What’s Happening In My Life – January 2015

 photo 19_zps8aafa402.jpg

Één van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar is zeker en vast meer persoonlijke posts maken. Bij deze krijgen jullie dus nog eens een dagje uit mijn leven te zien. Ondertussen vertel ik maar wat graag over de dingen die er hier gebeuren.

One of my resolutions for the new year is definitely make more personal posts. That’s why I’m showing you another day in my life. In the meantime I’d love to tell you about the things that have been going on here.

 photo 1_zpsad535421.jpg

Vier maanden en vijftien dagen zit ik nu al in de Verenigde Staten. Ik heb al zoveel dingen meegemaakt en ontdekt, zowel positief als negatief. Ik heb hier echter vooral de tijd van mijn leven en ben ontzettend blij dat ik eens een Amerikaanse High School heb mogen meemaken. Eerlijk gezegd kan ik het niet laten om af en toe gewoon keihard High School Musical muziek te zingen, maar vooral de mensen die ik ontmoet zijn geweldig. In Indiana wonen wil wel zeggen dat je sneeuw mag verwachten. Het sneeuwde al in november, maar nu ligt er pas echt een hele hoop. Gelukkig heb ik mijn dikke ski-jas om de koude te trotseren.

Four months and fifteen days I’ve been in the US now. I’ve been through so many things already and experienced so much, positive as well as negative. However I’m mainly having the time of my life here and I’m extremely glad that I got to experience an American High School once. Honestly sometimes I just have to sing High School Musical as loud as possible, but especially the people that I’m meating are amazing. Living in Indiana does mean that you can expect snow. We already got some in November, but now it’s really bad outside. Luckily I’ve got my heavy ski coat to face the cold.

 photo 2_zpsd2667b58.png

Dit was mijn outfit voor vandaag, onder de warme jas dan toch. Een bruine, lederen vestje (ik heb een grote voorliefde voor lederen vestjes), een sjaal, het losse T-shirt uit mijn First American Haul en wedge heels.

This was my outfit for today, underneath the warm coat at least. A brown, leather jacket (I’ve kinda got a love affair with leather jackets), a scarf, the loose T-shirt from my First American Haul and wedge heels.

 photo 3_zpsa95d4d65.png

Een paar dagen geleden kreeg ik een pakje aan vanuit België. Wat vinden jullie van deze sjaal die mijn grootmoeder gebreid heeft? Hij is zo lekker warm en de kleur is ook prachtig.

A few days ago I received a package from Belgium. What do you think of the scarf my grandmother knitted for me? It’s so warm and the colour is just beautiful.

 photo 4_zps0c74e5e9.jpg

Kijk naar al de sneeuw langs de weg!

Look at all the snow on the side of the rode!

 photo 5_zpsccd2c7b1.jpg

Een beetje teleurgesteld in mezelf verwijder ik mijn alarm voor deze ochtend. Opstaan om acht uur tijdens het weekend is blijkbaar niet aan mij besteed.

A bit disappointed in myself I delete my alarm for this morning. Getting up at eight o’clock during the weekend is obviously not meant for me.

 photo 6_zps8bf34b4b.jpg

 photo 7_zps51dad2cf.jpg

Op zaterdag gaan we altijd ontbijten. Deze keer gingen we naar Macadoo’s waar ik deze stuffed french toast met aardbeien en banaan probeerde. Het was om vingers en duimen bij af te likken.

On Saturday we’re always going out for breakfast. This time we went to Macadoo’s where I tried this stuffed french toast with strawberries and banana. It’s was absolutely delicious.

 photo 8_zps52f14cc5.jpg

Nadien had ik in het winkelcentrum afgesproken met twee andere uitwisselingsstudenten: Mia van Montenegro en Laura van Spanje. Tijdens het wachten ging ik natuurlijk rondkijken in mijn favoriete winkel, Barnes & Noble.

Afterwards I went to the mall to hang out with two other exchange students: Mia from Montenegro and Laura from Spain. While I was waiting I decided to take a look in my favourite store, Barnes & Noble.

 photo 9_zps2c297c64.jpg

Ik ben een enorm grote Whovian, dus ik word hier zo enthousiast van. Ik wil het allemaal!

I’m a really big Whovian, so this only makes me so enthusiastic. I want it all!

 photo 10_zps8712a7b6.jpg

In het winkelcentrum hebben ze ook een winkel waar je huisdieren kunt adopteren. Ik moest gewoon enkele foto’s nemen van al de schattigheid. Konijntjes, hondjes en chincilla’s! :-D

In the mall they’ve also got a shop where you can adopt pets. I just had to get some pictures of all the cuteness. Bunnies, dog and chinchilla’s! :-D

 photo 11_zps20fb0d2f.jpg

 photo 12_zps21783374.jpg

 photo 13_zpsaff32ccd.jpg

Chinchilla’s zijn zo’n leuke knaagdiertjes, ze maken me altijd zo blij.

Chinchilla’s are such a fun knodents, they always bring a smile to my face.

 photo 14_zps61420f93.jpg

Oké, het is al een tijdje geleden dat ik nog in een Sephora ben binnen geweest, maar ik heb dit merk nog nooit gezien. Het is niet extreem duur en er zitten enkele leuke producten tussen.

Okay, it’s been a while since I’ve been inside a Sephora, but I’ve never seen this brand before. It’s not extremely expensive and they have some nice products.

 photo 15_zps1f7542ca.jpg

Daarna was het lunch tijd. Dit mag er dan misschien niet direct heel goed uitzien, dat is het wel. Ik krijg maar geen genoeg van deze (fastfood) zoetzure en pikante kip met rijst.

Next it was lunch time. This may not immediately look very good, but it really is. I just can’t get enough of this ( fastfood) sweet and sour and spicy chicken with rice.

 photo 16_zps72001696.jpg

Ik zag ineens allemaal stoere boots, zoals deze Dr. Martens. Ik denk altijd, dat is iets voor mij, maar durf het nooit ook echt kopen.

Suddenly I saw all these tough boots, like these Dr. Martens. I always think, that might be something for me, but I never actually dare to buy them.

 photo 17_zps1bc7b35b.jpg

Toen ik mijn zakken even bekeek besloot ik dat ik wel genoeg had uitgegeven die dag.

When I looked at all my bags I realised that I’d probably spend enough money that day.

 photo 18_zpsa04c662f.jpg

Jammer, want ik heb nog steeds geen Naked palet gekocht en dat staat echt nog op mijn verlanglijstje.

Too bad, because I still haven’t bough a Naked palette and that’s been on my want list for a while.

 photo 19_zps8aafa402.jpg

Afsluiten deden we waar ik begonnen was: Barnes & Noble. We gingen in het gezellige caffeetje zitten met een Starbucks. Hoewel het buiten vriesde koos ik toch voor een passievrucht iced tea/limonade. Wel heel lekker en deed me wat aan bubble tea denken, wat ik erg mis.

We ended our day the same place we started it: Barnes & Noble. We sat down in the cozy cafe area with a Starbucks. Even though it was freezing outside I choose for a passion fruit iced tea/lemonade. It was really good though and reminded me a bit of a bubble tea, which I miss a lot.

 photo 20_zpsa8f3e1f4.jpg

Boeken, een open haard en koffie/thee. Ik heb niet meer nodig.

Books, a fireplace and coffee/tea. I don’t need anything else.

 photo 21_zps0dce5d62.jpg

‘s Avonds nog een douche nemen met al mijn nieuwe producten. Willen jullie graag ergens een review over zien?

Taking a shower in the evening with all my new products. Would you like to see a review on any of those?

 photo 22_zps05e03414.jpg

Ik heb bijna altijd muziek opstaan als ik douch (om mee te zingen natuurlijk). De laatste tijd ben ik verslaafd aan de liedjes van Wicked, hoewel ik de musical zelf nog nooit heb gezien.

I’ve almost always got music turned on whenever I shower (to singalong of course). Lately I’ve been addicted to the songs of Wicked, even though I’ve never seen the actual musical.

 photo 23_zps393c103b.jpg

Nog eventjes Familie kijken voor het slapengaan. Al mijn andere series lijken eventjes in een pauze te zitten, dus wordt het maar een puur Belgische soap. Ik kijk enorm hard uit naar de maanden die me nog te wachten staan in de VS. Zouden jullie graag wat meer van dit soort posts zien of denken jullie dat het beter maar bij één keer blijft?

Quickly watching an episode of Familie before going to bed. All my other series seem to be on a break, so I’m watching a very Belgian soap. I’m really looking forward to the months that I’ve still got left in the US. Would you like to see more of this kind of posts or do you think that it’s better to leave it this way.

P.S. Mocht je ook meer geïnteresseerd zijn in mijn ervaringen als uitwisselingsstudent laat het me dan zeker weten. Ik schrijf er niet altijd zoveel over, omdat dat misschien niet meteen iedereen aanspreekt. Mij heeft het lezen van anderen hun ervaring echter wel enorm aangespoord om zelf naar het buitenland te vertrekken. Ik zou jullie daar dan natuurlijk ook graag mee helpen.

P.S. if you’d happen to be interested in my experiences as an exchange student don’t hesitate to let me know. I don’t write about it a lot, because some people might not be interested in that. Reading about other people’s experiences really encouraged me to go abroad. Of course I would love to help you with that as well.

~ Lilyth

3 thoughts on “What’s Happening In My Life – January 2015

  1. Liz says:

    Heey,

    Super tof artikel!

    Ik ben ingeschreven met Wep om mijn 6e over te doen in de US.
    Ben nu een maandje terug van een uitwisseling van 2 maanden in Frankrijk.
    Ik vroeg me af wat jouw positieve maar vooral ervaringen waren met de uitwisseling? :)

    groetjes Liz

Comment

