80s Inspired Makeup Look

 photo DSC_0521_zpsd333f68a.jpg

Toen ik aan deze reeks begon zei ik dat ik tot de makeup van de jaren 90 zou gaan, dus deze look geïnspireerd op de 80s is alweer de voorlaatste! De jaren 80 worden vaak in één zin genoemd met ‘disco’ en ‘felle kleuren’ en zo ziet deze look er ook uit. Ik deed heel wat opzoekwerk, ging wat rondvragen en uiteindelijk is dit de makeup geworden die ik het beste bij de jaren 80 vind passen. Hij is misschien niet zo geschikt om dagelijks te dragen, maar hij is wel leuk voor carnaval of Halloween.

When I started these series I said that I would be doing makeup looks from the 20s to the 90s, so this look inspired by the 80s is the next-to-last one! The 80s are often named in the same breath as ‘disco’ and ‘bright colours’ and that’s exactly what today’s look is like. I did a lot of research, asked around and this is the final look I came up with that I think suits the 80s the best. It might not be suitable for everyday wear, but it is fun to wear at carnival or Halloween.

 photo DSC_0495_zps88cf97ee.jpg

Begin zoals altijd weer met een oogschaduw primer, maar breng hem deze keer aan tot aan je wenkbrauw en ook een beetje onder je oog. Neem dan een felblauw oogpotlood en breng deze aan op je bewegend ooglid. Ik gebruikte geen oogschaduw als basis omdat een potlood doorgaans veel meer kleur afgeeft.

As usual start with an eyeshadow primer, but this time apply it all the way to your eyebrow and also a little bit underneath your eye. Then take a bright blue eyeliner pencil and apply this to your eyelid. I didn’t use an eyeshadow as a base because a pencil usually gives off more colour.

 photo DSC_0496_zps793819e1.jpg

 photo DSC_0497_zps845ed996.jpg

Hierover bracht ik dan wat lichtblauwe oogschaduw aan voor wat glans.

On top of this I applied some light blue eyeshadow to add shine.

 photo DSC_0500_zps1efb5d4d.jpg

Populaire kleuren oogschaduw van de jaren 80 zijn lichtblauw, roze en paars, dus op de rest van mijn ooglid besloot ik fuchsia te gebruiken. Als basis gebruikte ik een felroze blush en die bracht ik aan van mijn arcadeboog tot aan mijn wenkbrauw. Door een basis te gebruiken komt de volgende kleur ook weer feller over.

Popular shades of eyeshadow in the 80s were light blue, pink and purple, so I decided to use fuchsia on the rest of my eyelid. As a base I used a bright pink blush and I applied this from my crease to my eyebrow. By using a base the next colour will appear more vibrant.

 photo DSC_0502_zpsafa910ec.jpg

Na de blush nam ik een heel felle fuchsia oogschaduw (met veel glitter!) en deze bracht ik ook weer aan van mijn arcadeboog tot aan mijn wenkbrauw.

After the blush I took a bright fuchsia eyeshadow (with a lot of shimmer!) and I applied it once again from my crease to my eyebrow.

 photo DSC_0506_zpsf1c266be.jpg

 photo DSC_0509_zpsbc5bd82f.jpg

De overgang tussen het blauw en het fuchsia vond ik nog niet perfect, dus daarom nam ik een paarse oogschaduw en deze bracht ik aan in mijn arcadeboog. Breng hem gerust aan van je binnenste tot je buitenste ooghoek, maar vervaag de randen wel goed zodat je een mooie overgang hebt.

I didn’t like the transition between the blue and fuchsia, so I took a purple eyeshadow and I put this in my crease. You can definitely apply it from your inner corner to your outer corner, but make sure to blend out the edges so the line isn’t too harsh.

 photo DSC_0510_zps90615511.jpg

Neem nu een highlighter of lichte blinkende oogschaduw en breng deze aan in je binnenste ooghoek en net onder je wenkbrauw. Dit licht je ogen op en laat de look iets minder zwaar lijken.

Now take a highlighter or a light shimmery eyeshadow and put this in your inner corner and right underneath your eyebrow. This lightens up your eyes and makes the look appear slightly less heavy.

 photo DSC_0512_zpsb49244da.jpg

Om je wimpers voller te laten lijken kan je een dun lijntje eyeliner aanbrengen net boven je wimpers. Ook bracht ik een beetje wit oogpotlood aan in mijn onderste waterlijn om mijn oog groter te laten lijken.

To make your lashes look fuller you can put a thin line of eyeliner right above your lashes. I also applied a little bit of white eyeliner in my bottom waterline to make my eyes look bigger.

 photo DSC_0514_zps38a24156.jpg

Om de look mooi af te maken nam ik hetzelfde oogpotlood dat ik op mijn ooglid had gebruikt en bracht ik deze aan in mijn onderste wimperrand. Dit zag je ook veel in de jaren 80.

To finish up the look I took the same eyeline I used on my eyelid and I applied this to my bottom lashline. This is something you could see a lot in the 80s.

 photo DSC_0521_zpsd333f68a.jpg

Gebruik tot slot nog een paar lagen mascara om je wimpers extra lang en vol te maken en dan ben je klaar!

Last but not least use a few generous coats of mascara to make your lashes look extra long and full and you’re done!

 

 

~ Hannelore

2 thoughts on “80s Inspired Makeup Look

Comment

