Music Crush: Social Skills

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste Music Crush, dus vandaag zet ik weer een andere band in de kijker. De muziek van Social Skills kwam ik heel toevallig tegen en het duurde een tijdje vooraleer ik hun Facebook-pagina had gevonden. Nu blijkt dat ze nog maar twee nummers hebben uitgebracht die enkel op Soundcloud te vinden zijn. Benieuwd naar deze groep? Lees dan zeker verder!

It’s been a while since my last Music Crush, so today I’m putting another band in the spotlights. It came across this music by Social Skills by accident and it took a while before I found their Facebook page. They appartenly have only two songs out yet and they can only be found on Soundcloud. Curious about this group and their music? Make sure to keep on reading!

Ik kwam Social Skills voor het eerst tegen op Youtube, en wel bij deze video van het kanaal NOWNESS. In de video zie je gelatine-pudding ‘dansen’ (ik weet niet hoe ik deze video anders kan beschrijven) en op de achtergrond hoor je het liedje “Let go of letting go” van Social Skills. Na wat Googelen vond ik uiteindelijk de Facebook-pagina van de groep en ook hun Twitter-pagina. Ik schrok ervan toen ik zag hoe weinig likes ze hebben op Facebook, want ik vind hun muziek echt heel goed. Ga ze dus alvast steunen door hun pagina te liken, want ze verdienen het!

Ik vond nergens waar de groep van komt of hoe ze heten, dus hier kan ik helaas niet meer over zeggen.

I first came across Social Skills via Youtube because they made the music for this video from a channel called NOWNESS. In the video you can see jelly pudding ‘dancing’ (I really don’t know any other way to describe this video) and the music you hear is a song called “Let go of letting go” by Social Skills. After doing a bit of Googling I eventually found their Facebook page and also their Twitter page. I was quite shocked when I saw the amount of people that like their page, because I thought they would have a lot more likes! Their music is so good that they really deserve a bigger audience.

I couldn’t find where the group is from or what their names are, so unfortunately I can’t say more about them.

Dit is het liedje dat je ook in de video van NOWNESS kan horen. De melodie blijft meteen hangen en ik krijg het de eerstvolgende dagen waarschijnlijk niet meer uit mijn hoofd.

This is the song that you could hear in the video from NOWNESS. The melody is very catchy, and I probably won’t be able to get it out of my head the next few days.

https://soundcloud.com/our-social-skills/its-invisible

Het andere liedje van Social Skills is “It’s invisible” en is qua stijl wat verschillend van “Let go of letting go”. Het is wat rustiger, maar heeft toch een melodie die blijft hangen.

The other song by Social Skills is “It’s invisible” and when it comes the style, it’s quite different from “Let go of letting go”. It’s a bit slower, but still has that catchy melody.

Dat is zo ongeveer alles wat ik kon vinden over deze groep, maar je kan ze alvast gaan liken op Facebook om op de hoogte te blijven van nieuwe updates!

That’s about everything that I could find about this group, but make sure to go ahead and like their Facebook page to support their music and to stay up to date!

~ Hannelore

Comment

