Lush – Ocean Salt

LUSH blijft verbazen. Ik schreef eerder al over fantastische zeep en een heel aangename cleanser en ook vandaag heb ik weer een nieuwe review voor jullie klaarstaan. Op het LUSH-event een tijdje geleden maakte ik kennis met deze Ocean Salt gezicht- & bodyscrub en ondertussen is hij een vaste waarde geworden in mijn skincare-routine.

LUSH never ceases to amaze me. I wrote about an amazing soap and a very pleasant cleanser a few articles back and today I’ve got another review ready for you. At the LUSH event a while ago I discovered this Ocean Salt face and body scrub and since then it has become a staple piece in my skincare routine.

Wanneer je gaat zonnen is het belangrijk om ook regelmatig je huid te scrubben zodat je bruine kleur langer blijft zitten. Ik geef toe dat ik niet altijd even consistent ben als het op scrubben aankomt, maar door deze Ocean Salt scrub van LUSH ben ik er al veel beter in geworden! Wat ik namelijk het aangenaamst vind aan dit product is dat hij zo ongelooflijk goed ruikt! LUSH omschrijft het zelf als een cocktail en dat is ook exact wat de geur mij aan doet denken. In de ingrediëntenlijst vind je onder andere limoensap, mangoboter, kokosolie, avocadoboter, limoenolie, zeewier, viooltjesblad, en ga zo maar door.

Whenever you’re out tanning it’s important to scrub your skin regularly if you want to make sure that your tan stays on longer. I admit that I’m not always as consistent when it comes to scrubbing, but this Ocean Salt scrub from LUSH helped me a lot with that! The thing I like the most about it is the wonderful scent. LUSH describes it as a cocktail and that is exactly what the scent reminds me of. In the list of ingredients you find things such as lime juice, mango butter, coconut oil, avocado butter, lime oil, seaweed, violet leaf, and so on.

Diegenen die de originele Ocean Salt kennen, vragen zich misschien af waarom deze versie er zo lopend uitziet. Ik had het zelf ook eerst niet door, maar dit is de zelf-conserverende versie van de scrub. De samenstelling is iets anders en er zitten geen conserveermiddelen in (yay!). Ook las ik in andere reviews dat deze scrub fijnere korrels bevat en dus beter geschikt is voor een gevoelige huid.

Those of you that know the original Ocean Salt might be wondering why this version looks so liquid. I didn’t realize it at first, but this is the self-preserving version of the scrub. The composition is slightly different and it has no added preservatives (yay!). I also read in other reviews that this scrub has smaller grains in it which makes it more suitable for sensitive skin.

Voor het geval je het nog niet doorhad: ik ben helemaal fan van deze scrub! Ik gebruik hem een paar keer per week en op die manier voelt mijn huid telkens weer gezond en gevoed. Hij droogt namelijk niet uit, maar laat net een dun laagje achter op je gezicht wat ik heel aangenaam vind. Deze scrub kost €12,95 per 100 gram.

In case you didn’t notice it yet: I’m a big fan of this scrub! I’ve been using it a few times a week and this makes sure that my skin always feels healthy and nourished. This scrub isn’t drying at all, it even leaves a thin creamy layer on your skin which I find very pleasing. This scrub costs €12,95 for 100 grams.

~ Hannelore

7 thoughts on “Lush – Ocean Salt

  1. Amy says:

    Ik heb deze zelfconserverende versie geprobeerd tijdens het Lush event en ik vond hem inderdaad ook veel fijner aanvoelen dan de normale Ocean Salt. Helaas had ik hier nog een grote pot normale Ocean Salt staan, anders had ik hem zeker meegenomen :D

  2. Mylou says:

    Lijkt me erg fijn! Ik neig toch altijd steeds naar de goedkopere producten, omdat mijn budget nou eenmaal vaak weigert, maar eigenlijk zou ik eens een iets duurdere variant moeten proberen. Lijkt me toch wel erg lekker.

Comment

