Scones

 photo DSC_1379_zps1e93d6ff.jpg

Vandaag was ik door mijn foto’s aan het bladeren en toen merkte ik dat ik deze reeks nog niet aan jullie heb laten zien. Een tijdje geleden at ik een overheerlijke scone en besloot ik om ze zelf ook eens te proberen maken. Via Google kwam ik te weten dat ze blijkbaar niet erg moeilijk te maken zijn, dus ik vond het wel een leuk idee om het gewoon eens te proberen!

Today I was going through all of my pictures and I realised that I haven’t shown you these ones yet. A while ago I had delicious scones and I decided to try to make them myself. Browsing through Google taught me that apparently they’re not difficult to make, so I thought it would be a nice idea to see what I can make of them!

 photo DSC_1387_zpsc213a941.jpg

Ik hou wel van baken, maar het gaat altijd met periodes. Soms bak ik plots meerdere dingen op een week, en dan zit er weer heel wat tijd tussen. Het was al even geleden dat ik nog eens iets zoet probeerde te maken, dus ik ging meteen voor iets simpel (dat hoopte ik alleszins). Ik vond een mooi uitgelegd recept op deze site en begon eraan vol goede moed!

Ik had absoluut geen idee hoe het deeg eruit moest zien (op de website stonden wel foto’s, maar als je het zelf maakt is het toch altijd iets moeilijker om te zien of het goed is), maar ze leken op hoe ik ze me had voorgesteld, dus ik stopte ze maar in de oven.

I really like baking, but it’s not that I bake something every week. Sometimes I make a lot of things in a short period of times, but there can also be a lot of time between two creations. It had been quite a while since I last made something, so I went for something simple (I hoped). I found a recipe that was nicely explained on this Dutch website and I tried the best I could!

I had absolutely no idea how the dough should look (on the website there were pictures, but if you’re making it yourself it’s not always easy to see if it’s good), but they looked like I had imagined, so I put them in the oven.

 photo DSC_1378_zps2a38e816.jpg

Ik besloot er aardbeienconfituur en (meer dan genoeg) slagroom tussen te smeren en ze waren klaar! Ik vind ze er nog best goed uitzien voor een eerste keer :D

Ze smaakten ook goed en in een mum van tijd hadden mijn huisgenoten en ik ze al verorberd. Scones zijn normaal iets hoger, maar waarschijnlijk heb ik mijn deeg niet genoeg laten rijzen of heb ik de gebakjes gewoon de dun uitgerold. Deze zomer ga ik ze zonder twijfel nog maken en hopelijk worden ze telkens beter.

I decided to fill them with strawberry jam and (plenty of) whipped cream and they were done! I think they’re looking pretty decent considering it’s the first time I’ve made them :D

They also tasted good and in a short period of time me and my housemates had devoured all of them. Scones are supposed to be slightly bigger, but I probably didn’t let my dough rise enough or maybe I made them too thin. This summer I’ll definitely be making them again and hopefully they will be better each time.

 

Jep, ik heb weer helemaal zin om cake, koekjes en taart te bakken. Op het moment dat ik dit artikel schrijf zit er zelfs net een cake in de oven!

Weet jij nog een leuk recept om te maken? Laat het dan zeker weten!

Yes, I’m into baking cakes, cookies and pies all over again. While I’m writing this article there is actually a cake in the oven!

Do you have any nice recipes to make? Please let me know!

 

 

~ Hannelore

10 thoughts on “Scones

  1. dresses and daisies says:

    Dat ziet er echt enorm lekker uit! Stel je voor dat je deze bovenhaalt tijdens een koffieklets! Succes verzekerd!

    Ps. Er is momenteel een winactie op mijn site. Het zou leuk zijn mocht je ook meedoen. :)

Comment

