Review: Yves Rocher Sexy Pulp Mascara

 photo Sexy Pulp 1_zpsdsrhsbrv.jpg

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik ben gaan shoppen, maar daar breng ik donderdag verandering in.Toen ik een review wilde schrijven lag er eigenlijk niet veel nieuws in mijn kast. Nu heb ik onlangs wel, dankzij een gratis bonnetje, een Limited Edition Sexy Pulp Mascara kunnen gaan afhalen bij Yves Rocher. Die ben ik de laatste tijd nogal veel aan het gebruiken, dus leek het me ook wel fijn hem even voor jullie te reviewen.

It has been quite a while since I went shopping, but that’s about to change. When I wanted to write a review, I didn’t have many new things in my make-up stash. Thanks to a coupon, however, I recently picked up a Limited Edition Sexy Pulp Mascara at Yves Rocher. I’ve been using it quite a lot lately, so I thought I would review it for you today.

 photo Sexy Pulp 2_zpssbnhvp1p.jpg

Dit is dan de Sexy Pulp Mascara. De naam vind ik altijd een beetje vreemd klinken, maar dat doet natuurlijk niet af aan de mooie verpakking. Hoewel er werkelijk niets speciaals aan te merken is, ziet de mascara er toch verzorgd en strak uit. Volgens mij is het enige dat hier “limited edition” aan is wel gewoon de roze kleur. Ik vind het echter een mooie kleur en lekker vrolijk.

This is what the Sexy Pulp Mascara looks like. The name of the product always sound a bit strange to me, but that doesn’t change anything about the beautiful packaging. Although it isn’t that unique, it does look cute and polished. I think the only thing that’s “limited edition” about it, is probably the pink colour. I do however think it’s a very bright and happy colour!

 photo Sexy Pulp 3_zpsizxup6ik.jpg

Het allerfijnste aan de mascara vind ik het formaat. Hij past net in je hand en is daarom perfect om overal mee naartoe te nemen, wanneer je je mascara wat wilt bijwerken. Maar hoe ziet deze mascara er nu eigenlijk uit op je wimpers?
Wel, Sexy Pulp belooft vooral volume “wimper voor wimper”. Ik verwachtte dan ook niets anders dan mooi lange en vooral gescheiden wimpers zonder klontertjes.

What I like most about the mascara is the size. It fits in your hand, which means it’s the perfect size to take with you, in case your mascara needs a bit of touching up. But what does it look like on your lashes?
Well, Sexy Pulp mostly promises volume “lash per lash”. I was expecting nice long and seperated lashes without clumps.

 photo Sexy Pulp 4_zpsyxzwjrfk.jpg

Het borsteltje zelf is best wel lang. Dit maakt het voor mij wel moeilijk om goed aan mijn binnenste wimpers te kunnen en ook bij mijn onderste wimpers maakt dit het moeilijker om netjes en precies te werk te gaan. Verder is het wel een fijn borsteltje om mee te werken. De haartjes staan heel dicht op elkaar, dus is het vermijden van klontertjes wel makkelijker. Ik heb zeker en vast al mascaras gebruikt die mijn wimpers veel meer volume en lengte geven, terwijl ze toch klontervrij blijven.

The brush itself is pretty long. This makes it a bit harder to reach the smaller eyelashes and also on my bottom lashes, things can get a bit messy. Besides that it’s a really nice brush to work with. The hairs are places closely together, so it’s easier to avoid clumps.

 photo Sexy Pulp 5_zpss9z7tq1p.jpg

Ik heb van mezelf zeker niet zo’n lange wimpers, dus hierop zijn ze sowieso al niet goed te zien. Dit is echter hoe ik eruit zie zonder mascara.

I don’t have very long eyelashes anyway, so they’re not really visible. However, this is how I look without mascara.

 photo Sexy Pulp 6_zpsgfcce98y.jpg

 photo Sexy Pulp 7_zpss48re4ac.jpg

En dit is het resultaat. Ik heb zeker en vast al mascaras gebruikt die mijn wimpers veel langer en volumineuzer maken, maar het resultaat is zeker niet slecht. Mijn wimpers blijven redelijk goed gescheiden, als ik niet te veel mascara op het borsteltje hebt. Eerder een middelmatig resultaat dus, maar toch wel een duidelijk verschil.

And this is the result. I’ve definitely tried mascaras before that make my eyelashes much longer and volumineus, but the results really aren’t bad at all. I can manage to keep my eyelashes quite seperated, as long as I don’t have too much mascara on the brush. More of an average result, but you can still see a clear difference.

 photo Sexy Pulp 8_zpsujihmzzc.jpg

Daarom vind ik Sexy Pulp van Yves Rocher eerder een gemakkelijke oplossing voor alledag. Deze mascara geeft je wimpers net datgene wat ze nodig hebben voor een simpele, alledaagse look. Daarbij blijft hij enorm handig om mee te nemen en is hij ook nog eens goedkoop. Wil je je dure mascaras dus liever bewaren voor feestjes en speciale gelegenheden, dan kom je hier zeker en vast de dag mee door.

That’s wy I think Sexy Pulp from Yves Rocher is a very nice product for everyday use. This mascara gives your lashes just that little extra they need for a simple, everyday look. That’s why it comes in very handy to take with you, plus it’s also very cheap. Do you want to keep your more expensive mascara for special occasions, this one from Yves Rocher is a very good alternative for daily use.

~ Anke

4 thoughts on “Review: Yves Rocher Sexy Pulp Mascara

  1. Amy says:

    Ik vind dit echt een fijn product! Inderdaad niet teveel poespas maar zeker de moeite :D voor korte wimpers (zoals die van mij dus) werkt het ook super!

Comment

