In Kannen & Kruiken – Breda

 photo SAM_0915_zpsldsprlmw.jpg

Ik hou van de stad Breda, maar ik kom er eigenlijk veel te weinig. Hoewel het voor mij helemaal niet ver rijden is, slaag ik er toch nooit in om er ook daadwerkelijk heen te gaan. Vorige week was ik er weer voor de eerste keer in meer dan een jaar, en zoals verwacht waren er weer veel nieuwe koffiebars & winkels. Ik bracht een bezoekje aan Kannen & Kruiken, een gezellige koffiebar in hartje Breda!

I love Breda, but I don’t visit the city often enough. Although it isn’t too far away from where I live, I never manage to actually go there. Last week I was there again for the first time in over a year, and as I had expected, thaere were a lot of new coffee bars and shops. I visited In Kannen & Kruiken, a cosy little coffee bar in the centre of Breda!

 photo SAM_0908_zpsfgeaj5nd.jpg

Het interieur van In Kannen & Kruiken is een beetje vintage-geïnspireerd met hier en daar kleuraccenten van blauw en okergeel: prach-tig! Heel gezellig en toch niet te klassiek. Langs de wand staan ook kasten gevuld met oude theepotten en andere leuke accessoires.

The interior of In Kannen & kruiken is a little bit vintage-inspired, with a few accents of blue and yellow ochre here and there: b-e-a-utiful! Very cosy, but not too classic. Against the walls there are cupboards filled with tea pots and other cute accessories.

 photo SAM_0907_zpsxkwt5tkj.jpg

 photo SAM_0906_zpst8lmbdl3.jpg

En dan dit leuke zithoekje! Zo mag mijn woonkamer er gerust uitzien (inclusief de platenspeler). Het behang achter de grote zetel vind ik trouwens ook heel leuk!

And then there is this cute little corner! I wouldn’t mind if my living room looked like this (including the record player). I also really love the wallpaper that’s behind the big sofa!

 photo SAM_0904_zpsjaqolmpo.jpg

En nu over naar het belangrijkste: het eten & het drinken. Ik bestelde een chai latte en een stukje banaan-ananasbrood. Ik had niet heel veel honger, dus een stukje cake leek met wel een goede optie. En wat was het lekker! Ik at al eerder bananenbrood, maar de ananas gaf het een lekker fris smaakje. De chai latte was ook zeker de moeite waard. Ik heb al veel verschillende chai’s gedronken, maar deze was zonder twijfel één van de lekkerste (misschien zelfs DE lekkerste). Lekker romig, niet te zoet, niet te zwaar, kortom: perfect. En ook met het servies wisten ze me blij te maken: kitsch borden en leuke onderzetters.

And now on to the most important part: food & drinks. I ordered a chai latte and a piece of banana-pineapple bread. I wasn’t that hungry, so I figured a piece of cake would be a good option. And let me tell you, it was good! I had eaten banana bread before, but the pineapple added a nice bit of freshness. The chai latte tasted very good as well. I’ve tasted a lot of different chai lattes before, and this one was definitely one of the better ones (if not THE best). Nice and creamy, not too sweet, not too heavy, just perfect! They also managed to win my heart with the plates: very retro!

 photo SAM_0905_zps0nqohu8m.jpg

Zoals je waarschijnlijk wel kan raden, ben ik fan van deze gezellige koffiebar! In Kannen & Kruiken heeft geen te grote menukaart, maar alles wat erop staat is wel op een degelijke manier bereid.

As you’ve probably all figured out by now, I really like this cosy coffee bar! In Kannen & Kruiken doesn’t have a very elaborate menu, but everything that’s on there is prepared in a decent way.

In Kannen & Kruiken, Veemarktstraat 45, Breda

~ Hannelore

2 thoughts on “In Kannen & Kruiken – Breda

  1. Linda says:

    Ziet er goed uit! Ik ben er nog nooit geweest maar zie het wel regelmatig voorbij komen (ik woon best dichtbij Breda :-) ), ik wil er sowieso een keertje naartoe!

Comment

