Must-See 2015 Summer Movies

MinionsJurassic World

Als een echte film-freak kijk ik weer heel erg uit naar alle films die in 2015 nog gaan uitkomen. Er komen weer een heleboel verfilmingen aan, zoals het laatste deel van Mockingjay en het eerste deel van Insurgent. Ook komen er veel sequels uit zoals de nieuwe James Bond film, Spectre, maar het valt me vooral op hoeveel populaire films ze vanonder het stof gehaald hebben. Zo ben ik vooral benieuwd naar de nieuwe Star Wars film. Op al deze films is het echter nog enkele maanden wachten. Niet getreurd, ook deze zomer komen er weer allerhande films uit, waarvoor ik maar al te graag een tripje naar de cinema maak.

As a real film-freak I’m already looking forward to all the movies that are still going to be released in 2015. There will be a lot of books made into movies again, like the last part of Mockingjay and the first part of Insurgent. There’ll also be a lot of sequels like the new James Bond, Spectre, but I’ve mainly noticed the amount of popular films that are being revived. The movie I’m most curious about is the new Star Wars. It’ll still be a couple of months before we’ll be able to see any of those movies. However, don’t worry, this summer there’ll be plenty of movies worth a trip to the movie theatre.

Diep vanbinnen (nu ja, niet zo diep) ben ik nog steeds een klein kind. Vandaar dat twee van de films waar ik het meest naar uitkijk dan ook animatie films zijn. Ten eerste is er Inside Out. In deze film maak je kennis met Riley, een jonge tiener die van de Midwest naar San francisco verhuist. Deze verandering gaat gepaard met veel emoties, zoals Plezier, Angst, Woede, Afkeer en Verdriet. De trailers zien er alvast enorm grappig en schattig uit. Het lijkt me een heerlijke feelgood film, perfect voor een regenachtige zomer dag. Vanaf 19 juni is hij te zien in de bioscoop. In België komt hij uit op 24 juni.

Deep inside (well, maybe not that deep) I’m still a little kid. Therefore, two of the movies I’m looking forward to the most are animated movies. First, there’s Inside Out. In this movie we meet Riley, a young teenager that moves from the Midwest to San Francisco. This change brings up a lot of emotions, like Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness. The trailers are extremely funny and cute. It seems like the perfect feelgood film for a rainy summer day. The release date is June 19. In Belgium it’ll be released on June 24.

Mijn volgende animatiefilm is uiteraard: Minions. Iedereen die Despicable Me heeft gezien (en dat raad ik erg aan) ken natuurlijk de schattige, gele Minions nog. Dankzij hun populariteit krijgen ze nu een hele eigen film. Nog voor ze voor de slechterik, Gru, gingen werken, waren de Minions al lang op zoek naar een “evil villain” om te dienen. Minions Stuart, Kevin en Bob komen uiteindelijk terecht bij Scarlett, een super-villain die van plan is de wereld over te nemen. De Minions mogen het dan geweldig hebben gedaan als sidekick, het komt wel vaker voor dat de sidekick het niet zo goed doet in de hoofdrol. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe deze drie schattige, gekke Minions het er vanaf gaan brengen. Op 10 juli kunnen jullie de film zelf gaan beoordelen.

My next animated movie is of course: Minions. Everyone that has seen Despicable Me (and I really recommend you do) will know the cute, yellow Minions. Thanks to their popularity they now get their own movie. Even before they started working for the villain, Gru, the Minions were already looking for an evil villain to serve. Minions Stuart, Kevin and Bob finally end up with Scarlett, a super-villain set on taking over the world. The Minions might have been amazing as sidekicks, it wouldn’t be the first time the sidekick doesn’t do as good as a lead. I’m really curious how these three cute, crazy Minions will do. You can see for yourself on july 10.

Zoals jullie misschien wel weten zijn Hannelore en ik enorme fans van The Fault in Our Stars. Ik was dan ook ontzettend gelukkig dat de film een echt succes was. Ze hebben het boek bijna letterlijk overgenomen, zonder de film langdradig te maken. Daarom dat ik er dus wel vertrouwen in heb dat ook de tweede verfilming van één van John Greens boeken het bekijken waard zal zijn. Maar ik ben vooral benieuwd naar Cara Delevigne in haar eerste grote acteerrol. In Paper Town gaat Quentin samen met zijn vrienden op een road trip om Margo, het meisje waar hij verliefd op is, terug te vinden. Natuurlijk wil ik wel eerst het boeken lezen alvorens de film te zien. Gelukkig heb ik daar nog genoeg tijd voor, want de film verschijnt pas op 24 juli in de zalen.

As you might know Hannelore and I are big fans of the Fault in Our Stars. I was really pleased that the movie was such a succes. They almost literally adapted the book into a movie, without making it annoyingly long or boring. Therefore, I’m quite confident that the second adaptation of one of John Green’s books will be worth watching as well. But I’m especially curious to see Cara delevigne in her first big acting role. In paper Town Quentin decided to take on a road trip with his friends to find Margo, the girl he’s in love with. Obviously I’ll want to read the book before watching the movie. Luckily, I still have enough time to do so, because the movie will only be released on July 24.

Ten slotte een film die eigenlijk nog vanaf deze avond in de VS te zien zal zijn. Het is daarbij ook de film waar ik het meest naar uitkijk in dit hele lijstje. Als ik terug denk aan Jurassic Park word ik altijd een beetje nostalgisch. Ik heb het altijd een enorm goede film gevonden, zowel het verhaal en de CGI. Wie is er namelijk niet gefascineerd door dinosaurussen? De twee vervolgfilms op Jurassic Park heb ik ook wel eens gezien, maar hadden een deel van de originaliteit verloren. Nu is Jurassic World uit. De film speelt zich af 20 jaar na de gebeurtenissen in de vorige drie films. Het park heeft zijn deuren geopend voor het publiek en er worden nog steeds allerhande experimenten uitgevoerd. Wanneer één van die experimenten echter mis gaat loop iedereen gevaar. Uit de trailer kunnen we al veel leren over het verhaal. Ik hoop dat er veel herkenbare elementen zullen inzitten, maar omdat de film een futuristische setting heeft kunnen ze er echt weer een hele nieuwe draai aan geven. Ook de technologische vooruitgang zou de special effect nog beter moeten maken. Ik ga dus zo snel mogelijk naar de cinema om te weten te komen of ik deze nieuwe Jurassic film net zo goed ga vinden als de eerste.

Finally, a movie that will actually premier in the US tonight. It’s also the movie I look forward to the most in this entire list. Whenever I think back to Jurassic Park I always get a bit nostalgic. I’ve always loved the movie, both the story as the CGI. Because who isn’t fascinated by dinosaurs? I’ve seen both sequels to Jurassic Park once as well, but they had lost some of the originality. Now Jurassic World is released. The film is set 20 years into the future after the events of the first trilogy. The park has now opened its doors to the public and they are still doing all kinds of experiments. When one of the experiments goes wrong, however, everyone is in danger. We can learn a lot about the plot already from the trailer. I hope to see a lot of recognizable elements, but since the film has a futuristic setting they can really give it a new twist. Also, the technological advancements should make the special effects even better. I will be going to the movies as soon as possible to find out whether I like this new Jurassic movie just as much as the first one.

Inside OutPaper Towns

Naar deze films ben ik alvast erg benieuwd, maar er zijn ook films die al uitgekomen zijn en ik nog niet ben gaan kijken. Zo wil ik echt Pitch Perfect 2 nog gaan zien of Spy met Melissa McCarthy. Er is deze zomer dus zeker voor ieders wat wils en voor mij zal het niet bij één uitstapje naar de cinema blijven.

Naar welke films kijken jullie erg uit deze zomer?

I can’t wait to see these movies, but there are even some films that have already been released and I haven’t been able to go see yet. I would still love to see Pitch Perfect 2 or Spy with Melissa McCarthy. There will definitely be something for everyone this summer and it probably won’t stay with just one trip to the movie theatre.

What movies are you really looking forward to this summer?

~ Lilyth

Comment

