Autumn Makeup Look

 photo AutumnMakeup1_zps9054f8e0.png

De herfst komt er weer aan en hoewel het bij nog niet meteen te voelen is zie ik toch al wat bladeren van kleur veranderen. Vandaar dat het me wel een leuk idee leek om een makeup look te maken, die volgens mij perfect bij de herfst past. Ik vind van mezelf dat ik sowieso al vaker donkere kleurtjes draag.

Autumn is coming again and even though it doesn’t feel like it yet here I can already see some leaves changing colours. That’s why I thought it would be nice to create a makeup look that according to me fits autumn perfectly. I think I wear more dark colours already anyway.

 photo AutumnMakeup2_zps6c866c45.jpg

 photo AutumnMakeup3_zpsd1809cef.jpg

Ik vind het ontzettend moeilijk om foto’s van make-up te nemen en de kleuren echt duidelijk te laten blijken, maar ik heb toch een poging gedaan. Ik zit een beetje beperkt qua make-up, dus ik heb het enige palet gebruikt dat ik momenteel heb. De kleuren met een kruisje heb ik gebruikt. Ik ben eerst begonnen met het aanbrengen van wat primer. Ik gebruik dit niet enkel om mijn oogschaduw beter te doen blijven zitten, maar ook om een egale kleur op je ooglid te hebben. Ik heb mijn ooglid volledig bedekt met een grijze/groene/bruine kleur, die er heel neutraal en “herfstig” uitziet.

I think it’s so hard to take nice makeup pictures that really show the colours, but I made an attempt. I’m quite limited on makeup, so I used the only palet I have for the moment. The colours with a cross are the ones I used. I started off with applying a primer. I don’t just use it to make my eyeshadow stay longer, but also to even out the colour of my eyelid. Then I covered my eyelid with a grey/green/brownish colour, that looks very neutral and “autumny”.

 photo AutumnMakeup4_zps669f008d.png

De eerste oogschaduw heb ik gebruikt als basis, want die bedek ik nu volledig met een gouden oogschaduw. Ik vind dat het pigment van het goud beter uitkomt als je er een neutrale oogschaduw onder aanbrengt.

I used the first eyeshadow as a basis, since I covered it up immediately with a golden eyeshadow. I think the neutral colour really helps bring out the pigment of the golden one.

 photo AutumnMakeup5_zps7654ac09.png

Nu neem ik een aubergine/paarse oogschaduw. Deze breng ik vlak boven het goud aan in de crease tot aan de buitenste hoek van mijn oog in een soort V-vorm. Vooral de combinatie van het goud en het paars vind ik prachtig. Een lichtere paarse oogschaduw gebruik ik dan weer aan de binnenkant van mijn oog, zodat het paars niet te overheersend wordt, maar van licht naar donkerder gaat.

Now I’m using an aubergine/purple eyeshadow. I apply it right above the golden one, in my crease all the way to my outer corner in a V-shape. I especially love the combination between the purple and the gold. I’ll use a lighter purple eyeshadow on the inner corner of my eye, so the purple doesn’t become dominant, but goes from light to darker.

 photo AutumnMakeup6_zps29996bb8.png

Ten slotte gebruik ik een lila oogpotlood. Hiermee trek ik een dun lijntje net boven mijn bovenste wimperlijn en onder mijn onderste wimperlijn. Vervolgens zorg ik ervoor dat ik alle kleuren goed vervaag, zodat ze lijken samen te smelten. Probeer wel de verschillende kleuren goed gepigmenteerd te houden, want dat vind ik net zo mooi aan deze look.

Finally I use a lilac eyepencil. I draw a thin line right above my upper lashline and under my lower lashline. Next I make sure that I blend in all colours, so it looks like they’re melting together. Do try to keep all the colours very pigmented though, because that’s what I love so much about this look.

 photo AutumnMakeup7_zps5f830e55.png

Je kunt met een lichte oogschaduw de binnenste hoek van je oog nog highlighten en ik heb ook nog voorzichtig wat goud onderaan mijn oog aangebracht. Natuurlijk eindigen we met een goede laag mascara. Ik vind veel mascara ook wel bij de herfst passen eigenlijk.

You can highlight the inner corner of your eye with a lighter eyeshadow  and I’ve also put some of the golden shadow underneath my eye. Of course we’re finishing with a lot of mascara. I really think a thick layer of mascara fits autumn as well.

 photo AutumnMakeup8_zps93b0b45a.png

Voor de lippen zou ik normaal gezien een donkere kersenkleur gebruiken, maar ik heb hier alleen mijn lichtere kersen lipstain. Ik heb die dan maar zo donker mogelijk aangebracht. Ik vind de look heel mooi en dagelijks draagbaar geworden, maar als je het iets specialer wilt maken raad ik toch de donkere lippenstift aan.

Normally I would use a dark berry colour on my lips, but I only had my lighter cherry lipstain. So I applied that one as dark as possible. I like how this look turned out and you can wear it on a daily basis, but if you do want to make it a bit more special I’d recommend the darker lipstick.

 photo AutumnMakeup91_zps7f47f565.png

Hopelijk vinden jullie er wat aan, maar experimenteer er gerust op los. Je kunt deze look helemaal uniek maken of misschien heb je zelf wel een idee voor een leuke herfst look.

I hope you like it a little bit, but keep experimenting. You can make this look as unique as you want or maybe you have an even better idea for a beautiful autumn look.

~ Lilyth

4 thoughts on “Autumn Makeup Look

    • thebeautynary says:

      Ik heb dit palet in Italië gekocht. Ik had zelf dus nog niet van het merk gehoord, maar het is Wjcon. Als je graag meer wilt weten, ik heb ooit een review geschreven over dit palette: Bella Italia Haul. Groetjes!

      ~ Lilyth

Comment

