Outfit: I’ve got the blues

Het weer in België kan je in één woord perfect samenvatten: onvoorspelbaar. Van de ene minuut op de andere kan het weer helemaal omslagen en vaak zie je het niet aankomen. Daarom draag ik op dagen wanneer het weer heel wisselvallig lijkt graag een zomers topje gecombineerd met een vest of jas. Deze outfit is een perfect voorbeeld van wat ik draag als ik de hele dag op pad ben en dus iets wil dragen dat makkelijk is, maar toch nog leuk en handig.

There is one word that is perfect to summarize the Belgian weather: unpredictable. The sun might be shining and then all of a sudden rain will be lashing down. That’s why, on days when the weather looks very unstable, I like wearing a top combined with a vest or jacket. This outfit is a perfect example of what I wear when I’m out and about all day and I want to wear something that is comfortable, but still cute and convenient.

 photo SAM_0302_zpsxetjt7or.jpg

 photo SAM_0307_zpsy7qgmxqf.jpg

Kleding moet voor mij op de eerste plaats comfortabel zitten. Natuurlijk wil ik er ook goed uitzien, maar je zal mij niet snel in ongemakkelijke korte kleedjes en hoge hakken zien voorbijkomen. Met een skinny jeans, een leuk topje of bloesje en een paar sneakers kan je naar mijn mening niet verkeerd gaan! Een soortgelijke outfit als deze (minus de hoed) droeg ik vorige week naar de Gentse Feesten en ik had er helemaal geen last van: overdag kon je zonder vest rondlopen, en dan wanneer het ‘s avonds wat afkoelde, deed ik mijn vest weer aan.

The most important thing clothing has to be for me, is to be comfortable. Of course I also want to look good, but you won’t see me walking around in an inconveniently short dress and high heels any time soon. I am convinced that you can’t go wrong with a skinny jeans, a nice top or blouse and a pair of sneakers! I wore an outfit similar to this one to the Gentse Feesten (festivities in Ghent) last week and it was perfect: during the day I didn’t wear my jacket, but when it started getting colder in the evening I put it back on.

 photo SAM_0276_zpsvmrj0xby.jpg

 photo SAM_0253_zpsylsetknh.jpg

Niet iedereen is te vinden voor een hoed, maar ik heb er helemaal niets op tegen! Het zit goed en als de zon hard schijnt zorgt het er ook nog eens voor dat je gezicht niet verbrand (en ze zien er bovendien ook heel leuk uit en dat is altijd mooi meegenomen!).

Not everyone is a big fan of hats, but I think they are really nice! They are comfortable to wear and when the sun is a bit too bright they also protect your face from getting a sun burn (and above all they look good!).

 photo SAM_0292_zpscvmuletl.jpg

Top – Mango | high-waisted jeans – Pieces | vest – vintage (by the brand Verdict) | hat – secondhand | watch – Mutrix | shoes – Cebo

 photo SAM_0316_zpsz2hf5f8y.jpg

En zoals je kan zien is de outfit ook heel geschikt voor wanneer je eens helemaal uit je dak wil gaan! ;)

And as you can see this outfit is also perfect in case you want to hit the roof! ;)

~ Hannelore

10 thoughts on “Outfit: I’ve got the blues

Comment

