Lush ‘No Drought’ Dry Shampoo

Soms heb je van die ochtenden waarop je haar er niet meer zo fris uitziet en je absoluut geen tijd hebt om het nog te wassen (ten minste als je die verdomde bus nog wil halen). Voor zo’n ochtenden is droogshampoo de perfecte oplossing, maar de standaard spuitbussen voldeden toch niet altijd aan mijn verwachtingen. Daarom ging ik de andere toer op en probeerde ik de droogshampoo in poedervorm van Lush.

Sometimes you’ve got one of those mornings when you’re hair doesn’t look that fresh, but you have absolutely no time to wash it (that is, if you want to catch that stupid bus). For these kinds of mornings, dry shampoo is the perfect solution, but the standard spray cans don’t always live up to my expectations. That’s why I went for something different and tried out Lush’s dry shampoo in powder form.

Droogshampoo is erg handig, en de spuitbussen waarin het meestal zit verpakt zijn heel handig om mee te werken. Het enige nadeel vind ik dat ze vaak zo snel leeg zijn en dat ze niet altijd makkelijk doseren. Ik had al een paar reviews gelezen over de ‘No Drought’ droogshampoo van Lush, dus besloot ik deze maar eens aan te schaffen. Hij komt in een verpakking van 50g of 100g, maar de kleinste leek me al zeker groot genoeg om mee te beginnen.

Voor 50g betaal je €6,95 en voor 100g €12,70. Dit is wel wat meer dan een normale spuitbus, maar je doet er ook veel langer mee. Het flesje heeft een handige verdeeldop die goed afsluit niet te veel product ineens geeft.

Dry shampoo is very handy, and the spray cans it usually comes in are very convenient to work with. The only downside is that they don’t contain a lot of product and they aren’t easy to measure out. I had already read a couple of reviews on the ‘No Drought’ dry shampoo by Lush, so I decided to give it a go. It comes in a 50g or a 100g package, but the smallest one seemed already big enough.

For 50g you pay €6,95 and for 100g €12,70. This is a bit more than you would pay for a spray can, but it lasts you a lot longer. The bottle has a nice lid which seals nicely and doesn’t release too much powder at once.

Het is even wennen hoe je de droogshampoo precies moet aanbrengen, omdat je hem niet gewoon in je haar kan sprayen. Je plaatst een beetje poeder in je hand en brengt dit aan op de plekken waar je haar een beetje opgefrist moet worden. Dan masseer je de poeder in en je merkt meteen dat je haar minder vettig oogt. Zorg er wel voor dat je alles goed inmasseert zodat er geen wit poeder achterblijft in je haar.

It takes a little while to find out the best way to apply the product because you can’t just spray it into your hair. You put a little bit of powder in your hand and you apply this to the places where your hair needs a bit of freshening up. Then you massage the powder into your hair and you will notice right away how it will look less greasy. Make sure to massage everything properly so there is no white powder left in your hair.

Ik vind deze ‘No Drought’ heel handig en ik ben blij dat ik hem toch heb uitgeprobeerd. Ik ben er zeker van dat ik een tijdje toekom met deze hoeveelheid. Ga hem zeker ook eens proberen als je bij Lush bent!

I think this ‘No Drought’ is very handy and I’m very happy that I tried it out. I’m also sure that this little bottle will last me a while. Make sure to check it out if you’re ever at Lush!

 

~ Hannelore

One thought on “Lush ‘No Drought’ Dry Shampoo

Comment

