Catrice Ultimate Stay – PassionRed

Een paar weken geleden was er een actie bij Kruidvat waarbij je voor 5 euro twee lipsticks mocht kiezen uit het Ultimate Stay assortiment. Dit leek mij een heel goede aanbieding aangezien ik niet vaak lipstick draag, maar het toch stilaan meer wil doen. Ik ging naar huis met een donkerrode en een nude lipstick en vandaag kunnen jullie lezen over PassionRed, een mooie kersenrode kleur.

A few weeks ago there was a sale at Kruidvat, that let you buy two lipsticks from the Ultimate Stay range for 5 euros. This sounded like a really good deal to me since I do not wear lipstick that often, but want to start doing it more and more. I went home with a dark red and a nude lipstick and today you can read about PassionRed, a beautiful cherry red shade.

De Ultimate Stay lipsticks van Catrice kosten zonder korting ongeveer tussen de vier en vijf euro – deze kostte €4,99 – dus met de actie ‘2 voor €5’ krijg je er eigenlijk gewoon een gratis.

Ik vind rode lipstick altijd heel stijlvol staan, maar ik durf het niet vaak zelf te dragen. Bij deze stel ik een doel voor mijzelf om het af en toe toch te dragen. Ik ging voor deze kleur (PassionRed) omdat hij niet te fel is, maar juist donkerrood. Door het feit dat hij meer een blauwe ondertoon heeft dan een gele, laat hij je tanden niet geler lijken.

The Ultimate Stay lipsticks from Catrice normally cost between four and five euros – this one costs €4,99 – so with the ‘2 for 5’-deal you pretty much get one for free.

I always think red lipstick is very classy, but I don’t usually dare to wear it myself. I therefore put up a goal for myself this very moment to wear it more often. I went for this specific shade (PassionRed) because it is not too bright, but rather a dark red. Because of the fact that it has more of a blue undertone than a yellow one, it doesn’t make your teeth look yellow.

De lipstick zelf voelt heel goed aan op je lippen, en hij droogt je lippen niet uit (dit gebeurt vaak bij matte lippenstiften). De kleur blijft mooi lang zitten, maar na een tijdje vervaagt hij wel aan de binnenkant van je lippen. Je moet hem dus regelmatig bijwerken, maar voor zo’n prijs kan je ook niet verwachten dat de kwaliteit net zo goed is als die van een high-end lippenstift.

The lipstick itself feels very nice on the lips, and it doesn’t dry them out (which happens quite often with matte lipsticks). The colour stays vibrant for a long time, but after a while it does start fading at the inside of your lips. This means you have to keep reapplying it after a while. You can’t have everything for such a low price.

Zoals je kan zien op de foto hierboven dekt de lipstick best goed en is de kleur ook mooi donker. Donkerder dan de klassieke rode lipstick, maar persoonlijk draag ik deze liever dan felrode lippenstift.

Op onderstaande foto zie je PassionRed (rechts) naast een andere rode lippenstift van Catrice, MATTador. Zo zie je hoe donker hij is vergeleken met een ‘standaard’ rode lippenstift.

As you can see on the picture above, the lipstick is very opaque and the colour is nice and dark as well. Darker than the classic red lipstick, but I prefer this over bright red lipstick anyways.

On the picture below you can see PassionRed (on the right) next to another red lipstick by Catrice, MATTador. This nicely shows how dark it is compared to a ‘standard’ red lipstick.

Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst! Ik heb hem ook al een paar keer gedragen en alhoewel het in het begin heel erg wennen was om mezelf met donkere lippen te zien, word ik het nu stilaan toch gewoon.

I’m really happy with my purchase! I have worn it a few times already and although it took a bit of getting used to, I quite like the way dark red lipstick looks on me.

Wat is jouw favoriete kleur lippenstift?

What’s your favourite shade of lipstick?

~ Hannelore

12 thoughts on “Catrice Ultimate Stay – PassionRed

  1. Mylou says:

    Wat een prachtig kleurtje! Ik draag niet veel lippenstift, maar anders gebruik ik een ‘my lips but better’ kleurtje, vaak net wat donkerder dan mijn eigen lippen :).

Comment

