Welcome to Paradise

 photo 3_zpsnupvy8wm.jpg

Ik spendeerde mijn springbreak vakantie dit jaar in… Hawai’i! Samen met meer dan negentig andere uitwisselingsstudenten verkende ik het eiland Oahu. Het was werkelijk één van de mooiste plekken waar ik al geweest ben. Natuurlijk kreeg ik het weer veer mekaar om mijn enkel te verstuiken vlak voor vertrek. Ondanks mijn enkel heb ik echt super hard genoten van deze zalig geweldige vakantie en ik wil dan ook graag de “aloha”-spirit met jullie delen via enkele foto’s.

This year I spend my spring break vacation in… Hawai’i! Together with more than ninty other exchange students I’ve explored the island Oahu. It’s truly one of the prettiest places I’ve ever visited. Of course I managed to sprain my ankle right before this trip. Despite my ankle I still had an amazing time on this awesome vacation though and I would love to share the “aloha”-spirit with you through some pictures.

 photo 1_zpsj0hsz6ke.jpg

Omdat ik altijd heel zenuwachtig ben voor het vliegen mag een gezond ontbijtje zeker niet ontbreken.

Because I’m always nervous before flying I couldn’t miss out on a yummy, healthy breakfast.

 photo 2_zpsocjrg4se.jpg

Negen uur later stond ik al op het balkon in het hotel.

Nine hours later I was already standing on the balcony of the hotel.

 photo 3_zpsnupvy8wm.jpg

Zon, zee, strand… say no more!

The sun, the beach and the sea… say no more!

 photo 4_zpssgthmc8w.jpg

Cultuur opsnuiven hoort er ook altijd bij. In het Polynesian Cultural Centrer leer je over verschillende eilandculturen, zoals Fiji, Tonga en Hawaii.

Your trip should always include some culture. In the Polynesian Cultural Center you can learn about all kinds of different island cultures, like Fiji, Tonga and Hawaii.

 photo 5_zpssxhpvhbo.jpg

 photo 6_zpsaho86skp.jpg

 photo 7_zps9rtexkuv.jpg

Deze foto’s lijken wel recht uit Pirates of the Caribbean of Jurassic Park te komen. Zou best kunnen, want veel van deze films zijn opgenomen in Hawaii.

These pictures seem to come right out of Pirates of the Caribbean or Jurassic Park. They might, because a lot of those movies were actually shot in Hawaii.

 photo 8_zpskmjim5w5.jpg

Of wat dachten jullie van het strand waar Nicki Minaj haar Starship video opnam. Veel van deze prachtige landschappen zie je nergens anders en deden mij gewoon helemaal opleven en tot rust komen.

Or how about the beach where Nicki Minaj recorded her Starship video. You won’t find a lot of these beautiful landscapes anywhere else and they made me feel completely renewed and relaxed.

 photo 9_zpscecof1cx.jpg

 photo 10_zpsswzblt4k.jpg

Deze foto moest erbij… wie is er nog fan van Hawaii Five-O?

I had to include this picture… who else likes Hawaii Five-O?

 photo 11_zpsxtdsbr1h.jpg

 photo 12_zpseuosuhpm.jpg

Pearl Harbor deed je ook eens stilstaan bij de geschiedenis van Hawaii, die niet altijd zo mooi is. Het was wel zeker de moeite om alle oorlogsachtergrond te zien te krijgen of zelfs met een Pearl Harbor veteraan te spreken.

Pearl Harbor made you think about the history of Hawaii, which isn’t always so pretty. It was definitely worth getting to see all the war background or even talk to a real Pearl Harbor veteran.

 photo 13_zpsdygvzmcs.jpg

 photo 14_zpsgj8hggej.jpg

Op onze laatste dag volgde nog een korte hike langs het Diamond Head Trail en natuurlijk welverdiend shave ice achteraf.

On our last day we made a short hike, following the Diamond Head Trail, and of course well deserved shave ice afterwards.

 photo 15_zpsdjixowaa.jpg

 photo 16_zpstlxhlrar.jpg

Eindigen deden we met een echte Hawaiiaanse Luau. Ik kan eigenlijk met woorden niet beschrijven hoe fantastisch deze vakantie was, dus ik hoop dat de foto’s dat voor mij doen. Ik hoop werkelijk dat ik ooit naar Hawai’i kan terugkeren… wat een top bestemming! Hopelijk hebben jullie ook allemaal een top vakantie gehad en nu terug naar de dagelijkse routine tot aan de zomer.

We finished with a real Hawaiian Luau. I actually can’t really describe with words how fantastic this holiday was, so I hope the pictures can do that for me. I really wish I can once visit Hawai’i again… what a great destination! Hopefully you’ve all had a wonderful vacation as well and now back to the daily routine till summer.

~ Lilyth

4 thoughts on “Welcome to Paradise

  1. lissemertens2 says:

    Ik vroeg me af hoeveel deze reis gekost heeft. Ik vertrek volgend jaar voor een jaar net zoals jou naar de US en zou deze vakantie ook misschien willen doen :) supertof artikel!

    • thebeautynary says:

      Wat leuk! Deze reis is zeker de moeite waard, maar best wel kostelijk. Het is echter wel een once in a lifetime chance. De reis zelf kost bij de organisatie BeloUSA zo’n 1300 euro (dat kan wel veranderen ieder jaar, maar je krijgt er wel een fantastisch hotel en veel eten en activiteiten voor in de plaats) . Daar komen dan nog wel de vliegtickets bij, want die kan je of zelf kopen of door BeloUSA laten regelen. Alvast veel plezier gewenst in de States!
      ~ Lilyth

Comment

