Review: Covergirl Foundation

 photo CovergirlFoundation1_zpsad50861b.jpg

Hoe vaak gebeurt het dat je iets random van het schap pakt en je er zo tevreden over bent? Bij mij gebeurt dit in ieder geval bijna nooit, omdat ik iedere aankoop altijd wik en weeg. Toch kan ik niet meer zonder deze foundation, die ik snel meepakte omdat ik niet aan mijn gebruikelijke BB cream kon geraken.

How often does it happen that you randomly grab something of a shelf and end up being so happy with it? To me this almost never happens, because usually I take a long time deciding whether I should buy something. Still I can’t live without this foundation, that I quickly bought because I couldn’t immediately buy my BB cream, anymore.

 photo CovergirlFoundation2_zps4a264242.jpg

Normaal gezien is foundation te zwaar voor mijn huid, maar aangezien deze Covergirl foundation een zeer lichte formule voor gevoelige huid zou zijn wilde ik het een kans geven.

Normally a foundation is way too heavy for my skin, but since this Covergirl foundation is supposed to be a very light formula for sensitive skin I wanted to give it a chance.

 photo CovergirlFoundation3_zpsb63bd33c.jpg

Heel veel keus had ik niet, want ik kocht deze foundation gewoon in de supermarkt. Of hij bij mijn huidtype zou passen was dus meer een gok. Gelukkig werkt de kleur perfect op mijn huid. De foundation is ook zeer dekkend en blijft naar mijn mening min of meer de hele dag op je gezicht. Dat hangt natuurlijk ook af van de weersomstandigheden enzo.

I didn’t have a lot of choice, because I bought this foundation while doing groceries. Whether it would fit my skin type was kind of a guess. Luckily the colour works perfectly on me. It has a very good coverage and according to me it doesn’t wear of too much throughout the day. That also depends on the weather and things like that of course.

 photo CovergirlFoundation4_zps18d2d0bd.jpg

Het fijne eraan vind ik dat het toch inderdaad een zeer lichte formule blijkt te zijn. Zelfs op mijn droge huid geeft hij een heel zacht en egaal gevoel.

The best thing about it though is that it’s really a very light formula. Even on my dry skin it gives a soft and even feeling.

 photo CovergirlFoundation5_zpsa9954b6e.png

Voor een foundation van onder tien dollar krijg je toch een prima kwaliteit. De verpakking is een glazen flesje met een groene plastieken dop. Het ziet er zo best mooi uit. Het enige minpuntje is dat er geen pompje opzit. Momenteel geeft dat nog geen problemen, maar ik kan me inbeelden dat ik uiteindelijk moeite ga hebben om de foundation er uit te krijgen.

Als je niet graag een hoop geld uitgeeft is het een ideale foundation voor meisjes die een gevoelige of droge huid hebben, maar toch graag ook wat meer dekking hebben.

For a foundation of less than 10 dollars it’s a great quality. The bottle is made from glass with a green plastic cap. It’t looks pretty nice. The only negative thing I could find is that there’s no pump or anything included. For the moment this isn’t a problem yet, but I can imagine that I’ll eventually have problems getting the foundation out of the bottle.

If you don’t like spending a lot of money this is the ideal foundation for girls with a sensitive or dry skin, but that still like a bit more coverage.

~ Lilyth

2 thoughts on “Review: Covergirl Foundation

Comment

