Review: Nail Stickers by Jamberry

 photo DSCN0343_zps03228624.jpg

Nagelstickers circuleren al een tijdje rond op het internet. Ik heb al tal van reviews gelezen over merken die met nagelstickers op de markt komen. Deze zijn echter zelden positief. Zelf heb ik dan ook niet erg veel aandacht besteed aan deze trend tot ik onlangs een staaltje van Jamberry kreeg. Ik heb ze meteen uitgeprobeerd en ik ben zo ontzettend enthousiast.

Nail stickers have been popular on the internet for a while now. I’ve read lots of reviews about brands that came out with nail stickers. Most of them aren’t very positive though. I have never really paid a lot of attention to this trend until I received a sample from Jamberry. I tried them immediately and I’m incredibly enthousiastic.

 photo Jamberry2_zps8f043026.jpg

 photo Jamberry3_zps5df24505.jpg

De bedoeling van de stickers is om heel gemakkelijk een leuk motiefje of kleurtje op je nagels aan te brengen. Op zich een geweldig idee. De meeste onder jullie zullen je nagels nog wel kunnen lakken, maar een gedetailleerd bloemen- of streepjespatroon nauwkeurig aanbrengen is vaak net een stap te ver. Dankzij de stickers lukt dit echter wel. Je kiest het mooiste motiefjes, plakt de stickers op je nagels en je kunt zo de deur uit. In de praktijk blijkt dit echter veel minder handig. De stickers lossen al gauw en zie je echt heel duidelijk dat het een sticker is.

The stickers are supposed to make it very easy to apply a fun pattern or colour on your nails. On its own this sounds like a great idea. Most of you will probably be able to polish your nails, but applying a detailed flower- or stripe pattern accurately is often too complicated. Thanks to stickers though this is now possible. You choose the nicest motif, paste the stickers on your nails and you’re ready to go. But it turns out that it isn’t always so easy. The stickers tend to loosen quite quickly and it will always just feel like a sticker as well.

 photo DSCN0336_zpsdacd0bde.jpg

Ik heb een simpel streepjes patroon voor mijn pink uitgekozen. Als eerst heb ik al mijn nagels proper gemaakt en ze mooi bijgeknipt/geveild. Nadien heb ik mijn andere nagels nog olijfgroen gelakt. Ik vond de combinatie van het groen met de zwart-witte streepjes wel iets hebben. Dan knip je de sticker in twee en zorg je ervoor dat beide helften langs de randen op ja nagel passen.

I picked out a simple stripe pattern for my pinkies. First of all I made sure my nails were clean and nicely cut/filed. Afterwards I still polished my other nails olive green. I really liked the combination of the green with the black and white stripes. Next you cut the sticker into half and you make sure that both halves fit on the edges of your nails.

 photo DSCN0337_zps2200b643.jpg

 photo DSCN0338_zps6a2763fe.jpg

Je zult wel iets nodig hebben dat warme lucht blaast. Jamberry’s verkoopt kleine warmelucht blazertjes, maar ik heb gewoon een haardroger gebruikt. Eerst de sticker zelf opwarmen alvorens ze op te plakken. Nu blaas ik nog wat warme lucht op mijn nagels zelf en druk ik de stickers goed aan. Dat is al wat je moet doen en het resultaat is prachtig. De stickers zitten goed vast en ze zien er echt heel natuurlijk uit. Ik kreeg al veel complimentjes over hoe leuk mijn nagels er uitzagen en niemand had door dat het stickers waren.

You will need something that blows warm air. Jamberry’s sells little…, but I just used a hair dryer. First warm up the sticker itself before pasting it. Now I blow more warm air on my nails while I press the sticker. That’s all you have to do and the result is beautiful. The stickers are very firm and they look very natural. I already got a lot of compliments about how nice my nails looked and nobody noticed that it were stickers.

 photo DSCN0339_zps0fbd9323.jpg

 photo DSCN0340_zps378db2cc.jpg

Een dikke week zaten de stickers op mijn nagels. Hierna heb ik ze verwijderd, omdat ze los begonnen te komen. Ik heb ze in die tijd echter niet gespaard. Ik heb afgewassen, opgeruimd… had ik er voorzichtiger mee geweest dan ben ik zeker dat ze nog langer hadden blijven zitten. Ik ben dus ongelofelijk blij. Op hun site (die vind je hier) vind je tal van motieven, zelfs voor je teennagels of voor je kleine zusje. Momenteel zijn de kerstmotieven ook erg in trek. Een setje kost 15 dollar, maar als je al je nagels één keer doet heb je nog tal van overschot om een volgende keer te gebruiken. Ze zijn inderdaad niet zo goedkoop als sommige andere nagelstickers die je in de winkel ziet liggen, maar voor deze kwaliteit wil ik maar al te graag meer betalen. Voor mij is het dus duidelijk: ik raad ze enorm hard aan. Misschien verwen ik mezelf voor kerst wel met enkele setjes.

A bit more than a week the stickers stayed on my nails. That’s when I peeled them of, because they started to loosen. During this week I haven’t been very careful with them though. I did the dishes, cleaned my room… had I been more careful I’m sure they would’ve stayed even longer. I am thus incredibly happy. On their site (you can find it here) they have lots of patterns, even for your toe nails or your little sister. For the moment the Christmas motifs are very popular. One set costs 15 dollar, but once you’ve done your nails there’s still plenty left to use another time. They’re indeed not as cheap as some other nail stickers, but I don’t mind paying extra for great quality. To me it’s very clear: I really, really, totally recommend them. I might just treat myself with some sets for Christmas.

 photo DSCN0343_zps03228624.jpg

~ Lilyth

5 thoughts on “Review: Nail Stickers by Jamberry

Comment

