Last Days of Summer Essentials

 photo Summer Essentials 1_zpsyvqvash2.jpg

Ik word er niet graag aan herinnerd, maar de zomer loopt nu toch echt op zijn einde. Gelukkig kan ik nog van enkele mooie, zonnige dagen genieten. Zo kom ik net terug van de zee, maar zelfs in je tuin kan je al van het warme weer genieten. Zo’n verwendagje is voor mij wel meer dan een handdoek en een bikini. Daarom gaat dit artikel over al wat je nodig hebt om nog eens dubbel en dik van de zomer te genieten. Oh… en vergeet ook geen lekkere cocktail ;-).

I don’t like to be reminded, but Summer’s really about to end. Luckily, I can still enjoy some nice, sunny days. I also just returned from the coast, but even the garden would be the perfect spot to enjoy the sunshine. A pamper day like that, to me, is more than a towel and a bikini. That’s why this article is all about the things you need to enjoy this Summer to the fullest one last time. Oh… and don’t forget that delicious cocktail ;-).

 photo Summer Essentials 2_zpsdtlw1lbz.jpg

Dit hoedje ligt meestal heel hat jaar in mijn kast. Nu is het er eindelijk nog eens uitgekomen. Niet alleen is het een trendy accessoire, het beschermt ook je haar tegen de zon. Heel veel zomer essentials zijn vooral belangrijk om je te beschermen, want er is niets erger voor je huid dan zonnebrand.

This hat is usually sitting in my closet all year long. Now I can finally take it out again. Not only is it a trendy accessory, it also protects your hair from the sun. A lot of my summer essentials are all about protection, because nothing’s worse for your skin than a sunburn.

 photo Summer Essentials 3_zpslbekeblf.jpg

Ik zou zo graag willen zeggen dat ik een collectie zonnebrillen heb, maar dit is de enige die ik momenteel bezit. Toch blijf ik deze “essential” maar vergeten. Daar heb ik dan achteraf altijd spijt van, want het is veel aangenamer om goed te kunnen zien tijdens het zonnen, fietsen…

I’d love to say I have a sunglass collection, but this is the only one I own right now. Still it’s an “essential” I keep forgetting. Afterwards I’ll regret this big time, because it’s much nicer to actually be able to see something while your sunbathing, biking…

 photo Summer Essentials 4_zpsfjjptoyx.jpg

Ik droeg eigenlijk veel vaker slippers in Amerika, zowel onder een kleedje als een short of een jeans. Hoewel dat heel gemakkelijk was, beperk ik me in België toch meestal tot het strand. Soms kan ik er echter niet aan weerstaan, want ze zijn heel gemakkelijk en zo kunnen je voeten ook nog wat bruinen.

I used to wear flip flops all the time in America, underneath a dress as well as underneath shorts or jeans. Even though this was really easy, in Belgium I’m still going to limit myself to wearing them at the beach. Sometimes, however, I can’t resist, because they’re just so easy and that way you’re feet can get a tan too.

 photo Summer Essentials 5_zpszjxrpnxw.jpg

Dit is waarschijnlijk het allerbelangrijkste uit dit gehele lijstje, zonnecrème. Zelfs als het weer wat slechter wordt kan het geen kwaad om je toch nog even in te smeren. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Daarbij doet deze zonnecrème me terug denken aan Hawai’i… heerlijk dus

This is probably the most important thing on this entire list, sunscreen. Even now the weather is getting worse, it won’t hurt you to keep using it. Better be safe than sorry. Also, this sunscreen reminds me of Hawai’i… and I love it.

 photo Summer Essentials 6_zpszqv7nar9.jpg

Net zo belangrijk is deze hydraterende crème. De zon droogt je huid uit, maar wist je ook dat die droge huid ervoor zorgt dat je sneller je bruine kleurtje verliest. Je huid ook ’s avonds insmeren is dus niet alleen gezond, maar zo blijf je ook langer je zomerse tint houden.

Just as important is this hydrating cream. The sun will dry out you skin, but did you know that that dry skin will also make you lose your tan a whole lot faster. So keep using those creams, even at night. It’s not only healthy, you’ll also maintain your summery colour much longer.

 photo Summer Essentials 7_zpsxlx4iuhu.jpg

Val ik al in herhaling? Want deze olie van The Body Shop blijft één van mijn favorieten. Een klein beetje (niet teveel, want dan word je haar vettig) zorgt voor glanzed, gezond haar. Daarbovenop beschermt ook deze olie je opnieuw tegen beschadiging door de zon.

Am I repeating myself? Because this oil by The Body Shop is still one of my favourites. Just a little (not too much, because it’ll make your hair greasy) will give your hair an irresistible shine and will make it incredibly healthy. On top of that it also protects (again!) against damage by the sun.

 photo Summer Essentials 8_zpsm2wguhrv.jpg

 photo Summer Essentials 9_zpsisz11a4i.jpg

Deze dagcrème van Aveeno moet ik dringend eens bestellen op het internet. Hij is immers niet te koop in België en ik kan niet zonder. Het is een heel lichte, maar hydraterende formule. De crème zelf ruikt ook niet heel chemisch en voelt gewoon heel natuurlijk en gezond aan. Dit is niet gewoon een summer essential, maar gewoon een “heel jaar door” essential. Waarom hij dan toch op mijn lijstje staat? De dagcrème bezit een factor 15. Dat wil dus zeggen: extra bescherming tegen de zon en zelfs dat kun je best het hele jaar door gebruiken.

I have to order this day cream by Aveeno online as soon as possible. Sadly, it’s not sold in Belgium and I can’t live without it. It’s a very lightweight, but hydrating formula. The cream itself doesn’t smell chemical either and it feels very natural and healthy. This is not just one of my summer essentials, but rather a ‘all year long” essential. Why it’s still on this list? The day cream has factor 15, which means: extra protection against the sun and you can definitely use this throughout the entire year.

 photo Summer Essentials 10_zps0xx51xdh.jpg

Nu ben ik zo ongeveer wel klaar met alle “protection gear” ;-). Voor een echt pamperdagje mag een manicure natuurlijk niet ontbreken. Haal nog snel die zomerse kleurtjes boven, zodat je er deze maand nog van kunt genieten.

And that pretty much finishes off all of my “protection gear” ;-). It wouldn’t be a pamper day, however, without a manicure. This is your last chance to use those summery colours, so still enjoy them this month.

 photo Summer Essentials 11_zpsaqbp5xht.jpg

En ten slotte heb je natuurlijk ook entertainment nodig. Ik ben ondertussen volop bezig met het leren voor mijn theoretisch rijexamen. Ik leg dat nu pas af, omdat ik er in Amerika niets voor kon doen. Misschien niet echt entertainment, maar wel iets waar ik me nu mee bezig houd tijdens mijn vrije momenten.

And finally, you’ll obviously need some entertainment. Right now I’m studying for my theoretical driver’s exam. I’m only taking it now, because I couldn’t do anything for it in America. Maybe not your kind of entertainment, but I’m using every free moment to study.

 photo Summer Essentials 12_zpswcftntxa.jpg

En hier hebben jullie nog een laatste optie: als ik echt wil bruinen gebruik ik liefst niet teveel makeup, sowieso beperk ik me op vrije dagen liever om mijn huid wat te laten rusten. Wat concealer, een lipgloss en natuurlijk oogschaduw komen dan reuze van pas. Er volgt zeker nog een review, want enkele van deze productjes heb ik pas aangeschaft.

And here’s one last option: if I really want to get a tan I prefer minimalizing my use of makeup, in fact I always try to do this during my days off to give my skin some rest. Some concealer, a lipgloss and natural eyeshadows will do the job. A review will definitely follow, because I’ve just bought some of these products.

 photo Summer Essentials 13_zpsnhhdhwih.jpg

Hopelijk is iedereen die nog op school zit vandaag goed gestart en kunnen jullie toch nog van het weer genieten. Duimen jullie mee voor nog veel warme dagen?

Hopefully everyone who’s still in school had a good start and you’ll still be able to enjoy the weather after all. Can we all cross our fingers for a lot of warm, last days of Summer?

~ Lilyth

2 thoughts on “Last Days of Summer Essentials

Comment

