Getting Springbreak Ready

 photo Getting Springbreak Ready 1_zps57f3k49l.png

Ik kan niet geloven dat het al maart is. De tijd gaat hier zo snel vooruit en er valt nog zoveel te doen. Over drie maanden zit dit avontuur er al weer op, maar eerst is er nog iets anders om naar uit te kijken. Springbreak is in zicht! Vele onder jullie zullen in April wel een weekje of twee vakantie hebben. Ik ga zelf een enorm leuke reis maken, waar ik jullie nadien ook tal van foto’s zal laten zien. Eerst moeten we natuurlijk terug een beetje in de zomer spirit komen. Deze maand ben ik van plan om mij volledig voor te bereiden, zodat ik tegen april bikini proof ben. Dit houdt in gezond eten, workouts plannen, goed voor mijn huid zorgen en natuurlijk… shoppen! Lees zeker verder voor links naar enkele van mjn favoriete routines van maart.

I can’t believe it’s March already. Time just flies here and there’s still so much to do. In three months this adventure will be over already, but first there’s something else to look forward to. Springbreak is coming! A lot of you will probably have a week or two off in April. I’m going to go on a fantastic trip myself, where I’ll take a lot of pictures to show you. First we have to get into the summer spirit though. This month I’m planning on completely preparing myself, so I’m all bikini proof by April. This means eating clean, working out, taking care of my skin and of course… shopping! Keep reading to discover links to  some of my favourite routines  this March.

Working Out

 photo Getting Springbreak Ready 2_zpsxfp86fcr.png

Ben je van plan om naar het strand te trekken, maar voel je je daar nog niet klaar voor? No worries, door al die feestdagen in de winter wordt er al wel eens wat minder aan sport gedaan, maar dat kan nu opgelost worden. Zelfs als je niet van plan bent naar het strand te trekken, wil je misschien toch terug aan je conditie werken. Een maand op voorhand beginnen is zeker niet te vroeg, want het is veel beter om rustig terug op te bouwen. Ik geef jullie ook even links naar mijn drie favoriete bikini workouts. Mijn tips: doe vooral iets wat je leuk vindt en dat je kunt blijven volhouden. Als je van jezelf weet dat je niet de zelfdiscipline hebt voor deze thuis workouts, overweeg dan eens om je in te schrijven bij een fitnesscentrum. Met vrienden kan het zelfs nog een gezellige uitstap worden.

Are you planning on going to the beach, but you don’t feel very ready yet? No worries, during all the holiday parties in the winter we often forget to work out, but that can be solved right now. Even if you aren’t planning on going to the beach, you might still want to get in shape. Starting one month in advance isn’t too early at all, because it’s much better to build it up slowly. I’ll also give you links to my three favourite bikini workouts. My tips: do something you like and keep up with. If you know that you don’t really have the discipline to work out at home, consider going to the gym. With friends it might even become a nice night out.

Popsugar Bikini Body Countdown

Pilates for a Beach Ready Body

30 Day Beach Body Challenges

Skincare

 photo Getting Springbreak Ready 3_zpsmxgqqt1m.png

Wanneer de topjes en de rokjes terug boven komen willen we er natuurlijk helemaal tip top in orde uitzien. Vroeger verwijderde ik wel altijd mijn make-up en gebruikte ik enkele crèmes, maar een echte routine zat er niet in. Sinds kort heb ik voor mezelf echter een echte skincare routine opgesteld. Dit heeft mijn gezicht al zo hard geholpen dat ik het ook graag met jullie wil delen.

Once the tops and skirts are getting out of the closet again of course you’ll want to look perfect. I used to just remove my makeup and use a few creams, but I didn’t really had a routine for it. Recently I did make a real skincare routine for myself. This has helped my face so much that I’d like to share it with you.

 photo Getting Springbreak Ready 4_zps6to4worw.jpg

Mijn oogmake-up verwijder ik nog steeds met een zachte make-up remover van The Body Shop. Nadien gebruik ik mijn face wash om ook mijn gezicht proper te maken. Ik kan niet geloven dat ik een face wash niet eerder heb gebruikt. Het gaat veel sneller en efficiënter dan wanneer ik het met watjes doe. Ik gebruik deze face wash ook ‘s ochtends, zodat ik de dag begin met een proper gezicht. Vervolgens gebruik ik toner en moisturizer. Twee keer per week vervang ik mijn face wash door een exfoliator en één keer per week gebruik ik een maskertje.

I still remove my eyemakeup with a soft makeup remover by The Body Shop. Afterwards I use my face wash to clean my face as well. I can’t believe I didn’t start using face washes earlier. It’s way quicker and more efficient than when I do it with cotton pads. I use this face wash in the morning as well, so I can start off the day with a fresh face. Next I’ll use toner and moisturiser. One a week I’l replace my face wash with a exfoliator and once a week I’ll use a mask as well.

 photo Getting Springbreak Ready 5_zpskp8oh2ks.jpg

Zorg er zeker voor dat al deze producten geschikt zijn voor je huidtype en probeer er een relaxerend avondritueel van te maken. Als je het met plezier doet ben je ook veel sneller geneigd het niets eens over te slaan. Ten slotte geef ik het niet graag toe, maar ik heb gemerkt dat mijn huid veel meer straalt sinds ik mijn make-up beperk. Voor je op vakantie vertrekt is het dus een idee om je make-up tot een minimum te beperken (al kan dat soms een hele uitdaging zijn). Eens de zon begint te schijnen begin je ook best de zonnecrème boven te halen en kunnen je je haar hydrateren mat argan oil.

Make sure that all these products fit your skin type and try to make it a relaxing evening ritual. If you enjoy it you won’t be so tempted to skip it once in a while. Finally I don’t like to admit it, but I’ve noticed how much brighter my face looks ever since I’ve cut back on makeup. It might be an idea to minimalise your makeup before you leave for a vacation (even though this can be a challenge sometimes). Once the sun starts coming out make sure you also use sun cream and you can hydrate your hair with argan oil.

Eating Clean

 photo Getting Springbreak Ready 4_zpsroabi5bm.png

Met fitnessen alleen lukt het me nooit om wat gewicht te verliezen, maar gecombineerd met gezonde voeding gelukkig wel. Het is soms erg moeilijk om afscheid te nemen van al de snacks, maar zo ontdek je ook hoe lekker gezond eten kan zijn. Dit is niet enkel belangrijk voor al die hun winter kilootjes willen verliezen, gezond eten heeft een goede invloed op je hele lichaam en geest. Je wordt er werkelijk gelukkiger van. Deze link heb ik gebruikt om mijn voeding op te baseren. Het hoeft echter niet zo extreem, er zijn vele manieren om wat gezonder te eten. Zo kun je al beginnen met frisdrank en snoep te schrappen en je porties kleiner te maken. Een app die mij heel erg helpt is de MyFitnessPal. Als je opschrijft wat je eet ga je spontaan minder eten.

Just working out usually won’t help me shed a few kilos, but combining it with eating healthy will. It can be very hard to cut back on all the snacks, but that way you’ll also discover how tasteful healthy food can be. This is not just important to lose the winter kilos, eating healthy has a good influence on your entire body and mind. It really does make you happier. I’ve used this link to decide on my meals. It doesn’t have to be near so extreme though, there’re many ways to eat healthier. You could start by skipping the soft drinks and the snacks and by making your portions smaller. An app that has helped me with this is MyFitnessPal. When you write down what you eat you’ll automatically eat less.

Shopping

 photo Getting Springbreak Ready 5_zps0ok7ahqo.png

Ik heb gemerkt dat winkels de shortjes en topjes in hun rekken hebben gelegd. Hoe sneller je erbij bent hoe meer kans je hebt op de mooiste items natuurlijk! Wat zeker niet mag ontbreken is een leuke bikini en strandkledij. Mijn favorieten zijn al vast de Victoria’s Secret en Maaji bikinis. Maar ook een strandhoedje, zonnebril, slippers en shortjes kunnen niet ontbreken. Op Pinterest vind je enorm veel inspiratie, zoals dit must-have fashion lijstje. Ik ben vooral grote fan van losse kleedjes om over het strand te wandelen. Hebben jullie enkele favoriete en essentiele zomerspullen die ik nog op mijn shopping lijstje moet zetten?

I’ve noticed that shops are starting to put shorts and tops on their shelves again. The quicker you are the more chance you have of the prettiest items of course! What definitely can’t be missing are a nice bikini and beach wear. My favourites are Victoria’s Secret and Maaiji bikinis. But also a hat, sunglasses, flip flops and shorts can’t be missing from you summer stash. On Pinterest you can find a lot of inspiration, like this must-have fashion list. I’m a huge fan af the swirly dresses to walk across the beach with. Do you have any favourite and essentiel summer things I still have to add to my shopping list?

 photo Getting Springbreak Ready 8_zpsknnprbpi.png

Plan a trip

 photo Getting Springbreak Ready 6_zpsewtzdjat.png

En ten slotte… plan een trip. Je hoeft helemaal geen echte reis te plannen. Het kan al enorm leuk zijn om eens uit eten te gaan, te gaan bowlen, een feestje te organiseren. Zoek iets waar je enorm naar kunt uitkijken. Zo geraak je veel makkelijker doorheen die paar weken vlak voor de vakantie. Dit zijn tips die voor mij alvast zeker werken. Maar geniet nu eerst nog maar van alle zalige momenten die ik jullie toewens in maart.

And finally… Plan a trip. You don’t have to plan a complete vacation. It can be so much fun already to go out to eat with friends or bowling, organising a party. Find something to look forward to. This will help you get through those few weeks right before your holiday. This are all the tips that have really helped me. But first, enjoy all the amazing moments I wish you’ll have in March.

Hebben jullie al plannen voor springbreak? Binnenkort kunnen jullie alvast zien wat mijn springbreak shopping trips hebben opgeleverd, so stay tuned!

Do you have plans for springbreak? Soon you’ll be able to see what I picked up on my springbreak shopping trips, so stay tuned!

~ Lilyth

Comment

