Review: Bath and Bodyworks Miniatures

 photo BathampBodyWorks1_zpsd773d7a6.png

Ik had eigenlijk al wel eerder gehoord van Bath & Body Works, maar onlangs kreeg ik ook echt de kans om het merk eens uit te proberen. Met hun miniatuur flesjes heb ik drie vliegen in één klap geslagen en dat voor maar 12 dollar.

I had actually heard of Bath & Body Works already, but recently I also really got the chance to try out this brand. With their miniature bottles I managed to get three things at once and that for only 12 dollars.

Bath & Body Works, zoals de naam al doet vermoeden, verkoopt allerlei geurende zepen, shampoos, body sprays… Je kunt uit ontelbaar veel geuren kiezen met geregeld ook een limited edition die perfect bij het seizoen past. Mijn stash in de badkamer begon redelijk klein te worden, dus vond ik het tijd die met enkele van hun producten aan te vullen.

Bath & Body Works, like the name might make you suspect, sells all kinds of soaps, shampoos, bodysprays… You can choose from so many different smells and once in a while they bring out a new limited edition that fits the season perfectly. My stash in the bathroom started to shrink, so I decided it was time to replenish it with some of their products.

 photo BathampBodyWorks2_zpseb6638c6.jpg

Als eerst koos ik voor de geur Paris Amour. Het is een bloemige geur, die toch niet zo zoet is. Vaak zijn ze namelijk enorm zoet, maar deze is net perfect. In deze geur kocht ik een handcrème, want dat heb ik heel hard nodig tijdens de winter.

First of all I choose for Paris Amour. It’s a flowery smell that isn’t too sweet. Often their smells are really sweet, but this one is just perfect. I bought a handcreme in this smell, because I really need that during the winter.

 photo BathampBodyWorks3_zpsa9b521de.jpg

Ook kocht ik in Paris Amour een body spray. Mijn travelo parfumflacon was op en ik wilde echt een alternatief. Voor een echt parfum tel je echter al snel een heel aantal dollars neer. Een goedkoop parfum vinden is dus niet zo makkelijk, maar deze body spray is een geweldige oplossing. De geur is opnieuw niet te zoet, want daar hou ik zeker niet van in een parfum.

Also in Paris Amour I bought a body spray. My travelo parfumflacon was empty and I really wanted an alternative. For an actual parfum you’ll have to count down a lot of dollars. Finding A cheap parfum is thus not so easy, but this body spray is and amazing solution. The smell is, I’ll say it again, not too sweet, because I really don’t like that in a parfume.

 photo DSCN0468_zpsf0c3ef94.jpg

Ten slotte nam ik ook nog een shower gel mee, omdat het 3 voor 12 dollar was (ik kan geen nee zeggen tegen acties :-P). Dit is een andere, nieuwe geur, A Thousand Whishes. Dit is een iets zoetere geur, maar die paste wel perfect bij de feestdagen en het winterse weer. Ik vind het in ieder geval een heel aangename shower gel om me mee te wassen.

Finally I also took the shower gel, because it was 3 for 12 dollars (I can’t say no to special offers :-P). This is a different, new smell, A Thousand Whishes. It’s a bit of a sweeter smell though, but it did fit the holidays and the wintery weather perfectly. I really enjoy using it anyway.

 photo BathampBodyWorks5_zpsaada585c.jpg

Het leukste vind ik dat dit de mini versies zijn. Normaal gezien komen ze dus in veel grotere flessen, maar dit formaat is veel handiger om mee te nemen in je handtas. Als ik naar Bath & Body Works zou gaan dan is het toch vooral voor de geur, want het is nu niet dat hun producten zo speciaal of uniek zijn. Ik denk ook dat er veel producten zijn met een speciale werking, die je handen bijvoorbeeld beter gehydrateerd zullen houden. Maar ze bevatten wel veel goede ingrediënten, de verpakking ziet er wel best leuk uit en als je jezelf gewoon eens wilt verwennen en genieten van alle verschillende geurtjes, dan zijn ze zeker een aanrader.

The best thing about it is that these are the miniature versions. Normally they come in bigger bottles, but this size is way more useful to put in your purse. If I’d go to Bath and Bodyworks it wouldd probably be for the amazing smells, because it’s not that their products are really that special or unique. I also believe that there are a lot of products with a special effect, that will for exemple keep your hands better hydrated. But they do contain some great ingredients, the packaging looks pretty nice and if you’d like to just treat yourself once and enjoy all the different smells, than I’d really recommend them.

~ Lilyth

Comment

