Blue Haven Shoes

Nee, dit zijn geen Dr. Martens. Zo op het eerste zicht zou je misschien zeggen van wel, maar het zijn eigenlijk schoenen van het Belgische merk Blue Haven en ze zijn helemaal mijn stijl!

No, these are not Dr. Martens. At first sight you might think they are, but they are actually shoes by the Belgian brand Blue Haven and they fit my style perfectly!

Ik heb één paar schoenen van het merk Dr. Martens die ik ontzettend graag draag. Ze zitten comfortabel, zijn lekker warm en gaan onder veel verschillende outfits. Toch draag ik ze niet bij alles omdat ze een redelijk opvallende paarse kleur hebben. Ik was al langer aan het denken over een paar zwarte Dr. Martens, maar de prijs (rond de €150), hield me tegen.

I own one pair of shoes by Dr. Martens that I love to wear. They are comfotable, warm and they go with many different outfits. I still don’t wear them with everything because they have a very obvious purple colour. I had been thinking about getting myself a pair of black Dr. Martens for a while, but the price (around €150), always held me back.

In een outlet kwam ik dan deze pareltjes van het Belgische merk Blue Haven tegen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hun schoenen worden toch op veel webshops verkocht. Dit paar schoenen stond eigenlijk bij de kinderschoenen, maar aangezien ze tot maat 39 gingen (ze vallen redelijk groot uit) besloot ik er maar voor gegaan! Ik heb ze al naast mijn echte Dr. Martens gehouden ter vergelijking en je ziet amper een verschil. Ze zitten ook net zo lekker en met het inlopen had ik helemaal geen probleem.

In an outlet I came across these beauties by the Belgian brand Blue Haven. I hadn’t heard of the brand before, but there shoes are sold on many webshops. This pair was actually at the kids’ section, but as they went up to size 39 (they run quite big) so I decided to just go for it! I held them next to my real Dr. Martens already to compare and you can barely see any difference at all. They are just as comfortable and I had to problem at all breaking them in.

 photo DSC_1276_zps29064572.jpg

Niet iedereen vind deze schoenen mooi staan onder bijvoorbeeld kleedjes, maar ik vind het helemaal geen probleem. Omdat ze zwart zijn vind ik ze niet té opvallend en gaan ze onder praktisch elke outfit.

Not everyone likes these shoes under, for example, dresses but I think that goes just fine. Because they’re black I don’t think they’re too notable, so they go with basically every outfit.

Ik ben benieuwd naar jouw mening: wat vindt jij van deze Dr. Martens look-alikes?

I’m very curious: what do you think about these Dr. Martens look-alikes?

~ Hannelore

Comment

