My hair care routine

 photo HairCare1_zpse615b7c7.jpg

Voor de allereerste keer ben ik gaan shoppen in de VS en ik kijk ernaar uit om binnenkort een Haul te filmen. Maar eerst schrijf ik hier iets over de producten die ik op mijn haar gebruik. Ik heb heel lastig haar dat bijna niets anders wil doen dan stijl naar beneden hangen. Meestal laat ik het zo dan ook maar gewoon. Ik gebruik ook niet zoveel speciaals, maar omdat mijn routine momenteel vooral bestaat uit producten die ik hier heb gekocht leek het me toch wel leuk.

I went shopping for the first time here in the US and I’m looking forward to filming a Haul. Right now I’m going to write something about the products I use for my hair. I have really annoying hair and it does pretty much nothing else than being straight. Most of the time I’ll just leave it like that. I don’t really use anything special either, but because momentarily my routine contains mainly products that I’ve bought here It seemed like something fun to do anyway.

 photo HairCare2_zps852d775a.jpg

Ik wissel heel graag van shampoo en conditioner. Meestal zal ik er wel één kiezen voor fijn, breekbaar haar of iets dat me volume geeft. naar mijn gevoel doet deze shampoo van Organix beide. De geur is gewoonweg verrukkelijk en hij schuimt ook heel goed (ik <3 schuim). De geur zou ik beschrijven als eerder fruitig en bloemig, lekker fris ook. Heerlijk voor zowel de zomer als de winter. Ook bevat de shampoo argan olie, wat altijd goed meegenomen is aangezien dit heel goed zou zijn voor je haar. Meestal zal ik goed wat shampoo nemen en dan vooral mijn kruin goed wassen. Naar een tip van Hannelore loopt de shampoo toch naar beneden bij het afspoelen en dit zou je haar minder uitdrogen. Het is ook gewoon gemakkelijker als je lang haar hebt. Ik was mijn haar om de twee dagen, opnieuw om ervoor te zorgen dat het niet te hard zou uitdrogen.

I like to switch shampoos and conditioner. Most of the time I’ll chose one for fine, fragile hair or something that gives me more volume. I feel like this shampoo by Organix does both. The smell is just amazing and it foams a lot (I <3 foam). I’d describe the smell as fruity and flowery, pretty fresh a swell. Delicious for summer as well as winter. The shampoo also contains argan oil, which is always nice since this should be very good for your hair. Mostly I’ll take a good amount of shampoo and especially wash my scalp. After a tip of Hannelore the shampoo runs down when you wash it out and this would dry your hair out less. Also very handy if you have long hair. I wash my hair every other day, again to prevent it from drying out.

 photo HairCare3_zps571bb9c3.jpg

Vervolgens deze conditioner. Goed, er was een actie als je twee producten kocht ;-). Normaal zou ik niet per se dezelfde shampoo en conditioner, maar zo blijf ik de geweldige geur van de shampoo wel behouden. Conditioner breng ik dan weer vooral op mijn haarpunten aan, want die zijn het breekbaarst.

Next the concitioner. Okay, there was an action if you bought two products ;-). Normally I wouldn’t really buy the same shampoo and concitioner, but now I can keep the great smell of the shampoo. Conditioner on the other hand I’ll apply more on the tips of my hair, since they’re the most fragile.

 photo HairCare4_zpse5af0450.jpg

Uit deze bus komt een soort gel/crème-achtige structuur. Ik neem gewoonlijk twee pompjes en dit verdeel ik dan over mijn haar, ook weer vooral op de punten. Ik probeer dit iedere dag te doen, omdat het je haar minder snel doet splijten, kammen makkelijker wordt en zelfs beschermt tegen hitte. Eerst dacht ik dat dit enkel bij de kapper te verkrijgen was, maar hier in de VS… ligt Goldwell gewoon in de winkel.

Out of this bottle comes a gel/cream-like structure. Usually I take two pumps and divide this over my hair, once again mainly on my tips. I try to do this everyday, because it helps prevent your hair from splitting, makes combing easier and even protects against heat. First I thought you could only buy this at the hairdressers, but here in the US… you can just find Goldwell at the mall.

 photo HairCare5_zpsc51a8485.jpg

Ten slotte gebruik ik af en toe deze spray van Marc Anthony. De verpakking zegt dat je hiermee zelfs het stijlste haar kunt krullen (yeah right). Mijn haar krult er niet mee, maar het geeft me wel een beetje meer volume op een saaie haar dag. Thuis gebruikte ik alleen een zeezout spray en dit heeft een beetje hetzelfde effect. Als ik mijn haar toch krul, zorgt dit ervoor dat de krullen langer blijven. Het ruikt opnieuw heel lekker en dat vind ik toch wel belangrijk. Je loopt er tenslotte heel de dag mee rond. Gebruik wel niet teveel, want dat maakt je haar erg stug. Een paar keer sprayen volstaat.

Finally I use this spray by Marc Anthony every one in a while. The packaging told me it will even make the most straight hair curl (yeah right). My hair doens’t really curl, but it does give me more volume on a boring hair day. At home I used a seasalt spray and this kind of gives me the same effect. If I do curl my hair this helps to make the curls stay longer. It smells delicous again and it think that’s pretty important. You do have to walk around with it all day after all. Don’t use to much though, because it will make your hair very stiff. A few sprays should do.

Dat is voorlopig mijn hair care routine. Alle producten zijn redelijk goedkoop en makkelijk te vinden. Je kunt ook heel snel iets gelijkaardigs vinden. Over een paar maanden kan dit natuurlijk weer helemaal veranderd zijn, want ik hou van uitproberen. Ik weet dat het niets speciaal is, maar misschien heb je nu weer wat producten gezien die je nog niet kende of waar je niet van wist hoe goed ze waren. Misschien probeer je eens iets nieuw, laat het me dan zeker weten.

That’s my hair care routine for the moment. All products are pretty cheap and easy to find. You can also find similar products very easily. In a few months this will probably all have changed already, since I enjoy trying out new things. I know it’s nothing special, but maybe you’ve seen some products you didn’t know yet or that you didn’t know of if they we’re any good. Try out what you like to use and let me know.

~ Lilyth

One thought on “My hair care routine

Comment

