Quick Lunch: Greek Yogurt & Fruit

 photo DSC_1847_zps1ca21c90.jpg

Meestal eet ik ‘s middags gewoon een boterham, maar als het buiten warm is heb ik meestal zin in iets anders. Greek yogurt is momenteel een echte hype bij veel bloggers en Youtubers, en dat maakte me wel benieuwd naar wat ik er zelf van zou vinden.
Ik moet wel zeggen dat deze lunch zo simpel is dat het misschien wat nutteloos lijkt om er een artikel over te schrijven, maar ik wou het toch met jullie delen :)

Mostly I just ate a slice of bread for lunch, but when it’s hot outside I often fancy something else. Greek yogurt is currently a huge hype with many bloggers and Youtubers, and that made me quite curious to see what I would think of it myself.
I have to say that this lunch is so easy that it might seem useless to write an article about it, but I wanted to share it with you anyways :)

Gewone yoghurt lust ik wel, maar dan met heel veel suiker. Ik vind het vaak wat te zuur om gewoon zo te eten. Griekse yoghurt daarentegen is niet zo zuur. Ik vind hem ook voller van smaak en romiger. Dit recept is ongelooflijk simpel en valt waarschijnlijk niet eens onder de term ‘recept’, maar het is perfect voor de zomer en daarom wou ik het toch snel met jullie delen.

I like regular yogurt, but only if I have added a lot of sugar. I often think it’s too sour to eat on its own. Greek yogurt, on the other hand, isn’t as sour. I also think it tastes more creamy. This recipe is incredibly easy and probably isn’t even considered a recipe, but it’s perfect for summer so I decided to share it with you very quickly.

 photo DSC_1836_zps4ae8d149.jpg

Je hebt nodig:

– Griekse yoghurt (deze vind je in bijna elke supermarkt)
– Fruit naar keuze (ik gebruikte meloen en druiven, de peer van op de foto liet ik eruit)
– Honing
– Een kom & een lepeltje
– Een snijplank & een mes

You need:

– Greek yogurt (you can find it at almost any supermarket)
– Fruit of your choice (I used melon and grapes, I left the pear out)
– Honey
– A bowl and a spoon
– A cutting board and a knife

 photo DSC_1837_zps25fe2fe4.jpg

Doe allereerst je Griekse yoghurt in een kommetje.

First of all put your Greek yogurt in a bowl.

 photo DSC_1838_zpsabfe97a2.jpg

 photo DSC_1840_zps224e7a22.jpg

Ik was van plan om bij mijn yoghurt meloen, druiven en peer te doen, maar aangezien ik niet heel veel yoghurt had, liet ik de peer er maar uit.

Van de meloen nam ik een partje en dit sneed ik in redelijke fijne stukjes. Doe deze dan in je kommetje.

I planned on adding melon, grapes and pear to my yogurt, but as I didn’t have that much yogurt, so I left out the pear.

I took a part of the melon and cut it up into fairly small pieces. Put these in your bowl when you’re done.

 photo DSC_1841_zps035fc0c7.jpg

 photo DSC_1842_zpsf0ccffcd.jpg

Mijn druiven sneed ik in de helft omdat ik dit persoonlijk aangenamer vind om op te eten, en daarna voegde ik ze ook toe aan mijn kommetje.
En ja hoor, daar ligt inderdaad een halve druif omdat ze niet allemaal ineens in mijn kom wilden!

I cut my grapes in half because I personally like them better that way, and then I also added them to my bowl.
And yes, there is half a grape on the table because they wouldn’t all go into my bowl the first time!

 photo DSC_1845_zps2754f954.jpg

Nu al mijn ingrediënten bij elkaar zitten, besloot ik nog wat honing toe te voegen. Ik lust normaal niet heel graag honing, maar bij meloen en yoghurt smaakt het wel heel lekker :)

Now that all of my ingredients are in a bowl, I decided to add some honey. I usually don’t like honey very much, but I think it tastes amazing with melon and yogurt :)

 photo DSC_1847_zps1ca21c90.jpg

En je lunch is klaar! Heel gemakkelijk, maar oh-zo-lekker!

And your lunch is ready! Very easy, but oh-so-delicious!

 

Heb jij al eens Griekse yoghurt gegeten?

Have you had Greek yogurt before?

 

 

~ Hannelore

Comment

