays can finally start.

Examens vind ik altijd de meest stresserende periode van het jaar en dan schiet het bloggen er helaas soms over. Over iets meer dan een week zijn de examens alweer voorbij, en vanaf dan kunnen we weer volop bloggen!

We hebben alweer veel plannen voor nieuwe artikels, maar die laten nog even op zich wachten. Dit weekend probeer ik alvast enkele posts in te plannen voor volgende week, maar ik weet niet of dit goed gaat lukken aangezien ik best veel wiskunde te studeren heb.

Wat mijn examens nog stresserender maakt is het feit dat ik alle proeven mondeling moet afleggen. Ik ben sowieso al zenuwachtig voor een schrftelijk examen, dus de kans dat je alles fout zegt wanneer je vlak voor een leerkracht zit, maar het er niet makkelijker op. Nu heb ik al een paar mondelinge examens achter de rug, en ik ben al veel meer gekalmeerd.

 

I always think exams are the most stressful time of the year and during that period unfortunately I’m not always able to blog. In a little over a week finals are over, and from then on we can start blogging again!

We’ve got a lot of new ideas for articles, but they’ll have to wait a little longer. This weekend I’m hoping to plan in some posts for next week, but I don’t know if I’ll succeed as I’ve got plenty of maths to study.

What makes my exams even more stressful is the fact that I only have oral exams this time. I’m usually quite nervous for written exams, so the chance you’ll say something wrong when you’re sitting right in front of the teacher doesn’t make things easier. I’ve done a few of my oral exams by now, and I’ve calmed down a lot.

En dan zijn we binnen twee weken hopelijk afgestudeerd! Na dit jaar is het nog bijlange niet gedaan: Lilyth gaat volgend jaar naar Amerika en ik ga naar de universiteit. Ik vind het ongelooflijk spannend (zowel het afstuderen als het naar de universiteit gaan), maar ik heb er ook veel zin in. Na zes jaar middelbaar is het eens tijd voor wat anders en alhoewel ik er zeker van ben dat ik het ga missen, ben ik toch ook heel benieuwd naar de komende jaren.

And then in two weeks we’ll hopefully graduate! After this year it’s not over yet: Lilyth is going to the USA next year and I’ll be attending university. I think it’s all really exciting (both the graduation and the university), and I’m also really curious to see what it’s like. After six years of high school it’s time for a change and although I’m sure I’ll miss it, I’m also really curious about next few years.

 

Ik wens iedereen die in zijn examens zit of er nog mee moet beginnen enorm veel succes! Nog even alles geven en dan ben je er vanaf en kan je genieten van het mooie weer :)

I’m wishing everyone who has exams right or now or still has to start a lot of succes! Hang in there for a little while and you can start enjoying the nice weather :)

 

~ Hannelore

 

 

8 thoughts on “Studying, Studying And Even More Studying

  1. carmabellejane says:

    Succes! ;) Het lukt jullie wel! :D Ik studeer (hopelijk) af op 20 juni van de hogeschool ^^ Veel liefs! xoxo

Comment

