Super Blood Moon

Je kon er haast niet omheen dit weekend: al het nieuws rond de ‘Super-bloedmaan’. De maan stond namelijk niet alleen dichter bij de aarde dan anders, er was ook nog eens een volledige maansverduistering waardoor de maan een rode gloed kreeg!

If you haven’t heard anything about the super blood moon from last night, I don’t think you were on this planet. Everyone on social media was talking about it. This weekend, the moon was a lot closer to the earth than it usually is, and there was a total moon eclipse, which gave the moon a beautiful red glow!

Ik ben heel gefascineerd door alles wat met sterren, de maan, wolken … te maken heeft. Zo ben ik afgelopen zomer weer midden in de nacht in de tuin gaan liggen om naar de vallende sterren (de perseΓ―den-regen) te kijken. Ook neem ik geregeld foto’s als de lucht of de wolken er weer net ietsje anders – en naar mijn mening speciaal – uitzien. Ik was dan ook heel blij toen ik hoorde dat we afgelopen nacht een heel speciale maan te zien zouden krijgen. Eerst was ik van plan om zelf om 5 uur ‘s ochtends op te staan, maar aangezien ik vandaag op les had, besloot ik toch maar te blijven liggen. ‘Had ik maar opgestaan!’ denk ik dan achteraf, wanneer ik alle foto’s van de super-bloedmaan zie verschijnen op sociale media… Ik heb dus wel een beetje spijt dat ik zelf niet ben gaan kijken, maar gelukkig heb ik deze foto van de volle maan nog die ik gisterenavond nam!

I am very fascinated by everything that has something to do with stars, the moon, clouds … Last summer, for example, I went out in the garden in the middle of the night to watch shooting stars (the perseids). I also take a lot (and then I mean A. LOT.) of pictures of the sky and the clouds when they look very unique in my eyes. You can already guess that I was very excited when I found about the super blood moon that would be visible this weekend. At first I wanted to get up at 5 a.m. to see it myself, but since I had class today, I decided to stay in bed. And now I really regret not getting up! Luckily I took this picture of the full moon last night, so I have something to remember this very special moon.

~ Hannelore

Comment

