Review: Bouncy Sleeping Mask

 photo Bouncy Sleeping Mask 1_zpsvpkad1hn.jpg

Ik ben gaan shoppen voor mijn springbreak vakantie, dus jullie zullen de komende weken weer overstelpt worden met reviews en hauls van mij. De winter is bijna over, maar toch heb ik nog vaak last van een droge huid. Kennen jullie ook dat vervelende, trekkende gevoel op je gezicht wanneer je ‘s ochtends ontwaakt? Ik kan nooit genoeg hydrateren, vandaar dat ik dus graag dit hydraterende nachtmasker van The Body Shop wilde uitproberen.

I went shopping for my springbreak vacation, so expect a lot of reviews and hauls from me for the following weeks. Winter is almost over, but I’m still bothered by dry skin quite often. Do you know that annoying, pulling feeling of your skin when you wake up in the morning? I can never hydrate enough, so that’s why I really wanted to try out this hydrating night mask by The Body Shop.

 photo Bouncy Sleeping Mask 2_zps7gab6eua.jpg

Onlangs blogde ik nog over mijn skincare routine en ze is ondertussen weeral wat veranderd. Nadat ik mijn gezicht gereinigd heb en mijn nachtcrème heb aangebracht, breng ik nu ook een laagje van het Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask aan. Meestal doe ik dit zo’n tien minuutjes voor ik ga slapen en ‘s ochtends is het helemaal ingetrokken.

Recently I blogged about my skincare routine and in the meantime it has changed again already. After I’ve cleansed my face and applied my night cream, I now also apply a layer of the Drops of Youth Bouncy Sleeping Mask. Usually I’ll apply it about ten minutes before I go to bed and in the morning my face will be silky soft.

 photo Bouncy Sleeping Mask 3_zpslf1etf3q.jpg

In de winkel werd ik meteen aangetrokken door het design. Het ziet er heel chique en strak uit, maar vooral het maskertje zelf maakte me ontzettend nieuwsgierig. Op de foto zul je het misschien niet kunnen zien, maar het voelt heel blubberig aan (een beetje zoals drilpudding). Met het spateltje dat erbij zit schep je gewoon wat op en dit masseer je in in je gezicht en hals.

In the shop the design immediately appealed to me. It looks very chic and clean, but especially the mask itself made me very curious. You might not see it on the picture, but it does feel very bouncy (a little bit like jell-o). You just take a little bit of the product on the scoop and massage it into your face and neck.

 photo Bouncy Sleeping Mask 4_zpsxu45qjbv.jpg

Naast de verpakking is ook de geur goedgekeurd. Het is een heel zachte, frisse geur (let op: als je last hebt van acne dan kunnen producten met geurtjes dit erger maken). Het masker op zich is ook enorm verfrissend en ik vind het een plezier om het iedere avond aan te brengen. Buiten verfrissen is het trekkende gevoel in de ochtend verdwenen. Ten slotte wordt je huid ook nog eens helemaal gevoed, wat zeer goed is als je de volgende dag weer aan de slag moet.

Besides the packaging the scent is also very much approved. It’s a soft, fresh scent (watch out: if you’re bothered by acne products with fragrances can make this worse). The mask itself is also very refreshing and It’s a pleasure to apply it every night. Except for refreshing my face, it also makes the pulling feeling disappear in the morning. Finally, my skin is totally replenished, what really helps me get through the next busy day.

 photo Bouncy Sleeping Mask 5_zpsrisjdist.jpg

Ik ben heel enthousiast over dit masker en denk dat als je het blijft gebruiken het je huid zeker en vast kan helpen. Dit kan geen probleem zijn, want er zit een redelijke hoeveelheid in en je hebt maar ongeveer één spateltje nodig per gebruik. Zelfs mijn gevoelige huid ziet er alleen maar beter uit na dit maskertje te hebben gebruikt.

I’m very enthusiastic about this mask and really believe that it can help your skin a lot when you keep using it.  This shouldn’t be a problem, since there’s plenty in the pot and you only need abut one scoop for every use. Even my sensitive skin has only been looking better after using it.

 photo Bouncy Sleeping Mask 6_zpsfedwwuuz.jpg

Voor het Bouncy Sleeping Mask van The Body Shop tel je echter wel $30 neer. Best veel, als je vooral naar een oplossing op zoek bent voor een droge huid. Wanneer het op is, zal ik dan waarschijnlijk ook niet meteen naar de winkel rennen voor een nieuwe pot. In de tussentijd geniet ik echter volop van mijn zachte, gehydrateerde huid.

You do pay $30 for the Bouncy Sleeping Mask by The Body Shop though. Quite a lot, if you’re mainly looking for a solution for dry skin. Therefore once I’ve emptied this pot I probably won’t be running to the store to get myself another one. In the meantime, however, I’m fully enjoying my soft and hydrated skin.

~ Lilyth

Comment

