Nivea BB cream

 photo DSC_0473_zps9b4c625b.jpg

Je zou misschien denken dat BB (Blemish Balm) crème eerder iets is voor de zomer wanneer je geen de zware makeup wil dragen, maar als het slecht weer is, heb ik meestal ook geen zin om veel makeup te dragen. Aangezien het weer in België de laatste paar dagen alles behalve zomers is, grijp ik dan ook meestal naar BB crème om mijn huid te hydrateren.

You might think that BB (Blemish Balm) cream is something you’d only wear during summer when it’s too hot to wear heavy makeup, but whenever the weather is bad, I mostly don’t feel like weraing a lot of makeup either. As the weather in Belgium has been anything but good lately, I’ve been going for BB cream to moisturize my skin.

Zowat elk cosmetica-merk heeft de laatste tijd een BB crème uitgebracht en Nivea is geen uitzondering. BB staat voor ‘Blemish Balm’ en eigenlijk is het gewoon een gekleurde dagcrème die je huid verzorgt, hydrateert en zorgt voor een klein beetje dekking.

Pretty much every brand of cosmetics has come out with a BB cream lately and Nivea is no exception. BB stands for ‘Blemish Balm’ which basically is a tinted moisturizer that hydrates your skin and gives you a little bit of coverage.

 photo DSC_0470_zps63dc68a9.jpg

Ik heb al verschillende BB crèmes uitgetest, zoals die van Garnier, The Body Shop en nu ook die van Nivea en ik moet zeggen dat ze allemaal toch heel verschillend zijn. Qua textuur, geur en dekking. Deze variant van Nivea heeft een heel dikke textuur, maar toch kan je hem makkelijk uitsmeren. Dit vind ik persoonlijk beter dan heel lopende producten omdat ik dan het gevoel heb dat je alles maar blijft uitsmeren. Bij deze crème heb je dat niet en heb ik altijd het gevoel dat hij blijft zitten waar je hem smeert.

De geur vind ik ook helemaal fantastisch: deze crème ruikt net zoals de bekende en alom geliefde Nivea-crème (die in van die grote blauwe potten zit). Deze geur is heel typisch en ik vind hem heel lekker ruiken. Ik vind hem dus zeker niet storend als ik hem op mijn gezicht doe. Sommige andere crèmes zijn sterk geparfumeerd en daar heb ik het meestal niet zo voor. Dan ruik je heel de dag niets anders meer!

I’ve tried out different BB creams, like the ones from Garnier, The Body Shop and now also the one from Nivea and I must say that they’re all very different. The texture, smell and coverage vary with all of them. This one from Nivea has quite a thick texture, but it’s still easy to blend out. I personally like this a lot more than the very runny products because I always feel like you just have to keep on blending. With this cream I don’t experience that and I always feel like it stays right where you put it.

I also really like the smell this cream has: it smells exactly like the well-known and loved Nivea cream (the one in the big blue tins). It’s a very typical scent and I really like it. This means I don’t mind it when I can smell it when I put it on. Some other creams have a heavy scent and I mostly don’t really like those. They make you unable to smell anything else for the day!

 photo DSC_0476_zpsab0e1067.jpg

Ik heb de BB crème in de kleur ‘Medium’, maar je kan hem ook in een lichtere kleur kopen. Deze kleur gaat volgens mij perfect voor iedereen die een lichtjes gebruinde huid heeft, maar als je een heel lichte huid hebt zou ik eerder voor de lichtere variant gaan.

I’ve got the BB cream in the shade ‘Medium’, but you can also get it in a lighter shade. I think this would be the perfect shade for everyone who has a slightly tanned skin, but if you have a very fair skin, I’d go for the lighter one.

 photo DSC_0478_zpsd5a1f478.jpg

En zo ziet de crème eruit als je hem hebt uitgesmeerd. Er is eigenlijk niet zo veel te zien aangezien BB crème niet heel hard dekt. Hij stopt wel een paar oneffenheden onder, maar als je een goede dekking wil, zou ik wel nog wat concealer gebruiken.

De crème voelt heel goed en zacht aan op mijn huid en hij wordt ook helemaal niet plakkerig. Doorheen de dag begint mijn gezicht wel wat te glimmen, maar dit heb ik helaas altijd als ik een dagcrème gebruik. Als het buiten kouder wordt heb ik hier veel minder last van, dus dan zou het helemaal geen probleem mogen zijn :)

And this is what the cream looks like once you’ve blended it out. There is actually not that much to see as the BB cream hasn’t got that much coverage. It does cover up a few blemishes, but if you want a better coverage I’d suggest you use a little bit of concealer extra.

The cream feels really soft on my skin and it doesn’t get sticky at all. Throughout the day my face starts getting oily a little, but unfortunately this always happens to me when I use a moisturizer. If it gets colder outside, my skin doesn’t get that oily any more, so it shouldn’t be a problem :)

 

Ik ben fan van deze BB crème! Hij voelt heel goed aan en hij ruikt ook nog eens heel lekker. Je kan hem onder andere vinden bij Kruidvat.

I’m a fan of this BB cream! It feels really nice and it also smells really good. You can find it at stores like Kruidvat.

 

 

~ Hannelore

4 thoughts on “Nivea BB cream

Comment

