LUSH – Honey I Washed My Hair

Ik had al veel gehoord en gelezen over de shampoo bars van LUSH, maar het idee van een shampoo in vaste vorm bleef ik toch vreemd vinden. Toen ik er één mocht uitproberen was ik heel benieuwd, en na meer dan een maand lang uittesten kan ik jullie eindelijk laten weten wat ik ervan vind!

I had heard and read a lot about the shampoo bars from LUSH, but I still couldn’t get used to the thought of using solid shampoo on my hair. When LUSH let me choose one to try out, I was very curious, and after testing it out for over a month, I can finally let you know what I think!

De LUSH shampoo bars zijn zo gemaakt dat ze langer meegaan dan een fles shampoo en ook minder vervuilend zijn voor het milieu (er zitten minder schadelijke stoffen in en ze hebben geen verpakking). Klinkt allemaal leuk, maar ik bleef me afvragen hoe zo’n vaste blok je haar goed schoon kan maken.

Het is een heel raar gevoel om een blok zeep over je haar te wrijven, maar na de eerste keer wassen voelde mijn haar gelijk heel proper en gezond. Ik heb soms moeite met mijn haar helemaal schoon te maken door mijn lang haar, maar met deze shampoo geraak je makkelijk overal op je hoofd.

Zo werkt deze shampoo trouwens: maak eerst je haar nat, wrijf de shampoo over je haar tot je alles hebt bedekt en begin dan de shampoo in te masseren. Je zal zien dat het heel hard gaat schuimen – veel harder dan ik had verwacht – en je zo het effect van ‘echte’ shampoo krijgt.

The LUSH shampoo bars are made in a way that they last longer than regular (liquid) shampoos and that they are less harmful for the environment (they contain less harmful ingredients and they aren’t packaged). It does sound nice, but I kept wondering how a solid block could thoroughly cleanse your hair.

It’s a very strange feeling to rub a bar of soap on your hair, but after the first wash my hair already felt very clean and healthy. Because my hair is so long, getting it squeaky clean isn’t always easy, but this shampoo allows for good lathering all over your hair.

That’s exactly how the shampoo works: wet your hair, rub the shampoo all over your hair until you’ve covered most of it and then start massaging your scalp. You’ll see that it starts foaming a lot – more than I had expected – and gives you the feeling of ‘real’ shampoo.

Ik ging voor de shampoo met de naam Honey I washed my hair. Deze zou heel voedend zijn voor krullend haar en tegelijk ook heel lekker ruiken. Hij ruikt inderdaad fan-tas-tisch (heel zoet zoals toffee) en hij is zo voedend voor mijn haar dat ik haast geen conditioner meer hoef te gebruiken.

I went for the shampoo with the name Honey I washed my hair. At LUSH they said that this one was really good for curly hair and that it smelled really nice. It does smell ah-mazing (very sweet like toffee) and it is so nourishing that I don’t even have to use conditioner afterwards.

Op de foto hierboven zie je de grootte van de shampoo nadat ik hem een dikke maand heb gebruikt. Zoals je kan zien is hij een beetje kleiner geworden, maar ik kan er nog altijd een hele tijd mee verder. Om hem te bewaren kan je voor een paar euro een metalen doosje kopen bij LUSH. Zo kan je hem makkelijk meenemen op reis en is hij veel makkelijker om op te bergen.

De meeste shampoo bars kosten €8,95 per stuk, wat ik een heel redelijke prijs vind. Een bus shampoo van een bekend merk kost vaak bijna evenveel en daar zitten veel meer chemische bestanddelen in.

On the picture above you can see the size of the shampoo bar after using it for well over a month. As you can see it has gotten a little smaller, but it’ll still last me a long time. To store it you can buy a metal tin at LUSH for only a few euros. This makes it a lot easier to take the shampoo on holiday and it is also a lot more convenient to store.

Most of the shampoo bars cost €8,95 a piece, which I think is a very reasonable price. If you were to buy a bottle of shampoo from a well-known brand, it would cost almost as much as this, and it would contain a lot more chemical ingredients.

Ik ben helemaal fan van de shampoo bars. Heb jij ze al uitgetest?

I’m a big fan of the shampoo bars. Have you tried them out yet?

~ Hannelore

6 thoughts on “LUSH – Honey I Washed My Hair

Comment

