Hotspots in Brugge

 photo DSC_0770_zps3b0a189f.jpg

Drie weken geleden bracht ik een kort bezoekje aan Brugge, maar sindsdien is het er helaas nog niet van gekomen om een artikel te schrijven over mijn favoriete plekjes in deze historische stad. Twee dagen is absoluut niet genoeg om een stad als Brugge helemaal te leren kennen, maar ik denk dat ik er toch in ben geslaagd om enkele pareltjes van Brugge te vinden.

Three weeks ago I paid a small visit to Bruges, but unfortunately I didn’t manage to write an article about my favourite spots in this historis city yet. Two days is definitely not long enough to get to know a city like Bruges entirely, but I think I still managed to find a few gems hidden somewhere in Bruges.

 photo DSC_0795_zps7c2fb306.jpg

#Food is meteen een goede plek om je citytrip te beginnen. Het ligt redelijk dicht bij de Grote Markt, maar toch zit je er heel rustig. Ze verkopen er lekker homemade eten zoals salades en hamburgers. Ik koos voor dit laatste en het was overheerlijk! De menukaart is niet heel uitgebreid, maar zo kan je er wel zeker van zijn dat alles vers bereid wordt. Het interieur van #Food is heel kleurrijk en een tikkeltje retro en ook op het terras is het enorm gezellig.

#Food is a great place to start off your city trip. It’s situated relatively close to the Grote Markt, but it’s in a quiet neighbourhood. They sell nice homemade food like salads and hamburgers. I went for that last one and it was delicious! The menu isn’t that big, but this way you can be sure that all of the ingredients are fresh. The interior of #Food is very colourful with a hint of retro and the terrace at the back of the restaurant is also very cosy.

 photo DSC_0789_zps8b01c851.jpg

Zo zag mijn heerlijke hamburger eruit. Ik geloof dat hij Tomato Splash heet en er zitten lekker veel verse groentjes bij.

This is what my delicious hamburger looked like. I believe it’s called Tomato Splash and it comes with a lot of fresh vegetables.

#Food, Oude Burg 30, Brugge

 photo DSC_0813_zps568ccd37.jpg

Ik ben er vrijwel van overtuigd dat mijn zolder er later zo uit gaan zien als The Old Curiosity Shop. Dit is een piepklein winkeltje boordevol vintage spullen zoals postkaarten, foto’s, boeken, tijdschriften, speelgoed …
De eigenaar heeft zelfs krantenartikels van Audrey Hepburn! Ik loop er al jaren naar te zoeken, en in een klein winkeltje ergens achterin in Brugge kom ik dan eindelijk dingen van Audrey Hepburn tegen. Ik hou van deze winkel!

i’m pretty convonced that my attic will one day look exactly like The Old Curiosity Shop. It’s a teeny-tiny shop full of vintage things like postcards, pictures, books, magazines, toys …
The owner even sells newspaper articles from Audrey Hepburn! I’ve been looking for these for years, and then I finally come across them in a small shop somewhere in Bruges. I adore this store!

The Old Curiosity Shop, Walstraat 8, Brugge

 photo DSC_0838_zpsa1bbe316.jpg

Mijn moeder en ik logeerden in een schattig klein hotel met de al even schattige naam ‘Hotel Marcel’. Het is net achter de Grote Markt gelegen, waardoor je dicht bij alles zit, maar toch zit je niet vlak bij alle toeristen. De mensen die er werken zijn er ook enorm vriendelijk en houden ervan om een babbeltje met je te doen. Onze kamer, was klein maar gezellig en hij bevatte alles wat je nodig hebt!

My mom and I stayed in a cute little hotel with the very suitable name ‘Hotel Marcel’. It’s situated right behind de Grote Markt, so you’re very close to everything, but you’re not in the middle of all of the tourists. The people that work there are very friendly and they don’t mind chatting to you. Our room was small, but it had everything you need and it looked really nice!

Hotel Marcel, Niklaas Desparsstraat 7-9, Brugge

 photo DSC_0919_zps4896c31c.jpg

 photo DSC_0923_zps4f986613.jpg

Wij Belgen zijn trots op onze frieten. Dat is gewoon een feit. De Bruggelingen gaan blijkbaar zo ver dat ze een heus Frietmuseum hebben opgericht. Je vindt er de hele geschiedenis van de friet en de aardappel en ook hoe de Belgische frietjes precies gemaakt worden. Nadien kan je genieten van een lekker pakje frieten in het restaurant, maar ik stel voor om het museum dan niet te vroeg ‘s ochtends te bezoeken. Frieten gaan er bij mij alleszins niet in om half elf in de ochtend.

We Belgians are proud of our fries. That’s a fact. The people of Bruges even went so far as to open a museum all about our fries. In it you can find the entire history of the fry and the potato and how the Belgian fries are made. Afterwards you can enjoy a nice packet of fries in the restaurant, but I don’t think you should go early in the morning because it might just be a little too early for fries.

Frietmuseum, Vlamingstraat 33, Brugge

 photo DSC_0770_zps3b0a189f.jpg

 photo DSC_0765_zps94db3364.jpg

Je kan Brugge niet bezoeken zonder een boottochtje te maken (vind ik dan toch). Overal langs het water vind je kleine aanlegkades waar je kaartjes kan kopen om een rondtocht te maken op het water. Zo krijg je meteen een heel groot deel van Brugge te zien, waardoor je je later overal beter kan oriënteren. Ik raad zeker aan om dit boottochtje bij het begin van je bezoek te maken zodat je al snel een groot deel van Brugge hebt gezien.

You can’t visit Bruges without making a boat trip (that’s at least what I think). Everywhere in the water you can find little quays where you can buy a ticket for a short trip through Bruges by boat. This gives you a nice view of the city, which helps you with your orientation afterwards. I definitely recommend to do this boat trip at the beginning of your holiday so you can see a lot of Bruges quickly.

Dat was het voor de hotspots die mij zijn bijgebleven na mijn bezoek aan Brugge. Laat hieronder zeker jouw suggesties weten voor het geval ik nog eens terug ga naar deze mooie stad!

That’s it for the hotspots that I liked the most when I visited Bruges. Definitely let me know your suggestions for when I might visit this beautiful city again!

~ Hannelore

5 thoughts on “Hotspots in Brugge

  1. Culinaire wandeling Brugge says:

    Brugge is aan een ware opmars bezig qua leuke hotspots. Dat mocht ik onlangs nogmaals ontdekken tijdens een culinaire wandeling in Brugge met een groep vrienden. Zeker eens doen! Zo zie je de stad op een andere manier.

Comment

