Hello, My Name Is…

 photo Hello My Name Is..._zpsawqvwo6n.jpg

Wat is het ongelooflijk snel gegaan… Het lijkt nog maar pas geleden dat ik jullie hier vertelde hoe ik op het punt stond om naar Amerika te vertrekken. Dit geweldige avontuur is echter zo voorbij gevlogen en ondertussen zit ik al volop in mijn eerste week aan de universiteit. Ik ben goed gestart en vind het tot nu toe absoluut geweldig. Mijn studiekeuze was niet zo moeilijk, want ik wist al jaren dat ik criminologische wetenschappen wilde studeren. Op het laatste moment heb ik echter wel nog besloten voor de optie rechten te kiezen. Zo volg ik ook wat lessen van de rechten mee en kan ik later nog een master in de rechten behalen. Ook mijn kot kon niet beter en is perfect in gericht om te bloggen. Maar nu genoeg over al dat studeren. Ik ben vooral ook benieuwd naar wat er dit academie jaar nog allemaal met onze blog gaat gebeuren.

Studeren en bloggen combineren zal zeker een hele uitdaging worden, maar ik ga mijn uiterste best doen. Ik kan bijna niet geloven hoe snel de tijd gaat en hoe hard ik veranderd ben. Daarom heb ik een besluit genomen waar ik eigenlijk al enkele weken over aan het nadenken ben. Toen Hannelore en ik zo’n drie jaar geleden voor het eerst begonnen bloggen, was ik enorm bang van het internet. Ik heb nooit echt veel gegeven om sociale media en was erg op mijn privacy gesteld. Toen we allebei dolenthousiast waren over het beginnen van een blog, besloot ik dus om te schrijven onder een andere naam… Lilyth.Vooral om deze eerste reden, maar ook omdat ik vond dat mijn naam in het Engels niet uit te spreken viel.

Nu heb ik een heleboel vrienden in Amerika die, na wat oefenen, mijn naam perfect kunnen uitspreken. Ondertussen ben ik het bloggen ook al helemaal gewoon en heb ik er geen enkel probleem meer mee om foto’s of filmpjes van mezelf te uploaden. Ik ben denk ik gewoon in het algemeen veel opener geworden. De laatste tijd voelde het voor mezelf dan ook gewoon raar om onder die naam te blijven werken. Een naam die ik in feite als ‘kindje’ had uitgekozen. Als je ons onlangs gemaild hebt, heb je misschien ook wel al gemerkt dat ik altijd onder mijn echte naam antwoord. Vandaar de titel van deze post, want de start van dit nieuwe academiejaar leek me het ideale moment om mijn naam te veranderen. Maak je geen zorgen… er verandert niets aan onze blog, onze posts, wie ik ben of wat ik doe… enkel mijn naam. Hopelijk begrijpen jullie waarom ik ooit met een pseudoniem begonnen ben en gaan jullie nog steeds even graag mijn posts lezen. Voortaan zullen deze dus niet meer ondertekend zijn met de typische “~ Lilyth”. Ik vind het best wel speciaal, het voelt een beetje aan als een nieuw tijdperk. Hopelijk volgen er nog veel zo’n positieve vernieuwingen aan The Beautynary dit jaar. Bij deze zet ik dus heel graag voor de allereerste keer mijn echte naam onder deze post. Dankjewel voor het lezen en tot schrijfs!

How incredibly fast did time fly… It only seems like yesterday that I wrote about how I was about to leave for America. This amazing adventure went by so fast and right now I’m already halfway my first week at university. I started out pretty well and I’ve been absolutely loving it. My choice of study wasn’t too hard, because I’ve known for years that I wanted to study criminology. I did, however, at the last moment decide to choose the option law. That way I’m also enrolled in some law classes and I’ll still be able to obtain a master in law. Even my dorm couldn’t have been better and it’s perfect for blogging. But that’s enough about all the studying. I’m even more excited for all the things that will happen with our blog during this school year.

Combining studying and blogging will probably be pretty difficult, but I’ll definitely try my hardest. I almost can’t believe how time flies and how I’ve changed. That’s why I’ve taken a decision that I’ve been thinking about for a couple of weeks now. When Hannelore and I first started our blog, I was very afraid of the internet. I was never really into social media and I liked my privacy. Since we were both so excited about starting up a blog, I decided to blog under a different name… Lilyth. Mainly because of this first reason, but also because I believed English speakers would never be able to pronounce my actual name.

Now I’ve got many friends in the States who, after some practice, can pronounce my name just fine. In the mean time I’ve also totally gotten used to blogging and I don’t have a problem with posting pictures or videos of myself anymore. I think I’ve just grown more open in general. That’s why it felt so weird to me lately to blog under this alias. A name that I had in fact chosen as a “child”. If you’ve send us an email recently you might have noticed that I always answer my emails with my real name. So that also explains the title of this post, because the start of my university life seemed like to perfect moment to change my name. Don’t worry… nothing’s gonna change about our blog, our posts, who I am or what I do… just my name. I hope you understand why I once started writing under this name and you’ll still enjoy my posts. From now on you won’t see posts signed by the typical “~ Lilyth” anymore. I think it’s pretty special, kind of the beginning of a new era. Hopefully we’ll get to make many more of these positive changes to The Beautynary this year. Now, I would love to, for the very first time, put my real name underneath this post. Thanks for reading and talk to you later!

~ Anke

2 thoughts on “Hello, My Name Is…

  1. lifeisagardenofquotes says:

    Nice, proficiat ook met de vooruitgang in en met jezelf. Ik wil best wel eens wat foto’s van je omgeving zien als je die wil delen. En hoe cool zeg, ik ken nu gewoon een blogster die criminologie met bijvak rechten doet. Super van je hoor!

Comment

